خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

موادو یا رادو؟ مقایسه ساعت های دو برند Rado و Movado

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-06-30 ۱۸:۲۰
موادو یا رادو؟ مقایسه ساعت های دو برند Rado و Movado

موادو و رادو دو مارک ساعت‌ سوئیسی معتبر در بازار امروز هستند. موادو تلاش برای تولید برخی از ظریف ترین ساعت‌ها با رویکرد مینیمالیستی داشته است. از سوی دیگر رادو با ساعت‌های سرامیکی درجه یک، ساعت های مجلسی ظریف و بسیار نازک و عشق به طرح‌های مستطیلی شهرت زیادی کسب کرده است. به همین علت این مقایسه، مقایسه سختی خواهد بود.

تاریخچه موادو

موادو سفر خود را در سوئیس در سال 1881 آغاز کرد و در ابتدا با نام LAI Ditescheim & Freres SA شناخته می‌شد. این شرکت در سال 1905 نام خود را به موادو تغییر داد که به معنی “همیشه در حال حرکت” است.

موادو به لطف طراحی مینیمالیستی که داشت، توانست مسیر خود را در بازار مشخص کند. شناخته شده‌ترین ساعت این برند ساعت موزه است. در حقیقت، نمی توان در مورد موادو بدون ذکر نام مدل موزه صحبت کرد. موزه با طراحی نقطه‌ای و صفحه ‌ای کاملاً صاف یکی از پرفروش‌ترین ساعت‌های این برند است.

این ساعت به لباس شما جلوه می‌دهد و دارای موتور کوارتز سوئیسی است که به همان اندازه جذاب است. در آینده منتظر تغییرات و نوآوری‌های بیشتری باشید زیرا این شرکت به تازگی شرکت MVMT را نیز خریداری کرده است.

تاریخچه رادو

این برند توسط ساعتساز ساکن سوئیس در سال 1917 در شهر لنگنو سوئیس تأسیس شد. مانند موادو، رادو در ابتدا با نام فعلی خود شناخته نمی‌شد و در ابتدا Schlup & Co. نام داشت و در سال 1950 به طور رسمی به رادو تغییر نام داد.

این برند به سرعت در عرض یک دهه به بازار بیش از 60 کشور راه یافت. یکی از مهمترین نوآوری‌های رادو، ساعت دیا استار 1 آن‌ها بود که به عنوان اولین ساعت ضد خش در جهان شناخته می‌شد. این شرکت برای اولین بار استفاده از کریستال یاقوت کبود و فلز سخت که در آن زمان مرسوم نبود را به دنیای ساعت سازی آورد.

پس از یک دهه رادو بار دیگر با ساعت انتگرال خود که ترکیبی از شیشه ضد خش و دستبند سرامیکی است، به نقطه عطف جدیدی دست یافت. انتگرال به سرعت به رده‌های بالای ساعت های رادو رسید و از آن به بعد به امضای این برند تبدیل شد.

در دهه 90، رادو با موفقیت مدل‌های سرامیکا و سینترا بیشتر تمرکز خود را روی ساخت ساعت‌های سرامیکی گذاشت. در حال حاضر، رادو برندی لوکس برای افرادی است که به دنبال ساعت‌های سرامیکی لوکس و زیبا هستند.

مقایسه ساعت موادو و رادو

این دو برند با دیگر ساعت سازان لوکس بازار رقابت می‌کنند. با این حال، هر دو این برندها با طراحی منحصر به فرد راهشان را در بین بقیه باز کردند. اما بین این دو کدام انتخاب بهتری برای ساعت‌های لوکس است؟ اجازه بدهید یک مقایسه سریع انجام دهیم.

به منظور این کار ساعت‌های مطرح این دو برند را با هم مقایسه می‌کنیم.

Movado Museum Concave Dot

Movado Museum Concave Dotموزه موادو در سال 1947 به بازار عرضه و به امضای مجموعه ماوادو تبدیل شد. این مدل طراحی مینیمالیستی و کیفیت و ساخت فوق العاده‌ای دارد.

تمامی مدل‌های این سری دارای یک صفحه نقره‌ای ساده و بسیار کوچک است که در موقعیت ساعت 12 قرار دارد. همین موضوع هم باعث می‌شود این ساعت، یک ساعت ظریف و متناسب با لباس‌های رسمی و جلسات کاری باشد.

بندهای این مدل به راحتی از صفحه 40 میلی متری آن قابل جدا شدن است. این موضوع از نظر طراحی گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد زیرا می‌توانید به راحتی بند فولادی ضد زنگ را با بند چرم تمساح اصلی یا بند پارچه‌ای دلخواه خود عوض کنید.

صفحه سیاه این سری کاملا مکمل عقربه‌های نقره‌ای آن است.این سری زیبا و منحصر به فرد یک همراه عالی برای هر گردهمایی مناسبتی خاص است.

روکش این ساعت از کریستال یاقوت کبود مقاوم در برابر خراش ساخته شده است و طوری طراحی شده که تا 30 متر در برابر آب مقاوم باشد. روی هم رفته این سری یک ساعت مچی بسیار شیک است که مطمئناً به شما حس راحتی می‌دهد.

Movado Museum Sport

Movado Museum Sportموادو جذابیت ساعت‌های خودش را به دنیای ورزش می‌آورد. موادو اسپورت با وجود اینکه بسیار زیبا است، یک ساعت قوی و محکم است که می تواند هم در رویدادهای رسمی و هم در فعالیت‌های روزمره مورد استفاده قرار بگیرد.

ظاهر دو رنگ مشکی و نقره‌ای این ساعت حال و هوایی ورزشی به آن می‌بخشد. این ساعت از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده و صفحه‌ای 42 میلی متری دارد. عقربه‌های درخشان نقره‌ای براق بسیار به صفحه مشکی این ساعت جلوه می‌دهد.

بر خلاف اکثر مدل‌های موزه، این مدل دارای شاخص ساعت و نشانگر دقیقه در اطراف لبه بیرونی است. امضای این برند که نقطه‌ای نقره‌ای رنگ بر روی ساعت است هنوز وجود دارد و در موقعیت ساعت 12 قرار گرفته است. در این مدل از موتور کوارتزی و کریستال یاقوت کبود مقاوم در برابر خط و خش استفاده شده است.

ویژگی قابل توجه دیگر این مدل مقاومت 100 متری آن در برابر آب است. البته این ساعت توان مقاومت هنگام شیرجه از ارتفاعات بالا را ندارد اما مناسب استفاده هنگام شنا است.

Rado Centrix Jubile Gold-Plated Stainless-Steel

Rado Centrix Jubile Gold-Plated Stainless-Steelردو سنتریکس از سری موزه الهام گرفته اما موفق شده حس و حال خودش را وارد بازار کند. این مدل دارای طراحی زیبا مشکی و طلایی است که هم برای لباس رسمی و هم برای لباس معمولی مناسب است.

امضای رادو در این مدل وجود دارد و در درجه اول سرامیک را به عنوان ماده اصلی خود در نظر گرفته است. استفاده از سرامیک به این مدل وزن کمتری می‌دهد و استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند. اندازه بدنه ظریف این مدل به قطر 38 میلی متر است.

موتور این مدل هم کوارتزی است و همچنین صفحه آن ضد انعکاس است ومقاومت 300 متری در برابر آب دارد.

Rado Integral Analog Display

Rado Integral Analog Displayیکی از افتخارات و مدل‌های برجسته رادو مدل انتگرال که یکی از گران ترین ساعت‌های رادو هم هست است. اگر محدودیت مالی ندارید این ساعت یکی از بهترین و ظریف‌ترین ساعت‌های بازار است. کمتر مدلی می‌تواند با زیبایی این ساعت مقابله کند.

صفحات مستطیلی زیاد مورد پسند مردان نبوده اما رادو خودش را به چالش کشیده و سعی در تغییر نظر مردم را دارد. این مدل با بدنه مستطیل از جنس استیل ضدزنگ اندازه‌ای 31 میلی متری دارد و اصلا زنانه نیست.

رادو انتگرال از موتور کوارتز سوئیسی استفاده می‌کند که به راحتی با همتایان ژاپنی خود رقابت می‌کند. مانند سایر ساعتهای رادو این ساعت هم به گونه‌ای طراحی شده است که تا 300 متر ضد آب باشد.

این مدل ویژگی‌های یک ساعت لوکس را دارد و با انتخاب این ساعت هم ساعتی لوکس و گران قیمت خواهید داشت و هم کارکردی خارق العاده دارد.

نتیجه گیری: کدام ساعت بهتر است؟

در نگاه اول، موادو در مورد محبوبیت به راحتی رادو را شکست می دهد. اما رادو امروزه یکی از بهترین سازندگان ساعت‌های لوکس است.این برند با توجه به شهرت آن در ساخت برخی از بهترین ساعت‌های سرامیکی انتخاب جذابی است.

با این حال ساعت‌های رادو به دلیل استفاده از مواد با کیفیت بالا گران‌تر هستند. موادو در مورد هزینه ساعت‌های خود، آزادی عمل بیشتری ارائه می‌دهد و به همین علت مقرون به صرفه‌تر است.

به طور کلی برنده از نظر ما برند موادو است زیرا مجموعه گسترده‌تری از ساعت‌های شیک را با قیمت مناسب‌تر ارائه می‌دهند.

جهتر خرید ساعت های موادو و ساعت های رادو می توانید از فروشگاه اشرافی بازدید کنید.

برچسب ها : , ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×