خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

نکاتی در مورد ساعت مچی که همه مردان باید از آن اگاه باشند

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-09-11 ۱۲:۰۲
نکاتی در مورد ساعت مچی که همه مردان باید از آن اگاه باشند

در همه زمینه های مربوط به سبک و آداب مد، قوانین عمومی وجود دارد که همه مردان در هنگام استفاده از یک ساعت مردانه باید از آن اگاه باشند. مواردی هستند که به صورت بدیهی میدانیم اشتباه اند. ست کردن دو رنگ شبیه به هم مانند صورتی و قرمز و یا پوشیدن کمربند مشکی همراه با کفش های قهوه ای.

با اینحال قوانین نانوشته ای در مورد استفاده از ساعت مچی وجود دارد که ممکن است ملموس نباشند.

در ادامه به بررسی چند نکته مهم در استفاده مردان از ساعت مچی می پردازیم که شامل زمان های مناسب نگاه کردن به ساعتتان، چگونگی ست کردن ساعت با لباس مناسب و نکات عمومی آداب ساعت به دست داشتن می شود.

6 قانون هنگام به دست داشتن ساعت

ساعت مچی از یک وسیله صرفا کاربردی فراتر رفته و با تنوع زیاد خود به یک پدیده جالب در فرهنگ عامه بدل شده است. ساعت ها دیگر تنها به عنوان وسیله ای برای نشان دادن زمان به کار نمی روند، آنها مشخص کننده سبک، ثروت، هواداری و بسیاری از چیز های دیگر هستند.

قرار است به 6 نکته بپردازیم برای موقعیت بعدی که ساعت مچی جذابتان را در دست و قصد ست کردنش با لباستان را دارید که باید مدنظر قرار دهید.

مشخص است که نکات زیادی وجود دارد اما در ادامه به نکاتی بسیار مهم پرداخته شده است.

حواستان به موقعی که ساعت را چک می کنید باشد

چک کردن زمان با نگاه به ساعت آن هم هنگامی که نباید اینکار را انجام می دادید، ممکن است برداشت های مختلفی را ایجاد کرده و موقعیت شما را در خطر قرار دهد.

نکته گفته شده از قوانین مهم استفاده از ساعت مچی است و برای آن دلایل متعددی میتوان ذکر کرد. بیاید در ادامه نگاهی به آن ها کنیم.

در حین جلسه:

نگاه کردن به ساعت ممکن است بی ادبانه تلقی شود و یا به نظر برسد که نسبت به جریان اتفاقات حاضر بی علاقه هستید این موضوع در صورتی که مخاطب شما مشتری و یا کارفرما است میتواند در رد و یا پذیرفته شدن شما نقش ایفا کند.

در حین مصاحبه:

مشابه نکته گفته شده در بالا، نگاه به ساعت میتواند این مفهوم را برساند که اهمیتی قایل نیستید و شغل مورد نظر را کوچک می شمارید. نگاه کردن مکرر به ساعت نشان از بی علاقگی شما خواهد داد.

در خودرو:

با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید، نگاه کردن به ساعت مچی میتواند مخاطره آمیز و بی مورد نیز باشد. حتی اولین خودرو من که یک ماشین درب داغان قدیمی بود بود ساعتی کوچک داشت بنابر این توجیحی برای عدم استفاده از ساعت در خودرو وجود ندارد.

در خیابان :

اگر لباسی معمولی به تن دارید احتمالا خیلی اهمیتی ندارد اما اگر بهترین ساعت مچی برایتلینگ خود را در دست داشته باشید ممکن است باعث توجه ناخواسته شود.

در تعطیلات:

اگر توریست هستید و آشنایی کافی با محیط ندارید استفاده از ساعتی روزانه که ارزان قیمت باشد و باعث جلب توجه نشود ایده خوبی است.

هنگام قرار عاشقانه:

کاملا بدیهی به نظر می رسد اما اگر اینطور بود لازم نمی دیدیم این نکته را قید کنیم، از نگاه کردن به ساعتتان خودداری کنید چون ممکن است بنظر برسد سعی دارید زودتر از موقعیت بگریزید و یا لحظه شماری می کنید که قرار به پایان برسد.

موارد ذکر شده لیست کاملی از موقعیت هایی که باید حواستان به چک کردن ساعتتان باشد نیست اما احتمالا نکاتی را که به آن ها توجه نمی کردید تا حدی برایتان روشن می سازد.

میتواند به سادگی گفتن جمله ” باید ساعتم رو چک کنم، یک … در ساعت …. دارم ” باشد. آوردن دلیل برای نگاه کردن به ساعت مچی بسیار مودبانه تر خواهد بود و همچنین باعث سوتفاهم احتمالی که چک کردن زمانتان ارتباطی به طرف مقابل دارد نمی شود.

راه حل دیگر این است که ساعت را در جایی قرار دهید که بدون حرکت کردن و تلاش بتوانید مشاهده اش کنید، اگر ژاکتی به تن دارید در بیاورید تا به آسانی به مچ دستتان دید داشته باشید.

قوانین نانوشته زیادی درباره ساعت مچی وجود دارد، از به دست نکردن دو ساعت به طور همزمان (کریس پرت منظورمان تو هستی) گرفته تا استفاده نکردن از ساعت مخصوص غواصی همراه با کت و شلوار.

صرف نظر از قوانینی که شنیده اید، بسیار مهم است که همواره ساعت مچی را با توجه به موقعیت انتخاب کنید. ممکن است معتقد باشید که به دست کردن ساعتی رنگارنگ همراه با کت و شلوار  فکر خوبی است، اما حتی رپر ها هم داشتن چنین ظاهری در فکرشان نخواهد گنجید.

همانطور که کمربند را با کفش ست می کنید، ساعت را نیز باید با پوشش خود هماهنگ کنید. گفته ما به هیچ عنوان به معنی داشتن یک ساعت متفاوت برای هر لباس متفوتی که می پوشید نیست. داشتن ساعت های متفاوت برای شرایط و رویداد های مختلف آدابی مرسوم است.

حداقل باید یک ساعت غیر رسمی، یک ساعت رسمی و یک ساعت اسپرت داشته باشید. به این شکل برای مواقعی که لباس و پوشش رسمی و غیر رسمی به تن دارید گزینه برای انتخاب خواهید داشت و ساعتی با دوام برای ورزش کردن و باشگاه رفتن در اختیار شما خواهد بود.

از دور ساعت ها را تحسین کنید

اگر مایل هستید که به فردی خبره در حوزه فرهنگ استفاده از ساعت مچی بدل شوید، اهمیت عدم استفاده از ساعت مچی دیگران باید همیشه در خاطرتان باشد.

معمولا برای مردان ساعت مچی تنها اکسسوری و یا جواهری است که استفاده می شود (جدا ازحلقه ازدواج) به همین دلیل مردان دوست دارند آن را تمیز و نو نگه داشته و به ساعت خود افتخار کنند.

اشکالی ندارد اگر از کسی بخواهید اجازه دهد ساعتش را ببینید مخصوصا اینکه بگوید شما هم خبره ساعت مچی هستید. بعید است کسی مایل باشد ساعتش را از دست درآورده و تمام و کمال در اختیارتان بگذارد بنابراین علیرغم ابراز رضایت طرف مقابل، جانب ادب و احترام را رعایت کنید.

یک توصیه خوب این است که به عنوان حسن نیت ساعت خودتان را نیز به آنان نشان دهید. ممکن است بعضی افراد احساس راحتی برای نشان دادن ساعت خود به یک غریب نداشته باشند پس موضوع را شخصی نکنید و به دل نگیرید.

ساعت مچی میتواند یک موضوع جالب برای مکالمه و یا حتی برای باز کردن سر صحبت باشد. پس خجالت را کنار گذاشته و از طرف مقابلتان بخواهید که ساعتش را نشان دهد اما آمادگی شنیدن هر دو جواب بله و خیر را در خود ایجاد کنید.

از محصول تقلبی استفاده نکنید

 دلایل زیادی برای نخریدن ساعت مچی تقلبی وجود دارد اما مهمترین آن ها هدر رفتن پولتان است مثل این است که پولتان را در سطل زباله انداخته باشید.

نکته عمومی راجب ساعت رولکس عدم تولید صدای تیک آن است با اینحال روش های زیادی برای تشخیص ساعت تقلبی وجود دارد. از وزن گرفته تا جنس بدنه و قیمت آن. اصل بودن ساعت رولکس 200 دلاری که یک تاجر جوان در صندوق عقب تویوتا کمری خود می فروشد بعید بنظر می رسد.

به دنبال محصول اصل باشید و ساعت با کیفیت تری نصیبتان خواهد شد. لزومی ندارد که ساعت گران قیمت باشد تا خوب به حساب آید اصولا خوب بودن بر اساس اینکه چگونه آن را به دست می کنید و یا چگونه آن را با لباس ست می کنید معنا پیدا می کند.

در ایران متاسفانه به دلیل قیمت بسیار بالای ساعت های اصل اغلب افراد رو به ساعت مچی های کپی آورده اند. اشرافی در این زمینه محصولات متنوعی را به همراه گارانتی به فروش می رساند.

ساعتی برای استفاده روزانه داشته باشید

داشتن ساعت روزانه به این معنا نیست که شما باید هر روز ساعت به دست کنید. یک ساعت روزانه خوب ساعتی است که در حین کار های روزانه برای شما راحت باشد و نه یک ارثیه خانوادگی که هر لحظه نگران از دست دادنش باشید. باید ساعتی باشد که با شخصیت شما سازگار و برای استفاده در شرایط مختلف مناسب باشد و هنگامی که بیرون یا سر کار هستید خوب بنظر برسد.

هر شخصی ساعت مورد علاقه ای دارد که دوست دارد همواره در دست داشته باشد اما دلایلی وجود دارد که شما نباید همیشه یک ساعت خاص را استفاده کنید.

  • اگر استفاده همیشگی از یک ساعت خاص را کنار بگذارید طول عمر آن افزایش می یابد.
  • باید ساعت خود را با توجه موقعیت (رسمی، غیر رسمی، شنا/ ورزش و …) انتخاب کنید.

مطمین شوید که حداقل 3 ساعت مختلف دراختیار داشته باشید تا برای هر رویداد و شرایطی انتخاب مناسب در دسترس باشد.

لازم نیست صاحب تمامی ساعت های لوکس باشید. هنگامی که پوشش غیر رسمی به تن دارید و وقتی که به باشگاه میروید به یک ساعت غیر رسمی احتیاج دارید. هیچکس دوست ندارد در حال دویدن، رولکس بتمن به دست داشته باشد!

وقتی که چندین ساعت داشته باشید، میتوانید به نوبت از هرکدام استفاده کنید و بدین شکل احتمال خرابی ساعت با ارزش خود را کاهش داده و برای موقعیت های خاص حفظشان خواهید کرد. بگذارید ساعت بزرگ هر روزه شما درگیر شرایط خشن و بد باشد و نه ساعت لوکس تان.

خودتان باشید

توانایی به نمایش گذاشتن استایل خاص خود با کمک تنوع بسیار زیاد ساعت ها یکی از بهترین نکات در باره ساعت های مچی است. درصورتی که مجبور هستید پوشش معینی، لباس فرم و یا لباس مدرسه به تن کنید هنوز هم میتوانید بی همتا بودن خود را با یک ساعت مچی خوب نشان دهید.

برندی مثل Swatch با جذابیت خود، روح تازه ای را به صنعت دمیده که موجب بوجود آمدن گزینه های متنوع و کم هزینه تری شد که هم به عنوان اکسسوری و هم به عنوان وسیله ای برای نمایش ساعت به کاربرده شوند. روش های بسیار زیادی وجود دارد که به واسطه آن یک ساعت مچی می تواند به پوشش شما شخصیت ببخشد.:

  • ایجاد جلوه با رنگ روشن و شاد بر روی یک لباس تیره
  • هماهنگ شدن ساعت با دیگر وسایل جانبی و کفش های شما
  • امکان استفاده از یک ساعت ظریف ابرقهرمانی
  • امکان انتخاب یک نوع غیر مرسوم ساعت مچی مانند اسکلت و یا یک طراحی و شکل جدید تر

چیزی که برای شما مناسب به نظر می رسد ممکن است مناسب شخص دیگر نباشد و این دلیل لذت بخش بودن طرفداری از ساعت های مچی است. شما این امکان را خواهید داشت که مالک ساعتی باشید که شخصیت و داستان شما را تعریف می کند و به طور اختصاصی متعلق به شماست.

خلاصه قوانین ساعت مچی برای مردان

قوانین گفته شده باید به شما تصویر خوبی را از آداب مربوط به ساعت مچی داده باشد. به چه شکل و چه زمان هایی ساعت به دست کنید. خودداری از انجام اشتباهات و به خاطر سپردن نکات ذکر شده نه تنها به بهتر شدن ظاهر شما کمک خواهد کرد بلکه به خبره نشان داده شدن شما در دنیای ساعت های مچی نیز موثر خواهد بود. مانند هر چیزی که به سبک و مد مربوط می شود، نظر و صلاحدید شما دارای اهمیت است اما اگر از نکات گفته شده پیروی کنید زیاد دچار اشتباه نخواهید شد!

امید است این مطلب به هرچه بیشتر شدن آگاهی شما در مورد آداب ساعت های مچی کمک کرده و باعث زیبا تر شدن جلوه عمومی شما شود.

برچسب ها :
دیدگاه شما

یک پاسخ به “نکاتی در مورد ساعت مچی که همه مردان باید از آن اگاه باشند”

  1. حسین یزدی نژاد گفت:

    سلام
    بسیار عالی و سود مند بود. متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×