خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

تاریخچه ساعت جی شاک – g-shock ساخت کجاست؟

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1396-09-11 ۲۳:۴۷
تاریخچه ساعت جی شاک – g-shock ساخت کجاست؟

ساعت جی شاک شرکت کاسیو با هدف تولید ساعتی که به هیچ وجه خراب نمی شود، تولید خود را آغاز کرد. ساعت جی شاک جز محکم ترین ساعت های دنیا هستند و خرابی بسیار کمی دارند.

جدا از این مسئله، بسیاری از افراد از کوهنوردان گرفته تا افراد عادی، ساعت های جی شاک را دوست دارند و خیلی ها کلکسیونی از آن را در خانه جمع آوری کرده اند. این ساعت مچی معنای جدید به کلمه دوام بخشیده است.

 

 

اما ساعت های جی شاک چطور به اینجا رسیده اند؟

قبل از تولید ساعت های جی شاک در سال 1981، مدیر ارشد شرکت کاسیو فردی به نام Kikuo Ibe بود. او در آن زمان گروهی سه نفره را برای پروژه جی شاک انتخاب کرد و آنها را “تیم خشن” نامید.

او تنها سه شاخص طراحی در ذهن خود برای ساعت مچی که در ذهن داشت ارائه کرد: اولا این ساعت بتواند در هنگام افتادن از ارتفاع 10 متری خراب نشود، فشار آب را در عمق 10 متری تحمل کند و در آخر نیز باتری آن بتواند 10 سال عمر کند.

از لحظه شروع کار تا تولید اولین مدل جی شاک با نام DW-5000C، دو سال طول کشید. Kikuo Ibe و تیم سه نفره اش دشواری های زیادی را در طول این دو سال تحمل کردند.

 

قیمت ساعت مچی جی شاک

 

با اینکه تعداد نمونه های اولیه این ساعت از مرز 200 عدد گذشت، اما خروجی نهایی با چیزی که این تیم سه نفره در ذهن خود پرورانده بود، بسیار فاصله داشت.

Kikuo Ibe با الهام از یک توپ پلاستیکی گردان، ایده اولیه ساعت جی شاک امروزی را گرفت.

 

او متوجه شد که مرکز توپ بر خلاف محیط خارجی آن، دچار شوک ناشی از ضربات نمی شود.

او و تیم خود توانستند با استفاده از این ایده، ساعت های مقاوم در برابر شوک و ضربات مختلف را طراحی کنند.

بدنه اصلی ساعت جی شاک خالیست و قسمت های داخلی آن با مواد انعطاف پذیر پوشانده شده است تا در برابر ضربات مقاوم باشد.

حتی بند این ساعت جی شاک نیز به گونه ای طراحی می شوند که در برابر فشار آسیپ پذیری بسیار کمی داشته باشند.

آقای Kikuo Ibe حرف G را که همان شتاب گرانشی زمین است به ابتدای نام این ساعت ها اضافه کرد.

 

یک ساعت ممکن است تحت انواع ضربات در موقعیت های مختلف قرار گیرد، اما Kikuo Ibe فکر می کرد که افتادن ساعت می تواند قوی ترین ضربه ممکن را به ساعت وارد کند.

ساعت اسپرت جی شاک با هدف عدم خرابی در افتادن از هر ارتفاعی ساخته نشده اما قصد طراحان این ساعت این بود که تا آنجا که ممکن است ساعت های جی شاک در اثر افتادن سالم بمانند.

 

ساعت مچی جی شاک g-shock

 

نتیجه این شد که این ساعت مچی پس از تولید و عرضه به بازار توسط بسیاری از افراد مورد توجه قرار گرفت. مخصوصا ورزشکاران، نظامیان، ماجراجویان، و همینطور خواننده ها به این ساعت توجه بسیار مثبتی نشان دادند.

 

اولین مدل آنالوگ/دیجیتال این ساعت در سال 1989 و مدل غواصی آن در سال 1993 تولید شد.

اولین ساعت جی شاک با قابلیت کنترل رادیویی، در سال 2000 عرضه شد که می توانست سیگنال های کالیبراسیون را از 6 نقطه جهان دریافت کرده تا دقت اندازه گیری بیشتری داشته باشد.

 

دیگر امکانات ساعت دیجیتال جی شاک مانند مقاومت در برابر دمای بسیار پایین، خاک، گل و لای و همینطور امکاناتی نظیر دماسنج داخلی و سنسور فشار، در طول سالیان بعد به آن اضافه گردید.

مدل مجهز به بلوتوث آن همین اواخر معرفی شد که قادر است با تلفن های هوشمند ارتباط برقرار کند. مدل Metal Twisted جی شاک که مجهز به کرنوگراف نیز هست، در زمره ساعت های لوکس قرار دارد و قیمت آن حتی به 900 دلار نیز می رسد.

شرکت کاسیو سالانه در حدود 200 مدل مختلف از جی شاک تولید می کند که این رقم در سال 1998 به 221 مدل نیز رسید.

در سال های اخیر نیز این تعداد هیچگاه کمتر از 150 مدل در سال نبوده است.

همه این اعداد نشان از پر طرفدار بودن ساعت جی شاک در بین مردم می باشد. طبق آمار از سال 1983 تا کنون، 70 میلیون جی شاک توسط شرکت کاسیو در جهان فروخته شده است.

 

 

برند ساعت جی شاک gshock

 

 

کاسیو در 30 امین سالگرد جی شاک، جشن بسیار بزرگی را در نیویورک برپا نمود و در طول مراسم انواع نمونه های اولیه که در آینده قرار بر تولید آنها را دارد، معرفی کرد.

کیفیت بالای ساعت های جی شاک موجب شده که تولید آنها به دهه چهارم خود برسد. دوام ساعت های جی شاک در کنار تنوع بسیار بالا و امکانات آن، این ساعت مچی را به خرید اول خیلی از جوانان در دنیا تبدیل کرده است.

جهت خرید اینترنتی ساعت های جی شاک اورجینال یا های کپی همچنین ساعت ست این محصول با نام بی بی جی با بهترین کیفیت ممکن می توانید با گالری اشرافی در تماس باشید.

 

 

 

 

انتشار با ذکر منبع: www.ashraafi.com

برچسب ها : , ,
دیدگاه شما

3 پاسخ به “تاریخچه ساعت جی شاک – g-shock ساخت کجاست؟”

  1. عارف فلاح گفت:

    عالی بود

  2. مهران۵۲۹ گفت:

    سلام.من میخواهم یک ساعت دیزل مدل dz 1206 رو بخرم.میشه راهنماییم کنید از کجا باید بگیرم که از اصل بودنش هم اطمینان حاصل کنم؟

    • اشرافی گفت:

      درود بر شما
      بایستی از فروشندگان معتبر تهیه بفرمایید. به عنوان مثال نمایندگی فروش این برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×