نوروز ۱۴۰۳ اشرافی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
نوروز ۱۴۰۳ اشرافی

ساعت سیتیزن، تاریخچه و بررسی برند سیتیزن

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-07-28 ۱۸:۲۴
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
ساعت سیتیزن، تاریخچه و بررسی برند سیتیزن

Citizen شرکت اصلی یک مجموعه ژاپنی به نام Citizen Watch Co. Ltd است که هم اکنون در توکیو ژاپن واقع میباشد.

این برند ساعت مچی به طور کلی به دلیل داشتن ساعت های Eco-Drive که انرژی آنها عمدتاً از طریق نور تأمین می شوند، محبوب است. با شعار Better Starts Now، این شرکت مصمم بود که همیشه چیز بهتری تولید کند. در نتیجه، عملکردهای بیشتری به ساعت های آنها اضافه شد، آنها طرح های زیباتر را ارائه دادند و تنوع بیشتری را متناسب با سلیقه هر Citizen منتشر کردند.

ساعت سیتیزندر حال حاضر، شرکت مادر آن صاحب تعدادی برَند معروف شناخته شده از جمله، آلپینا، فردریک کانستانت، بولواو لا ژوکس-پرت است، اما به آنها محدود نمی شود. به همین ترتیب، در حال تولید طیف گسترده ای از ساعت ها – ساعت های تنظیم شونده، ساعت های سوئیسی، ساعت های جواهر نشان و حتی الکتریکی است.

علاوه بر اینها، ماشین حساب و سازمان دهنده های کوچک الکترونیکی نیز تولید کرده است. همچنین تلویزیون های دستی و چاپگرهای رایانه ای با برَند Citizen نیز وجود دارند.

در دهه 1980، بازی های الکترونیکی دستی با برَند Q&Q، یکی از شرکت های تابعه Citizen منتشر شدند. تا دهه 1990، این شرکت با همکاری Compaq Computer Corporation در ژاپن رایانه های نوت بوک تولید کرد. البته رایانه ها با نام شریک به بازار عرضه شدند.

تاریخچه ساعتهای Citizen

Citizen Watch Co. Ltd. در سال 1918 با نام موسسه تحقیقات ساعت Shokosha  آغاز به کار کرد.

دهه 19920: اولین ساعت جیبی با نام“Citizen”در سال 1924 تولید شد. شهردار وقت توکیو آقای شیمپِی گوتو بود که ساعت را به این ترتیب نامید با این نظر که ساعت، یک کالای لوکس در آن زمان بود به طور گسترده در دسترس عموم مردم در هر بخش از جهان قرار گیرد. 

یکی از اولین محصولات آن حتی توسط شاهزاده ریجنت در زمان  امپراطور شوآ خریداری شد.

دهه 1930: پایه های امپراتوری ساعت Citizen  در سال 1930 توسط یوسابورو ناکاجیما گذاشته شد. در سال 1931، Citizen شروع به تولید یک کالیبر 10 ½  ligne  کرد که پس از آن در سال 1935 به 8 ¾ تبدیل کرد. این شرکت صادرات ساعت را به جنوب شرقی آسیا در سال 1936 آغاز کرد. 

دهه 1940: پس از آن در سال 1940 کالیبر 5 ¼  ligne  معرفی شد. در طول جنگ جهانی دوم، Citizen زمان سنج و جرقه زن و سایر اجزای ارتش را تولید کرد. 

در سال 1949، شرکت کسب و کار Citizen تأسیس شد. هدف اصلی آن مدیریت توزیع و بازاریابی ساعتهای Citizen در سراسر جهان است.

دهه 1950: در اوایل دهه 1950، Citizen Calendar ، اولین ساعت مچی مردانه با نمایش تاریخ در ژاپن منتشر شد. Citizen در سال 1953 یک شرکت سازنده ساعت را به عنوان شرکت وابسته خود ، The Rhythm Clock Co.  (اکنون به عنوان The Rhythm Watch Co.، Ltd. شناخته می شود) خریداری کرد. 

در سال 1956، این برند Parashock ، اولین ساعت ژاپنی ضد ضربه را تولید کرد.

Citizen  بعداً اولین ساعت مچی خودکار با سیم پیچ اتوماتیک را که مجهز به Cal.3KA  است را راه اندازی کرد. در همین سال ، Citizen Deluxe  با Cal.920 ، اولین کالیبر Citizen با ثانیه شمار مرکزی منتشر شد و با بیش از 100 میلیون فروش پشتیبانی گسترده ای را بدت آورد.

تا سال 1959، این شرکت اولین ساعت مچی ضد آب در ژاپن به نام Citizen Parawater را تولید کرد.

دهه 1960: در سال 1960، Citizen  برای بخش واردات/صادرات با یک شرکت ساعت سازی آمریکایی، بنام Bulova ، همکاری کرد. در سال 1962، این شرکت Diamond Flake با کرونومتر رسمی و باریک ترین ساعت مچی مردانه جهان با ثانیه شمار مرکزی را معرفی کرد. Citizen همچنین ساعت کوارتز – ترانزیستور را تا سال 1963 معرفی کرد اما تنها در سال 1967 بود که در بازار عرضه شد. 

همسو با استراتژی متنوع سازی شرکت، Citizen Office Machine Co.، Ltd.، که اکنون با نام Japan CBM Corporation  شناخته می شود، در سال 1964 تأسیس کرد. سال بعد، تولید تجهیزات اداری و اجزای سازنده دقیق را آغاز کرد.

X-8  (Cosmotron)، اولین ساعت مچی تعادل تنظیم شده الکترونیکی ژاپن در سال 1966 منتشر شد.

دهه 1970: در دهه 70، Citizen  به سمت تولید ساعتهای کوارتز بیشتر حرکت کرد، که اکنون بیشتر محصولات آن را تشکیل می دهد. با این حال، کاملاً از موتورهای مکانیکی در این دهه چشم پوشی نکرد. 

این شرکت اولین ساعت مچی کوارتز خود را در سال 1973 به بازار ارائه کرد. در سال 1974، اولین ساعت مچی ژاپنی با تکنولوژی LCD   به همراه فناوری خورشیدی معرفی شد. ساعت افسانه ای Quartz Cryston Mega در سال 1975 تولید شد. این یکی از دقیق ترین و گران قیمت ترین ساعت های مچی در جهان است که تا کنون به بازار عرضه شده است.

همزمان با گسترش ساعتهای کوارتز مجهز به باتری،Citizen  دستیابی به موفقیت خود را با اولین کوارتز آنالوگ مجهز به نور در جهان در سال 1976 با نام Crystron Solar Cell  به بازار عرضه کرد.

دهه 1980: تا سال 1980 ژاپن به بزرگترین تولید کننده ساعت مچی و  موتور آن تبدیل شد. این شرکت در سال 1981 مقاومترین ساعت ضد آب جهان را برای عموم – با نام 1300m Professional Diver’s watch – عرضه کرد. 

Citizen  در سال 1986 بزرگترین تولید کننده مکانیزم حرکت ساعت جهان شد. همچنین اولین ساعت مچی با قابلیت تشخیص صدا را در سال 1987 با نام Voice Master یا Voice Memo در ژاپن معرفی کرد.

ساعت Citizen ProMaster Marineدهه 1990: در سال 1995، پس از اصلاحات مختلف ساعتهای خورشیدی، سرانجام خط تولید Eco-Drive به آسیا، آمریکای لاتین و اروپا به دنبال آن ایالات متحده در آوریل 1996 وارد شد. این کشور به سرعت به رتبه اول پرفروش ترین برند تبدیل شد.  

سال بعد، اولین جایزه“Eco-Mark”، یک جایزه رسمی ژاپنی برای حفاظت از محیط زیست، به آن اعطا شد.

در طول این دهه، این شرکت بر روی راه اندازی ساعت های بیشتری در خط تولید Eco-Drive  مانند Excend Eco-Drive ، Eco-Drive Signature Technology ، Promaster Eco-Drive Aqualand  و Exced Lady’s Eco-Drive تمرکز داشت. این مدل ها و مدل های دیگری که این شرکت عرضه کرده است، استانداردهای جدیدی را در بازار ساعت تعیین کردند.

سالهای اخیر

در سالهای اخیر، مشاهده شده است که Citizen استراتژی چند برَند خود را به طور تهاجمی اجرا می کند. در آغاز، آن با Citizen Shoji  ادغام شد و شرکت میوتا، از جمله چندین شرکت تابعه تولیدی جز کوچک آن را خریداری کرد.

در ماه ژانویه سال 2008، این شرکت برَند آمریکایی Bulova Watch Company را به همراه تمام برَند های وابسته اش، یعنی Bulova ، Caravelle ، Wittnauer و Accutron  خریداری کرد.

برای تکمیل نمونه کارهای تجاری خود، در ماه مه 2016، شرکت غول پیکر Frédérique Constant Holding SA  سوئیسی را به همراه برَند های ساعتش یعنی  – Frédérique Constant، Alpina  و Ateliers DeMonaco را خریداری کرد.

در حال حاضر، گروه Citizen از برَند های ساعت مچی زیر تشکیل شده است:

Citizen, Campanola, Q&Q, Arnold & Son, Bulova, Bulova Accutron II, Bulova AccuSwiss, Wittnauer, Caravelle New York, Bulova Clocks, Frank Lloyd Wright*, Harley-Davidson*, Frédérique Constant, Alpina, Ateliers de Monaco.

ساعت Eco-Drive

حالا بیایید بیشتر در مورد این Eco-Drive صحبت کنیم. Eco-Drive در واقع یک فناوری است که توسط Citizen ساخته شده و از انرژی هر نوع منبع نور، مصنوعی یا طبیعی استفاده می کند.

Citizen  به طور مستقیم با Seiko (و سایر برَند ها) در فروش بهترین ساعت های مجهز به انرژی خورشیدی در بازار رقابت می کند. 

برای انجام این کار، اکثر ساعت های درایو سازگار با محیط زیست (eco-drive) دارای یک باتری ثانویه لیتیوم-یون تیتانیوم هستند که توسط یک فوتوسل سیلیکون بی شکل واقع در پشت صفحه شارژ می شود. انرژی نوری مهار شده در این باتری ثانویه ذخیره می شود که می تواند به طور مداوم شارژ شود. به این دلیل به آن Eco-Drive گفته شد که آمریکای شمالی به تنهایی قادر به هدر دادن بیش از 10 میلیون باتری است.

برای درک و فهم بهتر نحوه کارکرد فناوری Eco-Drive ، این فیلم را تماشا کنید:

چونکه که این ساعت ها با باتری کار نمی کنند، انتظار می رود دوام بیشتری داشته باشند. بر اساس برخی آزمایشات، سلول های خورشیدی و باتری ثانویه در ساعت های Eco-Drive می توانند تا 10 سال دوام بیاورند و زنده بمانند. اما برای طولانی تر کردن این مدت زمان، در طول تولید این ساعت ها، آنها از روان کننده هایی استفاده می کنند که حتی تا بیش از 20 سال سخت و تبخیر نمی شوند، بنابراین عمر ساعت Eco-Drive شما را طولانی می کند.

ساعت‌های  Citizen در کجا ساخته می شوند؟

همانطور که قبلا گفته شد، Citizen  تولید خود را در ژاپن آغاز کرد. با این حال، با گسترش و تنوع مداوم آن، توسعه و ساخت محصولات آن اکنون در بسیاری از کشورهای مختلف صورت میگیرد.

در درجه اول، ساعتهای تنظیم شونده فورک آن از آمریکا آمد. جواهرات ساعت از کشور سوئیس هستند در حالیکه فرانسه ساعت های الکتریکی این برَند را به عهده گرفته است.

علاوه بر این، در هند، هنگ کنگ، کره جنوبی و حتی در آلمان و مکزیک نیز کارخانه های تولیدی این ساعت وجود دارد.

با وجود تولید گسترده آن، یک پروتکل تضمین کیفیت دقیق در حال اجرا است تا اطمینان حاصل شود که تمام ساعت هایی که دارای این برَند هستند از استانداردهای اصلی شرکت برخوردار باشند.

شهرت ساعت Citizen

ساعت سیتیزن Eco-Drive Silhouette زنانهCitizen نام خود را برای ساعت های باکیفیت تثبیت کرده است. ساعتهای آنها از نظر زیبایی و شیک بودن خلاقانه هستند. به خصوص ساعت های Eco-Drive آنها محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

با توجه به این انجمن آنلاین مبتنی بر جامعه، رقبای برتر Citizen (طبق این رتبه بندی از اول تا آخرین)  G-Shock، Timex، Fossil Garmin ، TW Steel ، Swatch ، Titan ، Guess Watches، Nike  و سایرین هستند.

علاوه بر این، که در اصل یک برَند ژاپنی است، اغلب با یک برَند ژاپنی دیگر یعنی Seikoمقایسه می شود. اگر می خواهید بپرسید کدام یک از این برَند های ژاپنی بهتر هستند، برای تجزیه و تحلیل دقیق تر، این پست را بخوانید:

بیشتر بدانید: مقایسه برند سیتیزن با سیکو

جدا از ساعت های با کیفیت، آنچه بسیاری از مردم می گویند شهرت این برند را خراب می کند، بخش خدمات مشتری است.

مشتریان معمولاً اتفاق نظر دارند که خدمات پس از فروش شرکت به اندازه محصولات آنها راضی کننده نیست. نه تنها در ایالات متحده بلکه در سایر سایت های جهانی، این سرویس نظرات ضعیفی را، به خصوص در مورد تعمیر ساعت ها بدست می آورد.

شاید این یکی از جنبه هایی است که Citizen باید روی آن کار کند. اگرچه فکر می کنیم بسیاری از این سایتهای بررسی ممکن است تا حدودی نسبت به افرادی که نظرات منفی دارند تعصب داشته باشند (مشتریان به ندرت برای یافتن این سایتها وقت میگذارند تا نظرات مثبتی را درباره شرکتها ارائه دهند).

گروه Citizen با داشتن فهرست بلند بالایی از برَند ها در کارنامه خود، اکنون طیف گسترده ای از مشتریان را ایجاد کرده است و همچنین تعداد برَند های رقابتی آن نیز افزایش یافته است.

آیا ساعت های  Citizen از کیفیت خوبی برخوردار هستند؟

حتی در انجمن های گفتگو و بررسیهای مختلف بین مشتریان، علاقه مندان و مجموعه داران ساعت، در مورد کیفیت ساعت های تولید شده توسط Citizen هیچ اختلافی وجود ندارد.گفته می شود که آنها نه تنها خوب بلکه “عالی” و “بسیار عالی” نیز هستند.

همانطور که در هر مروری بر برَند ساعت انجام دادیم، کیفیت همیشه تا حدی نسبی و ذهنی است. ویژگی هایی که در یک ساعت و بودجه شما اولویت بندی می کنند نیز تا حدود زیادی تعیین می کنند که چه چیزی را از نظر کیفیت خوب در نظر بگیرید. باید دامنه قیمت و دسته ساعت را در نظر بگیریم. ساعت های Citizen لوکس نیستند، اما ساعت های فشن ارزانی نیز نیستند، بنابراین ما نمی توانیم آنها را به طور مستقیم با ساعتهای هر یک از این دسته ها مقایسه کنیم.

گرچه با خرید ساعت های سیتیزن از یک برند ساعت مچی لوکس سوئیسی برخوردار نخواهید شد، با این وجود Citizen  ساعتهای با کیفیتی قابل اعتماد و با دوام ارائه می دهد. آنها در رده ساعت های مصرفی بسیار مورد توجه قرار می گیرند و ساعت های آنها مقرون به صرفه است و بسیاری از ساعت هایشان با قیمت چند صد دلار یا کمتر با بسیاری از ساعت های زیر 100 دلار به فروش می رسند.

با این حال، Citizen  همچنین ساعتهای با کیفیتی را با ویژگی های خاص مانند Citizen Promaster Diver یا Citizen Promaster Skyhawk AT  تولید می کند.

Citizen Eco-Drive  همچنین یک فناوری خورشیدی قابل احترام در صنعت ساعت است و از بهترین ساعت های خورشیدی به شمار می روند.

جوایز مختلفی که این برند به دلیل کیفیت ساخت خود دریافت کرد، به محبوبیت و اعتبار آن افزوده است. این اتحادیه همچنین یکی از قدیمی ترین حامیان اتحادیه بین المللی اسکیت بوده و از سال 1982 این مسابقات را پشتیبانی می کند. همچنین زمان نگهدارنده رسمی مسابقات اوپن ایالات متحده است.

در سال 2018، شرکت والت دیزنی حتی اعلام کرد Citizen به عنوان ساعت مچی رسمی استراحتگاه های دیزنی لند در آناهیم، فلوریدا، پاریس، هنگ کنگ و شانگهای و فضای خلاق مارول نیوز مدیا شناخته می شود.

این جوایز و مشارکت ها تا حد زیادی اعتبار خوب بودن ساعت ها و به طور کلی میزان پذیرش این شرکت را تأیید می کنند.

ساعت های Citizen را از کجا بخریم؟

ساعت های Citizen در سراسر جهان در دسترس است. برای کمک به یافتن نزدیکترین فروشگاه مکان خود را پیدا کنید. همچنین می توانید مستقیماً از وب سایت Citizen خرید کنید

فقط مواظب باشید که ساعتهای جعلی با این برَند تجاری وجود دارد که به عنوان ساعتهای معتبر تبلیغ می شوند. بنابراین، برای داشتن ساعت مچی با کیفیتی که می خواهید، بهتر است مستقیماً به یک خرده فروش مجاز مراجعه کنید.

در اشرافی می توانید مدل های های‌کپی ساعت های ستیتزن را با قیمت مناسب خریداری کنید.

به طور کلی، نمی توانید در خصوص ساعت Citizen دچار اشتباه شوید. این برَندی است که در سراسر جهان شناخته شده است و نام خود را در طول تاریخ ثابت کرده است. ساعت های آنها با نوآوری ها، کیفیت برتر و طراحی های ماهرانه در بین علاقه مندان عموم مردم در طول سال ها وجود دارد.

سیاست ضمانت بین المللی Citizen

این برَند بین المللی یک ضمانتنامه سه ساله و یک ضمانتنامه 5 ساله محدود برای ساعت های خود ارائه می دهد.

پوشش گارانتی

اول، سه سال گارانتی تمام ساعتهای اتوماتیک و کوارتز آن را شامل می شود. صرف نظر از اینکه ساعت در استرالیا، نیوزلند، جمهوری آفریقای جنوبی یا در جزایر اقیانوس آرام جنوبی خریداری شده باشد، به شرط آن که از نمایندگی مجاز فروش تهیه شده باشد، ساعت از تاریخ خرید دارای سه سال ضمانت محدود است. در سال اول ضمانت آن یک سال ضمانت بین المللی است.

پنج سال گارانتی، از سوی دیگر، در مورد همه ECO-DRIVE و Promaster  از یک فروشنده مجاز در مناطق فوق خریداری شده است. همچنین ضمانت محدودی از تاریخ خرید است که در سال اول خود با یک سال ضمانت بین المللی همراه است.

ضمانت محدود هر گونه نقص در کار و یا در مواد ساعت را پوشش می دهد. این شرکت این امکان را دارد که در مدت زمان معقول پس از بازگشت ساعت در طول مدت ضمانت،  موتور ساعت را تنظیم، تعمیر یا تعویض کند.

تعمیرات

به طور کلی، Citizen  متعهد می شود هر ساعت ارسال شده تحت ضمانت را ظرف 45 روز کاری پس از دریافت در مرکز خدمات، تعمیر کند. اگر انجام آن در بازه زمانی گفته شده غیرممکن به نظر برسد، شرکت ساعت جایگزین خواهد داد یا یک ساعت جایگزین با ارزش مقایسه آن را ارائه می دهد.

هرگونه تعمیر یا تغییری که توسط تکنسین های غیر مجاز انجام شود ممکن است ضمانت نامه را باطل کند.

اگر ساعت شما نیاز به تعمیر خارج از مدت ضمانت داشته باشد، شرکت ممکن است ساعت شما را به صورت رایگان بررسی یا ارزیابی کند. سپس به شما کتبا برای کار تعمیر ارائه می دهد. فقط در صورت پذیرش قیمت نهایی، شرکت فرآیند تعمیر را آغاز می کند.

هدف این است که تعمیرات را در اسرع وقت انجام دهند، اما تا حد زیادی به در دسترس بودن قطعات مورد نیاز بستگی دارد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×