خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

کاسیو یا تایمکس؟ مقایسه ساعت های دو برند Casio و Timex

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-02-05 ۲۰:۰۴
کاسیو یا تایمکس؟ مقایسه ساعت های دو برند Casio و Timex

اگر دو برند ساعت وجود داشته باشد که همیشه واکنشی مثبت برمی‌‌انگیزند، یکی تایمکس و دیگری کاسیو خواهد بود. هر دو برند در داشتن ساعت‌‌هایی با کیفیت بالا که در طیف گسترده‌‌ای از قیمت و طرح‌‌های منحصر به فرد ارائه می‌‌شوند، شناخته‌‌شده هستند.

هر دو برند تایمکس و کاسیو، با چندین دهه تجربه، از پیشکسوتان این صنعت هستند. همچنین تاریخچه‌‌ی پر از داستان آن‌‌ها، برای علاقه‌‌مندان به ساعت بحث مقایسه‌‌ای خوبی ایجاد می‌‌کند. امروز، به مقایسه دو برند از محبوب‌‌ترین غول‌‌های صنعت ساعت‌‌سازی خواهیم پرداخت. اگر شما از طرفداران ساعت هستید، این بحث برایتان لذت‌‌بخش خواهد ‌‌بود.

تاریخچه‌‌ی تایمکس

تاریخچه‌‌ی تایمکس

برند تایمکس بیش از یک قرن قدمت دارد. این شرکت در سال 1854 در شهر واتربری در ایالت کنتیکت ساخته شد. از همان شروع مبتدیانه‌‌ی آن‌‌ها تاکنون، تایمکس همیشه در جهت تأمین مشتریانش با ساعت‌‌هایی با کیفیت و مقرون به صرفه، کوشیده است. تایمکس تا به امروز، برای ارائه طیف متنوعی از ساعت‌‌ها در دامنه قیمت منعطف شناخته‌‌شده است. این امر ضمانت می‌‌کند که آن‌‌ها برای هر شخصی یک ساعت مناسب دارند. تایمکس اعتبار خود را بر پایه اصل تولید ساعت‌‌هایی مقرون به صرفه و قابل اعتماد، در طی چندین دهه به دست آورد. در سال 1914 بود که تایمکس جهت تمرکز خود را به سمت ساخت ساعت‌‌های مچی برد. در طی این تغییر جهت بود که تایمکس توانست با استفاده از طرح‌‌هایی انحصاری و امضاگونه، شرکت را به سمت درجاتی بالاتر در صنعت ساعت‌‌سازی پیش ببرد.

تعدادی از ساعت‌‌های شناخته‌‌شده و اختصاصی این شرکت، ساعت‌‌های V-Conic، از سری ساعت‌‌های مقرون به صرفه، و همچنین ساعت‌‌های طرح میکی موس هستند. آن‌‌ها همچنین اولین ساعت ورزشی یعنی ساعت تایمکس Ironman  را طراحی و معرفی کردند. ساعت‌‌های تایمکس همچنان به عنوان انتخاب اول برای کسانی که به دنبال ساعت‌‌هایی با کیفیت بالا در کنار قیمت‌‌های بسیار مناسب هستند، شناخته‌‌شده است. شرکت تایمکس بیشتر با همین عنوان شناخته می‌‌شود، و به همین دلیل است که معمولاً با برند کاسیو و همچنین بالعکس کاسیو با تایمکس، مقایسه می‌‌شود. کاسیو برندی دیگر  است که برای تأمین مشتریان با ساعت‌‌هایی با قیمت مناسب که همچنین عملکرد و ساختار باکیفیتی دارند، شناخته می‌‌شود. حال که صحبت از کاسیو به میان آمد…

تاریخچه‌‌ی کاسیو

تاریخچه‌‌ی کاسیو

کاسیو شرکتی مستقر در ژاپن است که در سال 1964 تأسیس گردید و به عنوان تولیدکننده لوازم و قطعات میکروسکوپ آغاز به کار کرد. شرکت کاسیو از برندهای مشهورتر است که توانست در بازار تولید گجت و ابزار ریشه بدواند و کار خود را گسترش بیشتری دهد. کاسیو در سال 1954 از اولین ماشین‌‌حساب برقی ساخت ژاپن و همچنین در سال 1957 از اولین ماشین‌‌حساب کوچک تمام الکتریک (کاسیو 14-A) رونمایی کرد.

کاسیو برای اولین بار در سال 1983 با معرفی محبوب‌‌ترین سری ساعت خود یعنی G-Shock، موج عظیمی در بازار ساعت ایجاد کرد.

Casio G-Shock Mudmaster

سری G-Shock این شرکت اولین ساعت ضدضربه در تاریخ است و توانست با ظاهر زمخت و تانک‌‌گونه‌‌ی خود، توجه بازار را به خود جلب کند. در دوره‌‌ای که ساعت‌‌های سبک و براق هنجار بودند، داشتن این درنده‌‌ی تنومند به عنوان یک ساعت، اتفاق جدیدی محسوب می‌‌شد.

این سری اعتبار خود را از دوام بسیار بالایش به دست آورد. این امر ساعت‌‌های سری G-Shock را به دلیل دوام و عملکردش، به یک انتخاب بی‌‌نقص برای علاقه‌‌مندان به خارج از خانه تبدیل کرد.

کاسیو در سال 1994، سری Baby-G را معرفی کرد که نسخه‌‌ای کوچک‌‌تر از همان سری G-Shock است (یکی از برترین پیشنهادات ما برای بانوان طرفدار G-Shock). در این نقطه بود که کاسیو جایگاه خود را به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر در ساخت ساعت‌‌های دیجیتال تثبیت کرد.

همچنین می‌‌توان اعتبار کاسیو را مدیون انتخاب آن توسط قهرمانان محبوب اکشن تخیلی خودمان در دهه 90، با تمرکز آن‌‌ها بر روی ساخت ساعت‌‌هایی سرسخت نیز بدانیم. برای مثال، ناجی و فرمانروای اینترنت، شخصیت کیانو ریوز در یکی از برترین‌‌های باکس آفیس یعنی فیلم سرعت، ساعت G-Shock مدل DW5600C-1V را به دست داشت. دقیقاً همان چیزی که انتظار می‌‌رود یک قهرمان خنثی‌‌کننده بمب و اکشن به دست داشته باشد.

کاسیو همچنین به عنوان اولین شرکتی شناخته می‌‌شود که به بازار ساعت‌‌های هوشمند وارد شد. در واقع آن‌‌ها 24 سال قبل از ساعت اپل (سال 2015)، ساعت VDB-1000 را در سال 1991 رونمایی کردند. این ساعت که متعلق به اوایل دهه 90 است، دارای صفحه لمسی بود و از دفترچه تلفن، یادداشت و نظم‌‌دهنده بهره می‌‌برد.

کاسیو همیشه از پیشگامان نوآوری در زمینه ساعت‌‌های دیجیتال بوده است. تا به امروز به لطف نوآوری‌‌های مجدد، سری G-Shock همچنان فروش بسیار بالای خود را حفظ کرده است.

مقایسه ساعت‌‌های تایمکس و کاسیو

اگر یک رده وجود داشته باشد که همیشه در آن ساعت‌‌های کاسیو و تایمکس رقابت تنگاتنگی دارند، بازار ساعت‌‌های دیجیتال و تاکتیکال است. اما کدام‌‌یک بهترین‌‌های بازار را داراست؟ بیایید بهترین از هر برند را مقایسه کنیم.

ساعت‌‌های دیجیتال

ساعت تایمکس Ironman Classic

Timex Ironman Classic 30

ساعت Ironman Classic از برترین‌‌ مدل‌‌های تایمکس در این دسته است. طراحی پر از ویژگی و قیمت مناسب، این ساعت را به سادگی در رده‌‌های بالای هر لیستی از 10 ساعت برتر قرار می‌‌دهد. همچنین ساعت تایمکس Ironman Classic با 18 رنگ مختلف، تنوعی مطلوب را جهت انتخاب در اختیار مشتریان قرار می‌‌دهد.

ساعت‌‌های دیجیتال در ارائه ویژگی‌‌های بیشتر برتری دارند، و مدل Ironman Classic گلچینی از این ویژگی‌‌ها را فراهم می‌‌آورد. این مدل تایمر و همچنین تایمر معکوس را در خود دارد. این ساعت تکنولوژی نور زمینه Indiglo را نیز به جهت دید حداکثری در شرایط کم‌‌نور داراست. ساختار این مدل بسیار مطلوب است و تا عمق 100 متر در آب مقاوم است.

این مدل در سه نسخه عرضه می‌‌شود: 30، 50، و 100. این عدد نشان‌‌دهنده دفعات حافظه در طول جلسات تمرینی است. برای ورزشکاران، مدل 50 و 100 پیشنهاد می‌‌شود، درحالیکه مدل 50 برای استفاده عادی مناسب است.

قیمت بسیار مناسب و عملکرد بالا، به دریافت نظرات مثبت آنلاین برای سری Ironman Classic کمک کرده‌‌است. سطح چشمگیر دوام این ساعت، آن را به یک ساعت محبوب برای افرادی که به دنبال چیزی قابل اطمینان و قدرتمند هستند، مبدل کرده‌‌است. این ساعت برای افراد در زمینه‌‌های کاری بخصوصی مانند کارگران ساختمانی، پرستاران، امدادگران و بسیاری دیگر محبوبیت بالایی دارد.

ساعت ورزشی کاسیو G-Shock DW9052-1V

Casio G-Shock Sports Watch DW9052-1V

به احتمال زیاد، از قبل با سری G-Shock آشنایی دارید و این یعنی از آنچه در این مطلب در انتظارتان هست، آگاهی دارید. برای کسانی که با سری G-Shock آشنایی ندارند، اصل مطلب اینجاست: این یکی از زمخت‌‌ترین و سخت‌‌ترین ساعت‌‌هایی است که می‌‌توانید در دست داشته باشید.

یک ویژگی بخصوص از G-Shock DW9052-1V، طراحی کوچک‌‌تر آن است. اگر یک ساعت G-Shock می‌‌خواهید که با فرم بدنی کوچک‌‌تر شما مطابقت داشته باشد، این انتخابی عالی برای شماست. این ساعت دیجیتال به همراه یک قاب رزینی 48.5 میلیمتری ارائه شده و با یک صفحه ساعت معدنی محافظت شده‌‌است. همانطور که مشخص است، در مقایسه با سایز مدل استاندارد که 50 میلیمتری و بیشتر است، کمی کوچکتر است. این مدل نیز طوری طراحی شده که تا عمق 200 متر در آب مقاوم است. این امر، این مدل را برای طیف وسیعی از ورزش‌‌های آبی به جز غواصی مناسب می‌‌سازد. حال که صحبت از امکانات ضروری به میان آمد، باید بگوییم که مدل DW9052-1V مجهز به موتور کوارتز با نمایشگر دیجیتال است. این مدل همچنین پر از ویژگی‌‌های متنوع از جمله کرنومتر (یک‌‌صدم ثانیه)، تقویم خودکار، هشدار چندمنظوره، فرمت زمانی 12/24 و سیگنال زمانی یک‌‌ساعته می‌‌باشد.

این ساعت دیجیتال به عنوان ویژگی‌‌های اضافی، شامل تایمر معکوس، هشدار روزانه، و نور زمینه EL نیز می‌‌باشد. البته وجود ویژگی‌‌های متعدد در این مدل، ممکن است برای عده‌‌ای اندکی گیج‌‌کننده باشد. با توجه به موارد ذکر شده، این یک مدل استثنائی است که تقریبا هرچیزی از یک ساعت می‌‌خواهید، و حتی بیشتر را انجام می‌‌دهد. به علاوه این مدل بسیار مقرون به صرفه هم هست.

بهترین ساعت دیجیتال – به طور کلی، کاسیو موفق می‌‌شود در این بخش پیروزی را از  آن خود کند. تعداد ویژگی‌‌های نابی که در سری G-Shock قرار داده‌‌اند، از پس هر رقابتی برمی‌‌آید. حتی تایمکس برای جا نماندن کار سختی خواهد داشت. این سری همچنین برای دوام شگفت‌‌انگیز و اطمینان بالای آن در محدوده قیمت مناسب، شناخته‌‌شده است.

ساعت‌‌های تاکتیکال

ساعت تایمکس سری T49612 Expedition Trail

Timex Men’s T49612 Expedition

مدل T49612 آشکارا برای فعالیت‌‌های بیرونی طراحی شده‌‌است. می‌‌توانید با در نظر گرفتن این نکته، از این ساعت انتظار دوام بسیار بالا و طراحی مناسب جهت مقابله با هرچیزی که عوامل طبیعی به سوی آن پرتاب می‌‌کند، داشته باشید.

همانطور که از نامش پیداست، انتخابی فوق‌‌العاده برای طرفداران گشت‌‌و‌‌گذار است. ویژگی اصلی آن قطب‌‌نمای داخلی دقیق و بسیار مطمئن است. طراحی کلی این ساعت، خوانایی مواردی که روی صفحه نمایش قرار می‌‌گیرند را در نظر گرفته‌‌است. این یعنی شلوغی کمتر در حین ارائه اطلاعات لازم.

قطب‌‌نمای داخلی از ویژگی جهت‌‌یابی 16 نقطه جغرافیایی بهره‌‌مند است، که موجب اطمینان بیشتر آن گردیده‌‌است. این مدل از عملکرد کرونوگراف 100 ساعته و نور زمینه Indiglo نیز بهره‌‌مند است. مقاومت این مدل در برابر آب تا عمق 200 متر است. وقتی بحث فعالیت‌‌های خارج از خانه باشد، از کوه‌‌نوردی گرفته تا غارگردی، تایمکس T49612 انتخابی عالی به عنوان یک ساعت تاکتیکال است.

ساعت کاسیو Pathfinder PAG241-1CR

Casio Pathfinder PAG241-1CR

ساعت Casio Pathfinder از یک صفحه ال سی دی 2 لایه در کنار یک حلقه با مکانیزم چرخشی بهره می‌‌برد. این مکانیزم چرخشی به نحوی طراحی شده که جهات طی شده را در خود ذخیره کند. همچنین چرخش حلقه به دلیل طراحی مناسب جهت گرفتن راحت آن با انگشتان، بسیار آسان گردیده‌‌است.

یکی از ویژگی‌‌های کاربردی شامل تکنولوژی روشنایی خودکار می‌‌باشد. کسانی که ساعت را به دست دارند، می‌‌توانند به راحتی سنسور نور را با چرخش مچ دست به جهت خاصی فعال کنند. این ویژگی در فعالیت‌‌های بیرونی مانند کمپینگ که افراد با محیط‌‌های کم‌‌نور مواجه هستند و آسایش مهم است، از کاربرد بالایی برخوردار است.

دیگر ویژگی‌‌هایی که در Pathfinder وجود دارند شامل ارتفاع‌‌سنج، دماسنج و فشارسنج می‌‌شوند.

هرکدام از این‌‌ها، برای افرادی که برنامه کمپینگ و کوه‌‌نوردی در نقاط مختلف را دارند، کمک‌‌کننده خواهند بود. همچنین از آنجایی که بیشتر ویژگی‌‌های این ساعت تاکتیکال می‌‌توانند به سرعت ساعت‌‌های دارای باتری را تخلیه کنند، سیستم شارژ مجدد خورشیدی که در این ساعت گنجانده شده، بسیار کارآمد است.

ساعت Casio Pathfinder در بخش ویژگی‌‌های ابتدایی خود، ارتقا پیدا می‌‌کند، که موجب ورود قوی آن به بخش ساعت‌‌های نظامی نیز می‌‌شود. به طور کلی، این ساعت دیجیتال تاکتیکال از شرکت کاسیو، یک غول محسوب می‌‌شود و همراهی عالی برای علاقه‌‌مندان به گشت‌‌و‌‌گذار است.

بهترین ساعت تاکتیکال – پیروزی بار دیگر از آن کاسیو می‌‌شود. مدل Pathfinder مجموعه‌‌ای کامل از هرچیزی که به عنوان ساعت تاکتیکال می‌‌خواهید را داراست. این مدل همچنین از ظاهر شلوغ پرهیز می‌‌کند، که شکایتی رایج در رابطه با ساعت‌‌های تاکتیکال و نظامی است.

نتیجه‌‌گیری: تایمکس و کاسیو، کدام یک بهتر است؟

تایمکس و کاسیو در بسیاری از جوانب مشابه یکدیگر هستند. بطوری که انگار 2 تکه بریده شده از یک پارچه یکسان هستند. هر دو از انتقال حرکتی با کوارتز استفاده کرده و نیز هر دو برای داشتن طیف وسیعی از ساعت‌‌هایی با قیمت مناسب، محبوب هستند.

وقتی صحبت از ویژگی‌‌ها باشد، کاسیو به دلیل اینکه اعتبار خود را حول ابداع و نوآوری خود ساخته است، پادشاه محسوب می‌‌شود. تایمکس بیشتر بر روی روشی سنتی‌‌تر که همان ارائه دقت و اطمینان هرچه بالاتر است، متمرکز است. با مد نظر قرار دادن تمامی نکات، هرکدام از این دو برند را که انتخاب کنید، پشیمان نخواهید شد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×