خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

لونژین یا تگ هویر؟ مقایسه ساعت های دو برند Tag Heuer و Longines

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-06-30 ۱۶:۵۲
لونژین یا تگ هویر؟ مقایسه ساعت های دو برند Tag Heuer و Longines

برندهای لونژین و تگ هویر شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. به طور مثال هر دوی این دو برندها شرکت‌های برتر تولید کننده ساعت‌های لوکس در کشور سوئیس در بازار امروز هستند. هر زمان که صحبت از ساعت‌های با کیفیت شد می‌توانید مطمئن باشید اسم این دو برند را خواهید شنید.

در این مقاله نگاهی دقیق تر به این دو برند خواهیم داشت. هر دو برند، ساعت‌هایی با تم مشابه تولید می‌کنند، به همین علت مقایسه آن‌ها مقایسه درستی است. در انتهای مقاله هم نتیجه می‌گیریم که کدام یک از این برندها در تولید ساعت بهتر عمل کرده است؟

تاریخچه برند لونژین

این برند توسط آگوسته آگاسیس در سال 1832 تاسیس شد. آگوسته آگاسیس یکی از ساعت سازان قدیمی و مطرح سوئیسی بود و به همین علت این برند را پایه گذاری کرد. لونژین با تولید ساعت‌های دیواری مکانیکی انقلابی در صنعت ساعت سازی آن دوران به راه انداخت.

این برند اولین‌ها را به بازار عرضه کرد. همین موضوع هم به شهرت جهانی آن کمک شایانی کرد.

این برند اولین برندی بود که ساعت‌های زمانسنج دار را به دنیا معرفی کرد. اولین مدل ساعت زمانسنج دار مدل 20 اچ بود که در سال 1878 به بازار راه یافت. این نوع ساعت‌ها در مدت کم شهرت زیادی پیدا کردند و باعث شکست سایر رقبا و پیش افتادن از آن‌ها شدند. لونژین بازار جدید خود را گسترش داد و تمرکز خود را بر روی تولید ساعت‌های دقیق گذاشت.

این تمرکز بر ساخت ساعت‌های با دقت بالا به آن‌ها در عقد قرارداد با اسپانسرهای رویدادهای ورزشی مختلف در سال 1886 کمک کرد. شهرت این برند باعث شد که به عنوان یکی از اولین برندهای رسمی ساعت مچی در رویدادهای مهم ورزشی نیویورک استفاده شود.

در سال 1931، لونژین اولین مدل ساعت‌های خلبانی خود با نام ویمز را رونمایی کرد. تا سال 1983، این برند با یک برند مطرح سوئیسی ادغام شد و با نام رسمی سواچ از سال 1988 فعالیتش را ادامه داد.

این برند به دلیل تولید ساعت‌های لوکس با کیفیت بالا در دنیا شناخته شده است و هم در عملکرد و هم در ظاهرعالی عمل کرده است.

تاریخچه تگ هویر

لوگوی تگ هویراین برند در سال 1860 توسط ادوارد هویر تأسیس شد و با ساعت‌های دقیق و زیبایی که می‌ساخت دیری نپایید که راهش را در میان سایر رقبا باز کرد. هویر در این مدت در محافل ورزشی کاملاً شناخته شده بود. ساعت‌های این برند در المپیک در دهه 1920 استفاده می‌شد.

هنگامی که مدل آتاویا از این برند که اولین ساعت کرونومتر دار برای ماشین‌های مسابقه‌ای بود به بازار معرفی شد، محبوبیت این برند در دنیای ورزش بیشتر و بیشتر شد. تمرکز این برند بر ساخت ساعت‌های زیبا و دقیق بود.

درسال 1985، این برند به طور رسمی توسط شرکت تگ خریداری شد. از آن پس، این دو شرکت مدل‌های خود را با هم ترکیب کردند و تگ هویر به طور رسمی متولد شد. در 1999 برای بار دوم این برند را شرکت ام دی ام اچ خریداری کرد و از آن زمان زیرمجموعه این شرکت شد.

یکی از نقاط عطف این برند در سال 1916 و با معرفی مدل میکروگراف بود. ا. این ساعت مکانیکی برای اندازه گیری‌های دقیق در حد 1/100 ثانیه طراحی شده است. این ساعت قادر بود با سرعت 360،000 VPH کند که 10 برابر سریعتر از موتور کرونوگراف استاندارد 36000 VPH است. این موفقیت چشمگیرباعث شد ساعت میکروگراف از این برند به عنوان زمان سنج رسمی المپیک 1920 استفاده شود.

خلاقیت دیگر این برند ساخت اولین ساعت‌های مناسب برای استفاده در فضا بود. در ماموریتی که ناسا برای انتقال اولین انسان‌ها به فضا طراحی کرده بود، جان گلن یکی از فضانوردان این ماموریت ساعت مدل Heuer 2915A را بردست داشت.

ساعت های تگ هویر از فروشگاه اشرافی:



Tag Heuer Monaco Gulf 11
1,899,000 تومان


Tag Heuer Aquaracer 208C
2,150,000 تومان


Tag Heuer SLS-bS1
1,615,000 تومان


Tag Heuer Spacex-ST
1,595,000 تومان


Tag Heuer Spacex-W
1,620,000 تومان


Tag Heuer BMW84
1,745,000 تومان


Tag heuer MP4-12C
1,200,000 تومان


Tag Heuer Calibre-17-2
1,499,000 تومان


Tag Heuer F14
1,215,000 تومان


Tag Heuer 50s
1,790,000 تومان

مقایسه این دو برند

هر دو این برندهای سوئیسی در صنعت ساعت سازی بسیار مورد توجه هستند. البته شاید بتوان گفت اعتبار  لونژین کمی بیشتر است. البته هدف ما این است که دریابیم کدام یک از این برندها ساعت‌های با کیفیت تر را ارائه دهد.

ساعت ورزشی

ساعت‌های اسپرت طوری طراحی شده‌اند که بالاترین سطح زمان سنجی دقیق را در بازار ارائه دهند. در این دسته از ساعت‌ها هر دو این برندها بسیار مورد توجه هستند. هر دو برند در اکثر رویدادهای مهم ورزشی استفاده می‌شوند و کیفیت آن‌ها آزمایش شده است. اما کدام برند عملکرد بهتری در ساخت ساعت ورزشی داشته است؟

Longines Sports Legend Black Dial L3.674.4.50.0

Longines Sports Legend Black Dial L3.674.4.50.0یک ساعت ورزشی برتر با قیمت عالی. این مدل یک ساعت مینیمالیستی است که دقت فوق العاده بالایی دارد. اسپورت لجند با داشتن قاب 42 میلی متری از جنس استیل و دو تاج برای تنظیم زمان و تاریخ و همچنین قاب غواصی، نه تنها زیباست بلکه عملکرد فوق العاده‌ای هم دارد.

بدنه این ساعت نیز دارای طراحی فوق العاده و دارای کمپرسور است و در برابر آب مقاوم است. این ساعت مچی تا 300 مترقابلیت مقاومت در برابر آب دارد.

عقربه‌های و نشانگرهای این ساعت نیز از روکش Super-LumiNova استفاده می‌کنند و در محیط های کم نور خوانایی بالایی دارد. طراحی مینیمالیستی این ساعت نیز ظاهر شلوغی که برخی از ساعت های مدرن دارند را ندارد. بنابراین هم ظاهری فوق العاده دارد و هم بسیار کاربردیست.

Tag Heuer WAZ1110.FT8023 Formula 1

Tag Heuer WAZ1110.FT8023 Formula 1احتمالا می‌توانید جذابیت و نوع طراحی این ساعت را از روی نامش حدس بزنید. مدل WAZ1110.FT8023 یا Formula 1 برای مسابقات اتومبیلرانی طراحی شده است.

فرمول 1 ساعتی اسپرت، براق و با رنگ مشکی و نقره‌ای است. بدنه این مدل کمی کوچک است و جنس آن استیلیست و اندازه صفحه آن 41 میلی متری است. این مدل دارای موتور کوارتز سوئیسی با صفحه نمایش آنالوگ است.

این صفحه از کریستال یاقوت مصنوعی مصنوعی استفاده می‌کند که هم مقاوم است و هم ضد خش. همچنین دارای یک قاب یک طرفه با نشانگرهای درخشان و عقربه‌ها برای افزایش دید در محیط های کم نور است. علاوه بر این، تا 200 متر در برابر آب مقاوم است. به طور کلی، این مدل ساعت ورزشی قوی است که می‌تواند حتی برای غواصی مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین ساعت اسپرت: این ساعت یکی از بهترین ساعت‌های بازار است و بخاطر ظاهر مینیمالیستی ممکن است برای مشتریان خاصی جذاب نباشد. اگر به دنبال یک ساعت ورزشی با ظاهری سنتی‌تر با دقت عالی و قیمت مقرون به صرفه تر هستید، هویر یک انتخاب بهتر با قیمتی کمتر است.

ساعت مچی کرونوگراف

ساعت‌های کرونوگراف ساعت‌های کاملا کاربردی هستند و مصرف خاص دارند، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانند شیک باشد. لونژین و تگ هویر به دلیل تولید ساعت‌های ظریف و لوکس معروف هستند، حال ببینیم در زمینه تولید ساعت‌های کرونوگراف چگونه عمل کردند؟

Longines Heritage Avigation L2.779.4.53.2

Longines Heritage Avigation L2.779.4.53.2 این ساعت خلبانی با طراحی صفحه شیب دار خود چشم نواز است. این ساعت همچنین به عنوان یک ساعت جیبی نیز کاربرد دارد.

بدنه ساعت از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و اندازه آن 49 میلی متر است، که در اندازه آن کمی بالاتر از حد متوسط ​​است. کیفیت بدنه بسیار خوب است و از یک روکش ضد زنگ و خوردگی برای افزایش طول عمر ساعت استفاده می‌کند.

صفحه مشکی مات تعادل بسیار خوبی با قاب براق فولادی ضد زنگ دارد. در داخل این مدل موتور اتوماتیک سوئیسی با صفحه نمایش آنالوگ قرار دارد. این صفحه دارای اعداد عربی و دو شماره گیری فرعی است. همانطور که قبلاً گفته شد، صفحه شماره گیری کمی کج است و کمی عادت کردن به آن زمانبر است.

ویژگی‌های دیگر این مدل شامل نمایش تاریخ است که در موقعیت ساعت 6 قرار دارد. یکی از مهمترین دلایل شهرت و فروش خوب این مدل قابلیت 54 ساعت ذخیره انرژی چشم‌گیر آن است. اگر به دنبال یک ساعت مچی هستید که شما را از دیگران متمایز کند این ساعت گزینه خوبی است.

Tag Heuer CAZ2011.FT8024 Formula One Chronograph

Tag Heuer CAZ2011.FT8024 Formula One Chronograph اگر از علاقه مندان به ساعت یا کلکسیونر هستید این ساعت حتما چشمتان رامی‌گیرد. این ساعت دارای بدنه مشکی از جنس استیل با اندازه 44 میلی متر است و از بندهای لاستیکی محکم و راحتی درست شده است.

در این ساعت موتور اتوماتیک سوئیسی با صفحه نمایش آنالوگ وجود دارد و دارای سه صفحه شماره گیر استاندارد است.

این ساعت یک بخش برای نمایش تاریخ در موقعیت ساعت 3 دارد و یک صفحه‌ای شیشه‌ای یاقوت مصنوعی از صفحه محافظت می کند. شیشه یاقوت کبود بسیار بادوام است و ضد خش است.

 این ساعت کرونوگراف دارای مقاومت 200 متری در برابر آب است. اگر به دنبال یک ساعت بسیار قابل اعتماد، کاربردی و مناسب هستید این ساعت مناسب خود شماست.

هر دو این ساعت‌های کرونوگراف در نوع خود بهترینند. بنابراین هر کدام را که انتخاب کنید گزینه خوبی خواهد بود. انتخاب این ساعت‌ها همه بستگی به خود شما دارد.

نتیجه گیری: کدام ساعت بهتر است؟

با در نظر گرفتن سابقه و شهرت هر کدام از این برندها انتخاب اینکه کدام بهتر است، بسیار سخت است. هر دو مارک به داشتن ساعت‌های با کیفیت معروف هستند.

البته به طور کلی ساعت های برند لونژین در حال حاضر با استقبال بیشتری رو به رو بوده است. اما ساعت های برند تگ هویر بدون شک کیفیت خود را در طول زمان نیز ثابت کرده اند.

برچسب ها : , ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×