خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

موادو یا تیسوت؟ مقایسه ساعت های دو برند Movado و Tissot

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-12-22 ۱۳:۲۵
موادو یا تیسوت؟ مقایسه ساعت های دو برند Movado و Tissot

موادو و تیسوت دو برند شناخته‌شده در میان طرفداران ساعت‌های مچی هستند. در رابطه با این سؤال که کدام برند بهتر است، قیمت در گرفتن تصمیم نهایی به موردی شخصی تبدیل می‌شود.

هم موادو و هم تیسوت از مکانیک‌های مشابهی در مدل‌های خود استفاده می‌کنند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به فناوری مکانیکی ETa و موتورهای کوارتز همواره دقیق اشاره کرد.

برای فهمیدن جواب باید این سؤال را به قسمت‌های کوچک‌تری تقسیم کنیم. در این مقاله از بهترین ساعت‌های موادو و تیسوت کمک خواهیم گرفت. علاوه بر این به خود این شرکت‌ها نیز نگاهی خواهیم داشت تا بیشتر متوجه مواردی شویم که این دو را از یکدیگر متفاوت می‌سازد.

تاریخچه‌ی موادو

موادو در اسپرانتو به معنای «همواره در جریان» است. این عبارت توضیحی دقیق درباره‌ی ساعت‌های این برند است چرا که این ساعت‌ها به خاطر دقت و قابل‌اطمینان بودن خود شناخته‌شده‌اند. موادو که در سال ۱۸۸۱ تأسیس شد، راه خود را در سال ۱۹۸۳ و هنگامی که شرکت ساعت‌های مچی آمریکای شمالی این برند را خریداری کرد به بازارهای آمریکا پیدا کرد.

محبوب‌ترین مجموعه ساعت‌های آن‌ها موادو Museum است که همواره در بازار ساعت‌های مچی به‌عنوان پرچم‌دار این شرکت حاضر شده است. طراحی مینیمالیستی و نقطه‌ای این ساعت در میان طرفداران ساعت‌های مچی به محبوبیت بسیار زیادی رسیده است. این طراحی از آنجایی که با هدف جلب‌توجه خریداران انجام شده بود قطعاً به تمایز این مجموعه از سایر رقبا کمک می‌کند.

موادو از آن زمان تاکنون ذخایر خود را گسترش داده است و به‌تازگی دست به خرید MVMT، یک تازه‌وارد در بازار ساعت‌های مچی زده است. موادو بیشتر از هر چیزی به خاطر طراحی‌های خاص خود شناخته شده است اما این موضوع نباید بگذارد که فکر کنید این ساعت‌ها در عملکرد خود مشکلی دارند. دلیلی برای این که موادو در تمامی این سال‌ها در میان برترین‌های این صنعت بوده است وجود دارد.

تاریخچه‌ی تیسوت

تیسوت، یک شرکت ساعت‌سازی دیگر که کار خود را در سوئیس آغاز کرد، اولین سنگ بنای خود را در سال ۱۸۵۳ و هنگامی که توسط چارلز فلیسین تیسوت و چارلز امیل تیسوت تأسیس شد بنا نهاد. تنها یک سال توسط کشید که تیسوت وارد بازارهای آمریکا شود و در طول پنج سال بعد نیز وارد بازارهای روسیه شد.

تیسوت یک شرکت چند محوره است که چنین موضوعی همواره یکی از بهترین مشخصه‌هایی است که هر برندی می‌تواند داشته باشد، مشخصه‌ای که در ساعت‌های این برند نیز دیده می‌شود.

در رابطه با دست‌آوردهای آن‌ها در این صنعت می‌توان به این اشاره کرد که تیسوت زمان‌سنج رسمی بسیاری از رویدادهای ورزشی و به‌خصوص تیم‌های مسابقات فرمول یک به شمار می‌آید. فناوری زمان‌سنجی آن‌ها همواره بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت این شرکت بوده است. این حقیقت در قراردادهای زمان‌سنجی آن‌ها در مسابقات ورزشی مانند مسابقات اتومبیل‌رانی مشخص می‌شود.

تیسوت از سال ۱۹۸۳ بخشی از ابرشرکت گروه ساعت‌سازی سوئیس به‌حساب می‌آید. این موضوع باعث شد تا تیسوت در بیش از ۱۶۰ کشور مختلف شناخته شود. تیسوت همچنین به‌عنوان یکی از بهترین ساعت‌سازان میان رده‌ی گروه ساعت‌سازی سوئیس نیز شناخته می‌شود.

موادو در برابر تیسوت، مقایسه‌ی ساعت‌ها

موادو و تیسوت دو روش کاملاً متفاوت را در ساخت ساعت‌های خود به کار گرفته‌اند. اگر از این که چه چیزی از ساعت مچی خود می‌خواهید اطلاع داشته باشید، انتخاب یکی از این دو بسیار ساده خواهد بود. برای این که این موضوع را روشن‌تر کنیم، دو دسته‌بندی مختلف از ساعت‌های مچی را انتخاب می‌کنیم که هریک از این دو برند در آن بر دیگری برتری دارد. بیایید شروع کنیم

ساعت‌های مجلسی

ساعت‌های مجلسی، ساعت‌هایی بسیار پیچیده و شیک هستند که برای جلب‌توجه ساخته شده‌اند. ساعت‌های مجلسی برای متمایز کردن ظاهر افراد در موقعیت‌های رسمی و ملاقات‌های کاری فوق‌العاده هستند. ساعت‌های مجلسی جزو ساعت‌هایی هستند که اگر به دنبال اثرگذاری بر روی دیگران هستید، باید به سراغ آن‌ها بروید.

ساعت فولاد ضدزنگ موادو Defio

ساده، ظریف و مدرن به‌راحتی می‌توانند ویژگی‌هایی که موادو Defio با خود به همراه دارد را شرح دهند. Defio با گرفتن امضای مجموعه‌ی Museum یعنی طراحی نقطه‌ای و تبدیل آن به یک ساعت مجلسی مشکی و نقره‌ای، ساعتی فوق‌العاده خیره کننده به نظر می‌رسد.

همان‌طور که می‌توانید از یک ساعت از مجموعه‌ی موادو Museum انتظار داشته باشید، Defio از روش‌هایی مینیمالیستی برای طراحی ظاهر خود استفاده می‌کند. Defio ساعتی خوش‌ساخت است که از موتور کوارتز سوئیسی همواره قابل‌اطمینانی استفاده می‌کند که در اعلام ساعت دقیق بی‌نقص عمل می‌کنند.

از نظر کیفیت ساخت، دیفیو از جنس فولاد ضدزنگ بسیار با کیفیت است که بخش عمده‌ای از ظاهر آن را تشکیل می‌دهد. این ساعت موادو با قطر بدنه‌ی ۳۸ میلی‌متری خود یکی از ظریف‌ترین ساعت‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید.

شیشه‌ی این ساعت از کریستال صفیر ساخته شده است که ضد خش و مقاوم است. این ساعت مچی تا ۳۰ متر نیز در برابر آب مقاوم است اما برای استفاده در فعالیت‌های آبی پیشنهاد نمی‌شود.

همچنین Defio دو متغیر نیز دارد: شماره‌های مشکی و آبی که هریک به یک اندازه ظاهری زیبا دارند. Defio ساعت‌های مجلسی جذابی است که می‌تواند یک مورد بی‌نقص در کلکسیون هریک از طرفداران ساعت‌های مچی باشد؛ علاوه بر این‌ها، قیمت این ساعت نیز بسیار مناسب است.

تیسوت Chemin Des Tourelles Powermatic 80

تیسوت Chemin Des Tourelles Powermatic 80

تیسوت که شهرت گسترده‌ای به خاطر مکانیک‌های موتورهای ساعت‌های مچی خود دارد، ساعت‌های واقعاً زیبایی را نیز در میان محصولات خود دارد. یکی از این ساعت‌ها، Powermatic ۸۰ است. این ساعت فولاد ضدزنگ نقره‌ای‌رنگ دارای یک صفحه‌نمایش آنالوگ است و یکی از شیک‌ترین ساعت‌های مجلسی تیسوت به شمار می‌آید.

بدنه‌ی نقره‌ای و صفحه‌نمایش آبی گیوه‌ای به طرزی عالی در کنار یکدیگر قرار گرفته و ظاهری جذاب و نقش‌بندی شده را ارائه می‌دهند. اگر به دنبال یک ساعت  مجلسی با جزییات بیشتر هستید، Powermatic ۸۰ بهترین انتخاب ممکن است. این ساعت دارای یک صفحه‌نمایش و عقربه و شماره‌های آبی‌رنگ است. همچنین یک نمایشگر تاریخ در محل ساعت ۶ قرار گرفته است.

در بحث کیفیت ساخت، Powermatic 80 از یک بدنه و بند ساخته شده از جنس فولاد ضدزنگ بسیار با کیفیت استفاده می‌کند. صفحه‌ی نمایش این ساعت توسط کریستال صفیری که با مواد ضد بازتاب -که باعث جلوگیری از بازتاب نور در چشم می‌شوند- پوشیده شده محافظت می‌شود.

این ساعت دارای مقاومت ۵۰ متری در برابر آب است که ممکن است چندان زیاد نباشد اما کسی هم این ساعت را برای فعالیت‌های آبی خریداری نمی‌کند. Powermatic 80 یکی از ساعت‌های بالارده‌ی تیسوت به شمار می‌رود و دارای ظاهری است که قطعاً می‌تواند با بهترین‌ها رقابت کند.

بهترین ساعت مجلسی – پاسخ دادن به این مورد واقعاً سخت است چرا که هردوی این ساعت‌ها دارای ظاهر مخصوص به خود هستند. موادو Defio از طراحی ثبت اختراع‌شده‌ی Museum استفاده می‌کند که همواره موردعلاقه‌ی طرفداران بوده است. از سوی دیگر، Powermatic 80 تیسوت ظاهری سنتی و قدیمی‌تر را دارا است که بدون شک این ظاهر نیز توجه طرفداران ساعت‌های مچی را به خود جلب می‌کند. این مورد کاملاً به نظر شخصی خریداران بستگی دار.

مقایسه‌ی ساعت‌های کرنوگراف

ساعت‌های کرنوگراف بیش از هر چیزی برای عملکردی قابل‌اطمینان خود طراحی شده‌اند. این ساعت‌ها باید قابل‌اطمینان، دقیق و مقاوم باشند تا برای صرف هزینه مناسب شمرده شوند. هم موادو و هم تیسوت نیز دارای برخی از قابل‌اتکاترین ساعت‌های این دسته‌بندی هستند؛ هردوی این برندها انتخاب‌های فوق‌العاده زیبایی را ارائه می‌دهند.

ساعت کرنوگراف بولد موادو با صفحه‌نمایش دارای ریزشماره‌ی پرینت شده

ساعت کرنوگراف بولد موادو با صفحه‌نمایش دارای ریزشماره‌ی پرینت شده

ساعت کرنوگراف بولد موادو ظاهر مینیمالیستی موادو که به نحوی امضای این برند محسوب می‌شود را با خود به همراه دارد. احتمالاً به این فکر می‌کنید که چطور می‌شود یک ساعت کرنوگراف «مینیمالیستی» طراحی کرد. چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که کرنوگراف‌ها تماماً در جزییات عمیق خلاصه می‌شوند. باورتان بشود یا نه، موادو بولد توانسته تا ظاهر مینیمالیستی خود را بدون از دست دادن هیچ‌یک از مشخصه‌های اصلی ساعت‌های کرنوگراف به دست آورد.

طراحی کلاسیک و درعین‌حال محکم این ساعت به‌خوبی حس زمختی و درشتی ساعت‌های کرنوگراف را القا می‌کند. این ساعت بسیار زیبا با وجود این که از نظر زیبایی‌شناسی مشخصه‌های مجموعه‌ی Museum را دارد اما با این حال تجربه‌ی کاملی از ساعت‌های کرنوگراف را با سه صفحه‌نمایش فرعی خود در اختیار می‌گذارد.

این ساعت از یک بدنه و بند متصل شونده‌ی ساخته شده از فولاد ضدزنگ ۴۸ میلی‌متر پوشیده شده از مفرغ یونیزه شده ساخته شده است. صفحه‌ی نمایش، عقربه‌ها و ریزشماره‌های این ساعت دارای رنگی متمایل به مفرغ هستند. همچنین این ساعت دارای کریستال معدنی K1 است که ساختاری مقاوم‌تر و ضد خش تر از کریستال صفیر دارد.

در بحث دقت، موادو بولد از موتور کوارتز سوئیسی استفاده می‌کند که در نگه‌داشتن زمان بدون خطا بی‌نقص عمل می‌کند. این ساعت برای موقعیت‌های خارج از خانه و استفاده‌ی روزانه بسیار مناسب است؛ اما درعین‌حال هنگام قرار گرفتن به‌عنوان بخشی از پوششی سطح بالا نیز ظاهری شیک خواهد داشت.

ساعت تی ریس موتوجی پی ساخت محدود تیسوت

ساعت تی ریس موتوجی پی ساخت محدود تیسوت

از آنجایی که این ساعت‌ها به‌طور محدود ساخته شده‌اند، باید انتظار کم‌وزیاد شدن موجودی آن را داشته باشید. این ساعت در جعبه‌ای به شکل کلاه مسابقات اتومبیل‌رانی ارائه می‌شود که می‌تواند آن را تبدیل به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای قرار گرفتن در وسط مجموعه‌ی ساعت‌های شما کند. تیسوت همکار رسمی تعدادی از تیم‌های مسابقات فرمول یک است و درنتیجه چنین طراحی خاصی نیز دور از انتظار نیست.

در خصوص طراحی، نسخه‌ی محدود تی ریس موتوجی پی یک هیولاست! این ساعت با طراحی خاص خود همراهی عالی برای عاشقان سرعت محسوب می‌شود. برای طراحی حلقه‌ی رویی این ساعت از صفحه ترمزهای ماشین الهام گرفته شده است. علاوه بر این، این ساعت دارای یک بدنه‌ی پشتی شفاف است که تمام تشکیلات داخلی این ساعت جذاب را نشان می‌دهد.

تی ریس موتوجی پی دارای سه صفحه‌نمایش فرعی است: یک شمارنده‌ی ۶ ساعته، ۳۰ دقیقه‌ای و ۶۰ ثانیه‌ای. ویژگی دیگری که باعث برتری بیشتر این ساعت فوق‌العاده می‌شود، سیستم ذخیره‌ی نیرویی است که تا 45 ساعت بیشتر را در اختیار این ساعت می‌گذارد.

تی ریس دارای بدنه با قطر ۴۵ میلی‌متر و ضخامتی به اندازه‌ی ۱۶.۶ میلی‌متر است. این ساعت تقریباً بزرگ می‌تواند بسیار درشت به نظر برسد. علاوه بر تمامی این‌ها در نظر داشته باشید که این ساعت یکی از ساعت‌های بالا رده‌ی تیسوت است که انتخابی عالی هم برای علاقه‌مندان به مسابقات اتومبیل‌رانی و هم برای کلکسیونرهای ساعت‌های مچی خواهد بود.

بهترین ساعت کرنوگراف – با توجه به عملکرد کلی، می‌توان گفت که تیسوت برنده‌ی این مرحله خواهد بود. موتور کوارتز سوئیسی در کنار طراحی خاص و کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ی این ساعت، تی ریس موتو جی پی را به‌راحتی به خط پایان می‌رسانند.

جمع‌بندی موادو در مقابل تیسوت – کدام‌یک بهتر است؟

هنگامی که بحث نوآوری در میان است، هم تیسوت و هم موادو در میان بهترین برندهای بازار قرار می‌گیرند. با این حال، هریک از این دو برند در بخش‌های متفاوتی از این صنعت دست به نوآوری می‌زنند. مهم‌ترین چیز برای تیسوت ارائه‌ی کیفیت عملکرد و دقتی بسیار بالا است. نقطه‌ی قوت این برند در بخش‌های داخلی ساعت‌های آن‌ها قرار دارد.

با این حال این موضوع بدان معنی نیست که موادو تنها ظاهری زیبا دارد و خبری از عملکرد مناسب در ساعت‌های این برند نیست. موادو نیز برای قابل‌اطمینان بودن و دقت ساعت‌های خود شناخته شده است اما بیشتر از آن، این ساعت‌ها به خاطر طراحی‌های زیبای خود شناخته‌شده هستند. برخی از ساعت‌های موادو دارای خاص‌ترین طراحی‌های موجود در بازار هستند. علاوه بر این، این برند به‌عنوان یک برند بالا رده شناخته می‌شود درحالی‌که تیسوت بیشتر به‌عنوان برندی با ساعت‌های «شیک ولی مقرون‌به‌صرفه» شناخته شده است.

تصمیم‌گیری میان این دو بحثی کاملاً شخصی است. تیسوت برای عملکرد فوق‌العاده و موادو برای ظاهری زیبا. با این حال این موضوع را در نظر بگیرید که این تضمین وجود دارد که به‌هیچ‌وجه از این دو غول بزرگ حاضر در این صنعت ناامید نخواهید شد.

برچسب ها : ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×