خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

سیتیزن یا بولوا؟ مقایسه ساعت های دو برند Citizen و Bulova

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-12-16 ۱۷:۳۵
سیتیزن یا بولوا؟ مقایسه ساعت های دو برند Citizen و Bulova

ساعت‌‌های Citizen و Bulova به دلیل نوآوری‌‌های خود در ساخت ساعت‌‌های بسیار باکیفیت، معروف هستند. با وجود این‌‌که کمپانی Bulova از سال 2008 وابسته به کمپانی Citizen بوده است، ولی هر کدام از این برندها به قدری منحصر به فرد هستند که هر کدام مجموعه‌‌ی گسترده‌‌ای از ساعت‌‌های مختص خود را برای هواداران پروپاقرص خود عرضه می‌‌کنند.

ما در این مقاله، به ساعت‌‌های Citizen و Bulova نگاهی دقیق‌‌تر می‌‌اندازیم و از هر برند ساعت‌‌هایی که در مجموعه‌‌ی خود بهترین هستند را مقایسه می‌‌کنیم.

در پایان این مقاله، به ظرافت هر برند پی خواهیم برد و متوجه خواهیم شد که کدام برند برای کدام سبک مناسب خواهد بود و عملکرد کدامیک پا را فراتر از سنت‌‌ها گذاشته است. اجازه دهید در ابتدا Citizen و Bulova را به طور مختصر معرفی کنیم.

تاریخچه‌‌ی Citizen

لوگوی سیتیزن

کامِکیچی یامازاکی، جواهر فروشی از توکیوی ژاپن، در ابتدا Citizen را در سال 1918 راه‌‌اندازی نمود. این کمپانی در ابتدا با عنوان مؤسسه‌‌ی تحقیقاتی ساعت شوکوشا مشهور شده بود و آن‌‌ها اساساً به عنوان سازنده‌‌ی ساعت‌‌های جیبی معروف بودند. در سال 1924، شوکوشا فروخته شد و نام آن به Citizen تغییر یافت.

از آنجایی که Citizen یک کمپانی ژاپنی بود، در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن خسارت سنگینی به آن وارد شد. خوشبختانه رئیس جدید این کمپانی که در آن زمان ایچی یامادا بود، متوجه شد که به منظور نجات شرکت باید با شرایط جدید وفق پیدا کرد و به تدریج رشد نمود.

از اینرو این کمپانی، توجه خود را روی گسترش کار خود به خارج از کشور متمرکز نمود. همچنین یامادا،کمپانی را به سمت سرزمین‌‌های ناشناخته‌‌ی جدیدی که در صنعت ساعت‌‌سازی به پیشرفت‌‌های فنی اساسی رسیده بودند هدایت نمود.

Citizen در طول دهه‌‌ی 1970 و زمانی که ساعت کوارتز در حال معروف شدن بود، روی غلتک افتاد. این کمپانی با انجام دادن مجموعه‌‌ اقداماتی عالی روی این نوع از ساعت‌‌ها، باعث تحول ساعت کوارتز گردید.

در این زمان بود که Citizen X-8 عرضه شد و به نقطه‌‌ی عطفی برای شرکت تبدیل شد چرا که اولین ساعت تیتانیوم در بازار محسوب می‌‌شد. همچنین Citizen بر سر ساعت‌‌های باریک با Seiko رقابت می‌‌کردند. با این وجود، شهرت Citizen بیشتر مربوط به استفاده از تکنولوژی انرژی خورشیدی در ساعت‌‌هایش بود. در حقیقت، ساعت Citizen Cryston Solar Cell ، اولین ساعت کوارتز آنالوگ خورشیدی در جهان محسوب می‌‌شد. این امر از نظر کمپانی Citizen از اهمیت زیادی برخوردار بود و ساعت‌‌های این کمپانی در زمره‌‌ی برخی از بهترین ساعت‌‌های خورشیدی موجود در جهان به شمار می‌‌روند.

آن‌‌ها با عرضه‌‌ی تکنولوژی Citizen Eco-Drive در سال 1955، جای پای خود را به عنوان مهم‌‌ترین ساعت‌‌ساز دوستدار محیط زیست بیشتر تثبیت کردند. ساعت‌‌های Citizen ، با برخورداری از این تکنولوژی، نه تنها از طریق نور خورشید، بلکه با نورهای مصنوعی نیز شارژ می‌‌شدند. Citizen با گذشت سال‌‌ها همچنان به رشد خود ادامه داده است و هنوز هم یکی از محبوب‌‌ترین و قابل ‌‌احترام‌‌ترین کمپانی‌‌های ساعت‌‌سازی در جهان به شمار می‌‌رود.

تاریخچه‌‌ی ساعت Bulova

ما در مقالات قبلی به تاریخچه‌‌ی ساعت‌‌های Bulova اشاره کرده‌‌ایم. ولی اجازه دهید نقاط عطف Bulova را برای کسانی که هنوز آشنایی کاملی با ماجرای این کمپانی ساعت‌‌سازی معروف ندارند، مورد بررسی قرار دهیم.

Bulova در ابتدا کار خود را به صورت یک جواهرفروشی در شهر نیویورک آغاز کرد. جوزف بولوا، مالک و گرداننده‌‌ی این جواهر فروشی بود. Bulova تا سال 1919 وارد صنعت ساعت مچی نشد. آن‌‌ها در سال 1923 به طور رسمی با نام Bulova شناخته شدند.

یکی از معروف‌‌ترین موفقیت‌‌های Bulova، کمپین بازاریابی انقلابی آنان در سال 1931 بود که منجر به موفقیت آن‌‌ها در آمریکا گردید. Bulova، پس از گذشت یک دهه، با اولین تبلیغ تلویزیونی، بار دیگر توجه زیادی را به خود جلب کرد.

این کمپانی، در طول جنگ جهانی دوم کار خود را روی ساخت ساعت‌‌هایی برای ارتش آمریکا متمرکز نمود. این کمپانی پس از جنگ بار دیگر وارد بازار مصرف‌‌کننده گردید. سال 1952، سالی مهم برای این کمپانی محسوب می‌‌شد، زیرا آن‌‌ها شروع به طراحی و ساخت اولین ساعت الکترونیکی جهان یعنی ساعت  Accutron نمودند. ناسا نیز از تکنولوژی Accutron به منظور ارتقا دادن کامپیوترهایشان برای عصر رقابت فضایی استفاده نمود.

امروزه Bulova هنوز هم یکی از بهترین برندهای دارای قیمت متوسط به شمار می‌‌رود. اگر به دنبال ساعت‌‌هایی مقرون به صرفه هستید ولی در عین حال نمی‌‌خواهید به خاطر آن از کیفیت محصول بگذرید، در این صورت معمولا نام Bulova را خواهید شنید.

مقایسه‌‌ی ساعت‌‌های  Citizen و Bulova

از آن‌‌جایی که Bulova بیش از یک دهه تحت لوای Citizen قرار داشته است، بنابراین ممکن است فکر کنید که تشخیص دادن آن‌‌ها از یکدیگر کاری دشوار است. بهتر است بدانید که هر دو برند ویژگی‌‌های اصلی خود را حفظ کرده‌‌اند بنابراین می‌‌توانیم آن‌‌ها را در این‌‌جا با دقت مقایسه کنیم.

ساعت‌‌های Quartz

ساعت‌‌های Quartz به دلیل دقتشان معروف هستند. این امر به دلیل وجود اُسیلاتور کریستالی کوارتز در این ساعت‌‌ها است که در مقایسه با ساعت‌‌های مکانیکی مشابه، فرکانس بسیار دقیق‌‌تری را تولید می‌‌کنند. ساعت‌‌های Citizen و Quartz ، به دلیل مجموعه ساعت‌‌های کوارتز خود معروف هستند.

ساعت Citizen Avion Eco-Drive Stainless Steel

ساعت Citizen Avion Eco-Drive Stainless Steel

در طراحی ساعت Citizen Avion Eco-Drive، از سبک کلاسیک خلبانی مربوط به دهه‌‌ی 1950 استفاده می‌‌شود و این امر به طور قطع باعث خوشحالی هواداران و کلکسیونرهای ساعت می‌‌گردد. سَبک وینتج تنها چیزی نیست که در Avion به آن توجه شده است. به خاطر داشته باشید که Avion، یک ساعت Citizen است بنابراین، از عملکردی عالی برخوردار است. این ساعت، دارای یک قاب 45 میلی‌‌متری از جنس فولاد ضد زنگ و یک بند چرمی شیک است. بِزلی غیرمتحرک و یک نمایشگر قدیمی روز و تاریخ دارد. عقربه‌‌ها و اعداد این ساعت، شب‌‌نما بوده و بنابراین در محیط‌‌هایی با نور کم نیز قابل مشاهده هستند.

یک شیشه‌‌ی معدنی بسیار مقاوم، از صفحه نمایش محافظت می‌‌کند. همچنین این ساعت تا عمق 330 فوتی در برابر آب مقاوم است. ساعت Avion با طرح قدیمی خود، گزینه‌‌ای بسیار عالی برای کاربرد رسمی و غیررسمی به شمار می‌‌رود. به علاوه، ساختار و استحکام تحسین‌‌برانگیز این ساعت، آن را برای استفاده در بیرون از خانه نیز مناسب می‌‌سازد.

ساعت Bulova 96B158 Precisionist Leather Strap

ساعت Bulova 96B158 Precisionist Leather Strap

ساعت Precisionist، یکی از دقیق‌‌ترین ساعت‌‌های Bulova به شمار می‌‌رود. موتور این ساعت کوارتز، ژاپنی است که یکی از قابل‌‌اعتمادترین تکنولوژی‌‌های موتور ساعت است که امروزه مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. این موتور، دقت ساعت Precisionist را به اندازه‌‌ی چند ثانیه در سال تضمین می‌‌کند. قطعاً به دلیل همین موضوع است که مجموعه ساعت‌‌های Precisionist، یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌‌ها، در مجموعه ساعت‌‌های برند  Bulova محسوب می‌‌شوند. Bulova Precisionist، صرفاً دارای عملکردی عالی نیست. بلکه، طراحی این ساعت که ترکیبی از هنر زیبای کلاسیک و طرحی امروزی است نیز باعث می‌‌شود که این ساعت یکی از جذاب‌‌ترین ساعت‌‌های این مجموعه محسوب گردد.

 این ساعت دارای یک صفحه نمایش مشکی است که وجود نقش‌‌هایی خاکستری روی آن باعث می‌‌شود بیشتر جلب توجه کند. Bulova Precisionist، ساعتی زیبا، ظریف و رازآلود است و به علاوه، از یک تکنولوژی موتور عالی بهره‌‌مند است که منجر به دقت بسیار بالای این ساعت می‌‌گردد.

ساعت‌‌های Chronograph

ساعت Chronograph، نوعی ساعت است که می‌‌تواند به عنوان یک کرونومتر نیز عمل کند. دارای صفحاتی است که به شما کمک می‌‌کند حسابِ ساعت، دقیقه و ثانیه را نگه دارید. به همین دلیل، باید از زمان‌‌بندی دقیقی برخوردار باشد.

ساعت Citizen Eco-Drive Silvertone and Black World Time A-T

ساعت Citizen Eco-Drive Silvertone and Black World Time A-T

ساعت Citizen Eco-Drive A-T، یکی از تحسین برانگیز‌‌ترین ساعت‌‌ها در مجموعه‌‌ی خود به شمار می‌‌رود.

ساعت A-T با ظاهری تمام استیل و ضد زنگ، براقیت کروم بسیار جذابی را به نمایش می‌‌گذارد. حتی با وجود تمام فلزی بودن ساعت Eco-Drive A-T، با آن احساس راحتی خواهید کرد.

صفحه‌‌ی سیاه‌‌رنگ این ساعت باعث جذابیت بیشتر ظاهر استیل آن می‌‌گردد. کاربرد تکنولوژی موتور اتمی در این ساعت، یکی از نقاط قوت آن است زیرا باعث ارائه‌‌ی زمان‌‌بندی بسیار دقیقی می‌‌گردد. این ساعت نه تنها از یکی از قابل‌‌اعتمادترین تکنولوژی‌‌های زمان‌‌بندی بهره‌‌مند است، بلکه یک ساعت خورشیدی کارآمد نیز محسوب می‌‌گردد.

صفحه‌‌ی این ساعت از جنس کریستال یاقوت کبود و بادوام است که در مقابل خش بسیار مقاوم است. این ویژگی به همراه مقاوم بودن آن در برابر آب تا عمق 200 متری، این ساعت را برای فعالیت‌‌های خارج از خانه نیز ایده‌‌آل می‌‌سازد. نمایشگر روز و تاریخ از دیگر ویژگی‌‌های این ساعت است که در موقعیت ساعت سه قرار دارد.

ساعت Bulova 98B172 Precisionist Chronograph

ساعت Bulova 98B172 Precisionist Chronograph

دلیل شهرت Bulova این است که این برند از لحاظ پیشرفت تکنولوژی در ساعت در صف مقدم قرار دارد. Bulova با کمک این ویژگی به طور مرتب اوج می‌‌گیرد.

ساعت 98B172 Precisionist، یک نمونه‌‌ی عالی از این ویژگی است زیرا این ساعت از تکنولوژی پیشرفته‌‌ی ساعت‌‌سازی بهره‌‌مند است و در عین حال طرح کلی سنتی آن نیز حفظ شده است.

این ساعت از جنس فولاد ضد زنگِ کاملا باکیفیت ساخته می‌‌شود و دارای یک شیشه‌‌ی منحنی بادوام و در عین حال زیبا است. همچنین عقربه های نقره‌‌ای رنگ این ساعت، رنگ مشکی صفحه را تکمیل می‌‌کند. بدین‌‌ترتیب کاربر با یک نگاه سریع به صفحه‌‌ی ساعت می‌‌تواند ساعت را بخواند.

همچنین مقاوم بودن این ساعت در برابر آب تا عمق 990 فوتی، یکی دیگر از تحسین‌‌برانگیز‌‌ترین ویژگی‌‌های این ساعت به شمار می‌‌رود.

همچنین دانستن این موضوع باعث خوشحالی است که تمام چیزهای موجود در صفحه شب‌‌نما هستند و بنابراین صفحه‌‌ی این ساعت حتی در محیط‌‌هایی با نور کم نیز قابل مشاهده است.

در این ساعت از تکنولوژی موتور کوارتز استفاده می‌‌گردد و در نتیجه زمان‌‌بندی آن بسیار دقیق است. قاب این ساعت 5/46 میلی‌‌متر است. بند آن از جنس پلی‌‌یورتان است و برای راحتی بیشتر با سگک بسته می‌‌شود.

نتیجه‌‌گیری: کدام ساعت بهتر است Citizen یا Bulova؟

اگر در انتخاب بین Citizen و Bulova دچار تردید شده‌‌اید، دو عاملِ تعیین کننده وجود دارد. توجه داشته باشید که هر دو برند ویژگی‌‌های منحصر به فردی را ارائه می‌‌دهند و این امر به مشتریان کمک می‌‌کند تا بر اساس نیازها و سبک مختص خودشان، ساعت مناسب‌‌تری را انتخاب کنند. بنابراین اگر یک ساعت اتوماتیک، دقیق و خوش‌‌ساخت می‌‌خواهید در این صورت ممکن است Bulova انتخاب مناسب‌‌تری برایتان باشد. Bulova به دلیل استفاده از اصول پیشرفته‌‌ی ساعت‌‌سازی، معروف است. بنابراین می‌‌توان انتظار چند ویژگی مفیدتر دیگر را نیز داشت.

از طرف دیگر، شهرت Citizen به دلیل تکنولوژی Eco-Drive آن است. ساعت‌‌های خورشیدی این کمپانی به دلیل نگه داشتن طولانی مدت انرژی معروف هستند. به عنوان مثال، قرار دادن این ساعت‌‌ها در مقابل نور خورشید به مدت 4 ساعت، می‌‌تواند تکنولوژی Eco-Drive در ساعت‌‌های Citizen را تا 240 روز فعال نگه دارد. در طراحی ساعت‌‌های هر دو برند شباهت‌‌هایی وجود دارد، ولی Citizen طرح‌‌های بیشتری را ارائه می‌‌دهد.

امیدواریم این مقاله بتواند به شما در تعیین ساعت مناسب بین Citizen و Bulova کمک کند. یک امر مسلم است؛ مطمئن باشید با انتخاب هر ساعت از مجموعه ساعت‌‌های این ساعت‌‌سازهای معروف، دلسرد نخواهید شد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×