نوروز اشرافی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
نوروز اشرافی

تاریخچه و بررسی برند ساعت مچی موادو (Movado)

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-06-25 ۲۱:۱۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
تاریخچه و بررسی برند ساعت مچی موادو (Movado)

در این مقاله قصد داریم بر روی ساعت‌های موادو تمرکز کنیم. موادو یک برند ساعت سوییسی است که بیش از یک قرن از تاسیس آن می‌گذرد، و هنوز هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. ما قصد داریم به ویژگی‌های اصلی این برند، از جمله تاریخچه، شهرت، کیفیت آن و … بپردازیم.

اگر قصد دارید که برای اولین بار یک ساعت موادو بخرید و هنوز به دنبال اطلاعاتی درمورد این برند هستید، ما کار شما را آسان‌تر خواهیم کرد. این برند، استایل‌ها و کالکشن‌های زیادی را در اختیار شما می‌گذارد و ما در این مقاله سعی می‌کنیم جستجوی را برای شما راحت‌تر کنیم:

تاریخچه‌ی موادو

تاریخچه‌ی موادواین کمپانی در سال 1881 در شهر لشو دو فوند سوییس تاسیس شد و در شروع کار خود با نام “LAI Ditescheim & Freres SA” شناخته می‌شد، در سال 1905 نام کمپانی به موادو تغییر پیدا کرد و در سال 1983 توسط شرکت آمریکایی “noth American watch corporation” خریداری شد.

گروه موادو یکی از ساعت‌سازان برجسته‌ی قرن 21 است که وظیفه تولید و پخش ساعت‌ برای کمپانی‌های موادو، ابل، کنکورد، اولیویا برتون، کوچ، هوگو باس، لاگوست، تامی هیلفیگر، اسکودریا فراری، ربکا مینکوف و یوری میکنف را بر عهده دارد.

ساعت‌های Museum در کجا تولید می‌شوند؟

ساعت‌های موادو ساخت سوییس می‌باشند. دفتر مرکزی شرکت در نیوجرسی قرار دارد و مراکز تولید شرکت در سوییس قرار دارند.

برخی از ساعت های موادو قابل خرید در اشرافی را در زیر مشاهده می کنید:



ساعت مچی موادو Movado 8796
745,000 تومان


ساعت ست موادو بند حصیری Movado RG32
654,000 تومان


ساعت موادو ست مدل Movado K32
654,000 تومان

ساعت‌های این کمپانی در سراسر جهان برای خرید در دسترس عموم قرار دارند. موادو ساعت‌های خود را در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آسیا و شرق دور عرضه می‌کند.

ساعت “Museum” موادو

ساعت موادو، هم ساعت‌های لوکس سوییسی را تولید می‌کند و هم ساعت‌هایی دارد که با عنوان “ساعت‌های مد قابل دسترس” شناخته می‌شوند.

ساعتی که موادو به واسطه‌ی آن مشهور شده است، مدل نمادین”Museum” نام دارد که ساعتی زیبا و منحصربه‌فرد است و هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده است. این ساعت در سال 1947 میلادی به دست طراح آمریکایی، ناتان جورج هورویت، طراحی شده است. ناتان جورج در طراحی این ساعت از جنبش هنری باهاوس الهام گرفته بود.

روی صفحه‌ی این ساعت و در موقعیت ساعت 12 آن، یک نقطه‌ی طلایی قرار گرفته و نماد موقعیت خورشید در ظهر می‌باشد. در وبسایت موادو به این صورت از هورویت نقل قول شده: “ما زمان را به صورت دنباله‌ای از اعداد نمی‌بینیم… بلکه ما آن را بر اساس موقعیت خورشید، زمانی که زمین به دور آن می‌چرخد، اندازه می‌گیریم”.

این ساعت به قدری نمادین شد که در سال 1960به عنوان اولین ساعتی که تا این حد متمایز و خاص طراحی شده بود، به عضویت دائمی کلکسیون موزه‌ی هنرهای مدرن نیویورک در آمد. به همین دلیل است که این ساعت، ساعت “Museum” نام گرفت.

امروزه، انواع مختلفی از ساعت‌های کلاسیک Museum وجود دارد: در اندازه‌های 28 میلی‌متری یا 40 میلی‌متری با دستبندهای مختلف (استیل ضد‌زنگ، مشبک، چرم تمساح و آبکاری PVD)، و صفحه‌های مختلف (سیاه، آبی و صدفی). بعضی ساعت‌ها نشانگر الماس هم دارند. برای مثال، ساعت‌های 28 میلی‌متری Museum مردانه و زنانه، 11 نشانگر از جنس الماس دارند.

کلکسیون‌های ساعت‌های موادو

شاید Museum محبوب‌‌ترین کلکسیون موادو باشد، اما موادو کلکسیون‌های دیگری نیز دارد که در این بخش به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ساعت‌های زنانه‌ی موادو

مدل‌های النگویی

موادو مدل‌های مختلفی از دست‌بندهای النگویی را برای بانوان تولید کرده است. مدل‌های آلینا، آموروسا و روندیرو برای بانوانی که دست‌بندهای النگویی می‌خواهند، انتخاب‌های مناسبی‌اند. این ساعت‌ها برای موقعیت‌های رسمی مناسب‌ می‌باشند. مخصوصاً آموروسا، که 18 قطعه الماس بر روی دستبند آن به کار رفته است.

همچنین یک مدل Bela 25 میلیمتری ساده و در عین حال زیبا وجود دارد که Movado از آن با عنوان “یک ساعت مچی باریک به سبک النگویی” یاد می کند. این ساعت دارای یک قاب استیل ضد زنگ با روکش PVD است و صفحه‌ی آن به نقطه‌ها و عقربه های درخشان از جنس طلای رزگلد مزین شده است. مدل Kora دارای یک صفحه‌ی صدفی است مدل‌های مختلفی دارد، یکی از این مدل‌ها دارای بدنه‌ی طلایی زرد رنگ با روکش PVD است و مدل‌های دیگر دارای 11 نشانگر الماس هستند.

دستبند مدل Link

دستبند مدل Linkکسانی که دستبندهای ضخیم‌تر را ترجیح می‌دهند می‌توانند مدل Masino را انتخاب کنند. این مدل با صفحه‌های سیاه و آبی و دستبندهای لینکی از جنس استیل ضد زنگ با روکش PVD و طلایی موجود است. این ساعت در مدل‌های زنانه و مردانه (در اندازه‌های 40 میلیمتری و 26 میلیمتری) موجود است و مدل زنانه‌ی آن دارای نشانگرهای الماسی است. کری واشنگتن یکی از سفیران مشهور برند موادو است که در سریال  “scandal” از شبکه‌ی ABC بازی می‌کرد. او از سال 2005 شریک این برند بوده است. او در این سریال ساعت‌های مختلف موادو را به دست می‌کرد و با شخصیت “اولیویا پاپ” توانست طرفداران جدیدی را برای شرکت به ارمغان بیاورد.

واشنگتن در مصاحبه ای در مورد این برند اظهار داشت: “من هرچه بیشتر در مورد این شرکت یاد گرفتم و با افراد بیشتری ملاقات کردم، متوجه شدم که این برند واقعاً برای من مناسب است. من فکر می کنم بسیاری از ویژگی‌های برند موادو، همان چیزهایی هستند که من در زندگی کاری خود به دنبالشان هستم… ظرافت، طراحی کلاسیک به همراه یک خلاقیت مدرن.”

ساعت‌های مردانه‌ی موادو

ساعت‌های Museum

مجموعه‌های مدرن کلاسیک و Museum کلاسیک دارای طرح تک نقطه‌ای هورویت (ناتان جورج هورویت) هستند و هر دوی این‌ها طیف وسیعی از طراحی‌ها و اندازه‌های مختلف را در بر می‌گیرند. اگر شما به دنبال ساعت موادویی هستید که ظاهر مدرنی داشته باشد می‌توانید ساعت Moderna را انتخاب کنید. Moderna یک ساعت مردانه است که ظاهر نمادینی دارد اما لاگ آن (ناحیه‌ی اتصال بند به ساعت) ظاهر منحصر به فرد و مکعبی شکلی دارد. این مدل در دو طرح فولاد ضد زنگ یا فولاد ضد زنگ با روکش طلا موجود است.

همچنین مجموعه‌های وجود دارند که برای تجلیل و بزرگداشت تاریخچه‌ی غنی این شرکت به وجود آمده‌اند. یکی از آن‌ها مجموعه‌ی اتوماتیک Movado 1881 است که برای ادای احترام به سال تأسیس شرکت موادو، ایجاد شده است. ساعت‌های این مجموعه نیز درست مانند مدل‌های Museum، در موقعیت ساعت 12 خود یک نقطه دارند. اما تفاوت این مجموعه با مجموعه‌ی Museum در این است که ساعت‌های Movado 1881 دارای نشانگرهای ساعت و دقیقه‌ هستند (ساعت‌های Museum این نشانگرها را ندارند و فقط یک نقطه بر روی ساعت 12 آن‌ها قرار گرفته است).

ساعت‌های ویژه‌ی موادو

ساعت Movado Museum 70th Anniversary Black Dialساعت‌های ویژه‌ی موادو با نام 70th Anniversary برای یادبود 70 امین سال فعالیت موادو طراحی شده‌اند. ساعت‌های 70th Anniversary در دو نسخه‌ی فوق‌العاده باریک با اندازه‌های 35 میلیمتری با صفحه‌ی سفید برای زنان (نسخه 300 قطعه ای) و اندازه‌ی 40 میلیمتری با صفحه‌ی سیاه برای مردان وجود دارند. هردو نسخه‌ی این مدل دارای بندهایی از جنس پوست گوساله و قاب پشتی استیل هستند.

ساعت‌های ورزشی موادو

موادو طراحی ساعت‌هایش را به مدل کلاسیک Museum محدود نکرده است بلکه ساعت‌های ورزشی مثل chronographs pilot را نیز طراحی کرده است.

shuj Movado Men’s Circa Swiss-Quartzاولین ساعت ورزشی این برند، Circa Chronograph نام دارد که اندازه‌اش 42 میلیمتر است و نشان‌گرهای ساعتش با اعداد عربی مشخص شده‌اند، همچنین یک مقیاس تاکی‌متر نیز بر روی صفحه‌ی ساعت درج شده است و در موقعیت ساعت 4 خود یک نمایشگر تاریخ دارد. بندهای این ساعت نیز در مدل‌های توری فلزی یا چرمی موجود هستند و بندهای توری فلزی آن از جنس استیل ضد زنگ یا از جنس استیل با روکش طلا و PVD هستند.

ساعت Movado Men’s Museum Sport Chronographساعت ورزشی Museum، طرح‌های کلاسیک و مدرن را با هم ادغام کرده است. نقطه‌ی معروف ساعت‌های Museum در موقعیت ساعت 12 این ساعت نیز مشاهده می‌شود، همچنین نشانگرهای ساعت و دقیقه‌ی آن نیز مانند ساعت‌های Museum هستند. بندهای این ساعت در انواع چرم، پوست گوساله، استیل ضد زنگ و چرم مشبک موجود هستند.

ساعت Movado Men’s Series 800 Sport Stainlessساعت‌های سری 800، یک مجموعه از ساعت‌های ورزشی هستند که زه های دایره ای یک جهته و دسته‌کوک‌های پیچشی دارند. این ساعت‌ها در اندازه های 20 میلیمتری و 42 میلیمتری موجود هستند و تا 200 متر در برابر آب مقاوم‌اند، بدنه‌ی آن‌ها ازجنس استیل ضد زنگ است و نشانگرهای ساعت با اعداد عربی مشخص شده‌اند. صفحه‌ی آن در رنگ‌های سبز، آبی و سیاه موجود است. همچنین این مجموعه دارای یک مدل کرونوگراف است.

ساعت Movado Men’s 0607129 SE Pilotدر آخر مدل SE Pilot را مشاهده می‌کنید که مجموعه‌ای از ساعت‌های خلبانی است و در سه رنگ صفحه‌ی آبی، خاکستری و سیاه موجود است. دو تا از مدل‌های این مجموعه‌ی 42 میلیمتری دارای تقویم شمارش معکوس دائمی هستند و همه‌ی مدل‌هایش دارای اعداد و نشانگرهای عربی، عقربه های شب‌نما و دستبند‌های پیوندی (لینکی) و نقطه‌دار از جنس استیل ضد زنگ هستند که قفلشان به صورت دکمه‌ای باز و بسته می‌شود. تمام این ساعت‌ها تا عمق 30 متری در برابر آب مقاوم هستند.

ساعت‌های هوشمند موادو

ساعت‌ هوشمند Movado Connectیکی از تحولات اخیر برند موادو با تولید ساعت هوشمند Movado Connect رخ داده است. این ساعت از سیستم عامل Wear OS گوگل استفاده می‌کند و طراحی‌اش مشابه مدل‌های Museum است، با این تفاوت که نقطه‌ی Museum بر روی صفحه نمایش ساعت نمایش داده می‌شود. این ساعت نسبت به اکثر ساعت‌های مردانه‌ی موادو، اندازه‌ی بسیار بزرگتری دارد (اندازه‌ی آن 46.5 میلیمتر است) و وضوح صفحه‌اش 400 × 400 است. این ساعت قابلیت اتصال به بلوتوث و WiFi را دارد و صفحه‌ی آن از جنس Gorilla Glass است. این ساعت نیز مانند تمام ساعت‌های هوشمند به شما اجازه می‌دهد که گوشی خود را به آن متصل کنید، در نتیجه می‌توانید از برنامه های گوشی خود استفاده کنید، اعلان‌ها را دریافت کنید و به پیام‌های خود پاسخ دهید. این ساعت در دسترس تمام کاربران تلفن های هوشمند iOS و اندروید قرار دارد.

آیا ساعت‌های موادو کیفیت خوبی دارند؟

اکنون که برخی از نکات مهم را بررسی کرده‌ایم باید به یکی از مهمترین سوالات پاسخ دهیم: آیا ساعت موادو ارزش خرید را دارد؟ آیا سرمایه‌گذاری بر روی ساعت‌های موادو کار درستی است؟ ما برخی از مهمترین مواردی که در هنگام ارزیابی ساعت باید به آن توجه کنید را برای شما جمع‌آوری کردیم:

موادو را نمی‌توان به عنوان یک ساعت لوکس سطح بالا در نظر گرفت. فقط با نگاه کردن به قیمت ساعت‌های موادوُ متوجه می‌شوید که نباید آن را با مارک‌هایی مانند رولکس، بریتلینگ یا تگ هویر مقایسه کنید. با این حال، ساعت‌های موادو از کیفیت بالایی برخوردار هستند و طراحی منحصر به فرد آن‌ها باعث شده که این برند طرفداران و مجموعه داران مخصوص به خود را به دست آورد. بسیاری از افرادی که قصد خرید ساعت مچی را دارند، برند موادو را با برندهای تیسوت، همیلتون و ویکتورینوکس مقایسه می‌کنند. زیرا این برندها، ساعت‌های سوئیسی مقرون به صرفه‌ای را تولید می‌کنند که بازه‌ی قیمت‌هایشان شبیه به قیمت‌های موادو است. برخی دیگر نیز این برند را با ساعت مچی سوئیسی Bulova مقایسه می‌کنند.

طراحی ساده و ظریف ساعت‌های موادو نقطه‌ی معروفی که در موقعیت ساعت 12 آن‌ها حک می‌شود باعث شده که این برند در نوع خود به یک نماد تبدیل شود. اگر شما این نوع طراحی‌های هنری و زیبا را دوست دارید، در این صورت ساعت موادو می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای شما باشد. ساعت های Museum، زیورآلات بسیار خوبی به شمار می‌روند بنابراین اگر در مراسم‌های رسمی زیادی شرکت می‌کنید، این ساعت‌ها می‌توانند توجهات زیادی را به خود جلب کنند. یکی از نقطه ضعف‌های احتمالی ساعت‌های Museum، طراحی مینیمالیستی آن‌ها است. درست است که این ساعت‌ها ظاهر بسیار جذابی دارند، اما ممکن است که برخی از افراد در خواندن زمان مشکل پیدا کنند. زیرا ساعت‌های مدل Museum فقط یک نقطه‌ی بزرگ در موقعیت ساعت 12 خود دارند و دیگر هیچ نشانگر دقیقه و ساعت یا تاریخی بر روی صفحه وجود ندارد بنابراین ممکن است که خواندن زمان دقیق از روی این ساعت‌ها کمی دشوار باشد و باید به آن عادت کنید تا بتوانید زمان را بخوانید. کسانی که می‌خواهند نقطه‌ی مدل‌های Museum بر روی صفحه‌ی دیگری قرار داشته باشد، می‌توانند از مدل Movado Connect که در بالا معرفی شد استفاده کنند. ساعت Movado Connect به شما اجازه می‌دهد که خلاقیت به خرج دهید و شکل صفحه را خودتان انتخاب کنید.

ساعت موادو سری Delphinoساعت موادو را از کجا بخریم؟

قیمت ساعتهای موادو از حدود 400 دلار آغاز می‌شود و به 2000 دلار نیز می‌رسد. اما می‌توانید مدل‌های ارزان‌تر آن را در سایتهایی مانند آمازون و eBay نیز پیدا کنید. همچنین جهت خرید ساعت موادو از سایت اشرافی می توانید از مدلهای های‌کپی آن بازدید نمایید.

سیاست گارانتی موادو

ساعت‌های موادو دارای دو سال ضمانت محدود هستند. بر طبق گفته‌ی وب سایت رسمی این برند: “موادو به مصرف‌کنندگان اصلی خود ضمانت می‌دهد که در صورت بروز هرگونه نقص در قطعات و عملکرد ساعت به گونه‌ای که کارکرد صحیح و عادی آن مختل شود، ساعت مورد نظر تا دو سال پس از تاریخ خرید آن به صورت رایگان تعویض خواهد شد”. همچنین این شرکت اظهار می‌کند که در صورت خرید ساعت از یک فروشنده‌ی نامعتبر، ساعت شما شامل گارانتی نخواهد شد. مشتری برای استفاده از گارنتی باید بتواند یک مدرک معتبر از خرید ساعت و همچنین رسید خرید ساعت که نام فروشنده و شماره‌ی مدل ساعت بر روی آن درج شده را به شرکت ارائه دهد.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد تمام اطلاعات ضروری مورد نیازتان را در اختیار شما قرار دهد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره‌ی برند موادو کسب کنید می‌توانید به وبسایت این شرکت مراجعه کنید. یکی از ویژگی جالب وبسایت موادو که توضیحش خالی از لطف نیست این است که این وبسایت یک مشاور ساعت دارد که به مشتریان اجازه می‌دهد تا به راحتی بتوانند یک ساعت خوب موادو را برای موقعیت‌های مختلفی مثل تولد، سالگرد، عروسی یا صرفاً برای مصارف شخصی خود انتخاب کنند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روی گزینه‌های نام برده شده کلیک کنید، بدین ترتیب به راحتی می‌توانید جستجوی ساعت‌ها را متناسب با علایق خود محدود کنید.

موادو شرکت مورد احترامی است که از دهه 1880 میلادی به تولید ساعت مچی مشغول است، بنابراین خیالتان راحت است که برند خوبی را انتخاب کرده‌اید.

اگر می‌خواهید یکی از مدل‌های Museum را انتخاب کنید (این مجموعه دارای ده ها مدل مختلف است)، باید بدانید که این مدل‌ها طراحی نمادینی دارند که به بخشی از هنر و تاریخچه‌ی ساعت سازی تبدیل شده است.

برچسب ها :
دیدگاه شما

2 پاسخ به “تاریخچه و بررسی برند ساعت مچی موادو (Movado)”

  1. کشوری گفت:

    سلام این ساعت پانزده سال پیش گرفتم و استفاده نکردم ، لطفا برای فروش راهنمایی بفرمائید

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      تنها برندهای رولکس، امگا، کارتیه و رادو اورجینال که دارای مدارک باشند، در لیست خرید گالری قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×