خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

رادو یا لونژین، مقایسه برندهای ساعت Rado و Longines

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-03-16 ۲۰:۴۲
رادو یا لونژین، مقایسه برندهای ساعت Rado و Longines

ساعت‌های لوکس، طراحی، ساخت و عملکرد ویژه‌ای دارند. این ساعت‌ها برای جلب توجه و نمایش سبک و اعتماد به‌نفسی طراحی شدند که یک قدم جلوتر از سایر ساعت‌هاست. در این حیطه، لونژین و رادو، دو برند لوکس و معروف به‌شمار می‌آیند.

رادو مشهور به تولید ساعت‌هاییست که از جنس سرامیک هستند. لونژین هم بخاطر طراحی ظریف و قیمت‌ مناسب به همین اندازه شهرت دارد. اگر قصد دارید ساعت‌های لوکس و بروزشده‌ای را بخرید، این دو برند برای شروع عالی هستند. بنابراین برای اینکه به شما کمک کنیم تا تصمیم بگیرید کدام برند متناسب با سبک شخصی شماست، این دو برند را با دقت بررسی می‌کنیم.

تاریخچه‌ی رادو

رادوشرکت رادو در سال ۱۹۱۷ در سوئیس تاسیس شد. در ابتدا نام شرکت “Schlup and Co” بود. تا سال ۱۹۵۰ نام شرکت به رادو تغییر یافت. در طول یک دهه، رادو موفق شد تجارت خود را در سطح جهان توسعه داده و تا دهه‌ی ۶۰ ساعتهایش را به بیش از ۶۰ کشور فروخت. اولین مارکی که رادو در بازار ساعت ساخت، ساعتRado DiaStar 1‌ بود. این مارک اولین ساعت ضدخش در بازار بود. رادو اولین تولیدکننده‌ی بود که استفاده از یاقوت کبود در ساخت شیشه‌ی ساعت را معرفی کرد. امروزه استفاده از یاقوت کبود در طراحی و ساخت اکثر ساعت‌ها متداول است.

در دهه‌ی ۱۹۷۰ ، با معرفی Rado Integral رادو بار دیگر توجه‌ها را به‌خود جلب کرد. قطعاتی که از جنس سرامیک بود، تا به امروز طرح منحصر به فرد این شرکت محسوب می‌شود. رادو بیش از پیش در طراحی ساعت پیشرفت کرد و از سرامیک بصورت دائمی در ساخت ساعت‌های خود بهره برد.

تا به امروز، رادو مرتباً ساعت‌های سرامیکی و بی‌نظیری را تولید می‌کند که علاوه بر آن خوش ساخت و بادوام هم هستند. این سه ویژگی موجب شد که رادو در رده‌ی برندهای دوکس و معتبر قرار گیرد. ساعت‌های رادو، گرانقیمت و در عین حال عالی و بی‌نظیرند.

تاریخچه‌ی لونژین

لونژین برندی معروف و یکی از معتبرترین سازندگان ساعت‌های لوکس در این صنعت است. این شرکت سوئیسی در سال ۱۸۳۲ تاسیس شد و هنوز هم در محل قدیمی خود در سنت ایمر سوئیس واقع است. لونژین هم‌اکنون بخشی از گروه یکپارچه‌ی سواچ می‌باشد.

لونژین هم همانند رادو، دوره‌ی کاری پر فراز و نشیب خود را، با شهرت و اعتباری که امروز دارد شروع نکرد. نام اصلی شرکت، Raiguel Jeune and Cie بود، تا اینکه در سال ۱۸۶۷ نام شرکت بطور رسمی به لونژین تغییر یافت. اسم لونژین از مکان قرارگیری شرکت گرفته شده بود؛ یعنی لونژین واقع در سنت ایمر. هرچند لونژین بعنوان سازنده‌ی ساعت‌های لوکس شناخته شده است، اما در زمینه‌ی فناوریهای نوآورانه در صنعت ساعت هم متبحر است. یکی از دستاوردهای قابل توجه آنها در این صنعت، زمانی بود که آنها ساعت‌هایی با مکانیسم کوک تاج را وارد کردند. این فناوری منحصر به فرد و قابل اعتماد موجب برتری لونژین در مقابل رقبایش شد. در طول سال ۱۸۷۸، زمانی که شرکت تازه داشت با شرایط متغیر بازار سازگاری پیدا می‌کرد، روندی نزولی را تجربه نمود. سرانجام لونژین توانست با ساخت ساعتهای کرنوگراف، ورق را برگرداند. به ویژه مدل Longines 20H که در طول عرضه بسیار محبوب شد، کمک زیادی به اعتبار شرکت بود. در سال ۱۹۳۱، لونژین بار دیگر با رونمایی از ساعت Longines Weems ، یکی از ساعتهای برجسته هوانوردی، بار دیگر بر قله‌ی موفقیت ایستاد. همانطور که قبلاً اشاره شد، لونژین از سال ۱۹۸۸ به گروه سواچ پیوست. این ادغام تاثیر منفی بر تولیدات لونژین نداشته است و آنها همچنان با کیفیت عالی و منحصر به فرد خود، ساعتهای لوکس و چشمگیری را ارائه می‌دهند.

مقایسه‌ی ساعت‌های رادو و لونژین

همانطور که در ابتدای این مقاله بیان کردیم ، رادو و لونژین هر دو از معتبرترین برندهای ساعتهای لوکس هستند. این بخش برای علاقه‌مندان ساعت، لذت بخش خواهد بود زیرا ما در بررسی این ساعت‌های مچی، جنبه‌ی کارهای برجسته هنری را مد نظر قرار خواهیم داد.

ساعت مچی مجلسی

آیا به دنبال زیورآلات بی‌نظیری هستید که با لباس خود ست کنید؟ مسلماً رادو و لونژین هر دو شهرت زیادی در این زمینه پیدا کرده‌اند. ساعت مچی ظاهر شما را کامل می‌کند و حتی برای هر موقعیتی سبک خاصی را ارائه می‌دهد. با دو مدلی که در زیر معرفی می‌شود، به راحتی می‌توانید دلیل آن را بفهمید.

ساعت مچی Jubile Rado Centrix

ساعت Rado Centrix Jubile با طراحی براق مشکی و روکش طلایی، از نظر سبک و همچنین جنس کاملاً با کیفیت است. ساعت Centrix Jubile نسبتاً کوچکتر از ساعت متوسط شماست که قاب استیل با کیفیت و ۳۸ میلی‌متری دارد. Centrix Jubile شامل موتور خودکار ویژه‌ی رادو است. بخش عمده‌ای از جذابیت آن، بخاطر طراحی مینیمالیستی آن است. صفحه‌ی ساعت فقط شامل موارد جزئی است، یعنی: چهار نشانگر ساعت (۱۲ ، ۳ ، ۶ و ۹)، آرم رادو، سه عقربه (ساعت، دقیقه و ثانیه) و نمایش تاریخ. این ساعت سبک جدیدی را به رویکرد مینیمالیستی می‌افزاید. شیشه کریستال یاقوت کبود که با دوام و ضد خش است از صفحه نمایش آنالوگ محافظت می‌کند. این ماده، شیشه‌ای عالی برای اطمینان از حفظ ظاهر بکر Centrix Jubile است. در مورد برخی از ویژگی‌های برتر آن، می‌توان از جنس سرامیکی و باکیفیت بزل، نام برد. این طراحی خود به تنهایی، موجب می‌‌شود ساعت Centrix Jubile بالاتر و فراتر از ساعت لوکس معمولی شما قرار گیرد.

به طور کلی، ساعت Rado Centrix Jubile گزینه‌ای عالی برای اضافه شدن به مجموعه‌ی علاقه مندان ساعت است. این ساعت با طراحی بی عیب و نقص و ساخت با کیفیت و اختصاصی رادو، عالی و بی‌نظیر است. اگر می خواهید در هر جمعی، حرفی برای گفتن داشته باشید، از ساعت Centrix Jubile استفاده می‌کنید.

ساعت اتوماتیک Flagship automatic L4.774. 4.57.6

ساعت اتوماتیک Flagship automatic L4.774. 4.57.6لونژین نقاط قوت اصلی خود را در امتیازات ویژه‌ای که مدل اتوماتیک Flagship دارد، را کاملاً به نمایش می‌گذارد. طراحی زیبا و مایل به سنتی Flagship Automatic حس لونژین را کاملاً مجسم می‌کند. این طراحی کاملاً نشان می‌دهد که زحمات زیادی کشیده شده تا ساعتی لوکس با ظاهری برنده، چنین دلفریب باشد. قاب استیل ساعت با روکش نقره‌ای براق، حرفه‌ای بودن و روحیه‌ای سطح بالا را القا می‌کند. صفحه سیاه با قاب و بند نقره‌ای خیلی جلب توجه می‌کند و جذابیت کاربردی آن را دو چندان می‌کند. صفحه نمایش، اثری مرصع کاری شده است، منظورم این است که برای نشانگرها از ۱۲ الماس استفاده شده است. همچنین از عقربه‌هایی (ساعت، دقیقه و ثانیه) با رنگ نقره‌ای برای تکمیل این زیبایی چشمگیر استفاده شده است. در داخل این ساعت آنالوگ، موتوری اتوماتیک نهفته است که تضمین می‌کند این ساعت در زمان‌سنجی، دقیق و قابل اطمینان است.

برای صفحه نمایش از شیشه کریستالی یاقوت کبود استفاده شده که بسیار بادوام است و در برابر خش نیز مقاوم است و باعث افزایش سرسختی و مقاومت Flagship می‌شود. همچنین، نمایشگری برای تاریخ دارد که در کنار نشانگر ساعت ۳ قرار گرفته است. بعلاوه این ساعت دارای مقاومت در برابر آب تا ۳۰ متر است، به این معنی که پاشیدن آب و بارش باران هیچ تاثیری بر ساعت ندارد.

بهترین ساعت مچی مجلسی: رادو و لونژین هر دو گزینه‌هایی عالی برای کسانی هستند که به دنبال ساعت مچی زیبا و چشم نوازند. گفته شده که لونژین در بین افراد سنتی پسند، طرفدار بیشتری دارد، حال آنکه رادو به دلیل طراحی مینیمالیستی، بسیار مورد علاقه‌ی نسل جوان است. وقتی نوبت به عملکرد می‌رسد، هر دو ساعت از دقت و اطمینان بالایی برخوردارند.

ساعت‌های کرونوگراف

در این گروه برخی از معتبرترین، خوش ساخت‌ترین و شیک‌ترین ساعتها قرار دارند. چگونه دو برند که به ساخت ساعتهای درجه یک معروف هستند، در این گروه قرار می‌گیرند؟ بیایید دو ساعت کرونوگراف پرفروش از برندهای رادو و لونژین را بررسی کنیم.

ساعت کرونوگراف صفحه سبز HyperChrome رادو

گرونوگراف صفحه سبز HyperChrome رادورادو همیشه سرگرم امتحان کردن مسیرهای جدید در تولید ساعت است و توجهی به ریسک ندارد. باید بگویم که Rado HyperChrome صفحه سبز، سادگی و خارق‌العاده بودن را با هم ترکیب می‌کند و در نهایت ساعتی کاملاً زیبا پدیدار می‌شود. زیبایی این ساعت با صفحه سبز و نشانگرها و عقربه‌های نقره‌ای، بدون شک با زیبایی معمولی اکثر ساعت‌های رادو کاملاً متفاوت است. بنابراین رادو دوباره با طراحی ساعت خود، فرصت‌هایی برای مشهور شدن بوجود آورد و باز همه را مات و مبهوت کرد.

ساعت HyperChrome از قاب استیل ۴۴.۹ میلی‌متری نسبتاً بزرگ برخوردار است. شاید برای دست‌های کوچکتر بسیار بزرگ به نظر بیاید. قاب و بند نقره‌ای همراه با صفحه زمردی ترکیبی منحصر به فرد است و در کاتالوگ ساعتهای خارق العاده‌ی رادو مورد استقبال واقع می‌شود.

این ساعت دارای سه صفحه‌ی فرعی (ساعت، دقیقه و ثانیه) و یک صفحه نمایش تاریخ است. ساعت HyperChrome نمونه کامل ساعت مچی درجه یک است که دارای ویژگی‌های ممتازی هم هست.

مجموعه‌ی مستر لونژین L2.673.4.78.3

مجموعه‌ی مستر لونژین L2.673.4.78.3ساعت مستر لونژین، ساعتی کاملاً جذاب است. چرا این ساعت جالب توجه است؟ خوب، زیرا این ساعت می‌تواند به خوبی عملکرد و اطمینان‌پذیری را برای افراد دمدمی مزاج ترکیب کند. این ساعت طراحی تقریبا متنوع و جذابی را ارائه کرده است.

قسمت داخلی ساعت Longines Master Collection چنان باکیفیت است که فقط از سازندگان سطح بالا انتظار می‌رود. این ساعت خاص از موتور اتوماتیک ۷۷۵۱ با ذخیره‌ی ۴۸ ساعته‌ی نیرو استفاده می‌کند. این ساعت دارای سیستم چرخ‌دهنده‌ی ستونی هم هست که در محافل مجموعه‌داران ساعت، بسیار مورد توجه است.

این ساعت کلاسیک صیقلی و براق، دارای مقاومت مناسب در برابر آب تا ۳۰ متر است. اگرچه این قابلیت باعث نمی‌شود که این ساعت را برای فعالیت در فضای باز توصیه کنیم ، اما این ویژگی، ساعت را در برابر باران‌های گاه و بیگاه محافظت می‌کند.

صفحات فرعی، عملکرد ساعت لونژین را افزایش می‌دهد. زیر صفحه نمایش فرعی، یک تایمر ۱۲ ساعته قرار دارد، صفحه نمایش فرعی سمت راست، نشانگر ۲۴ ساعته است و صفحه نمایش بالایی، روز و ماه را نشان می‌دهد. به طور کلی مستر لونژین، ساعتی استثنایی برای مجموعه‌داران است که زیبایی منحصر به فردی را در بازار کرونوگراف به ارمغان می‌آورد.

بهترین ساعت کرونوگراف: در رابطه با عملکرد، من رادو را به عنوان ساعت برتر انتخاب می‌کنم. با این حال، مقایسه این دو کاملاً تنگاتنگ است و اگر زیبایی بخشی در روند تصمیم گیری شما مهم است، احتمالاً مجموعه Longines Master را انتخاب می‌کنید. بهرحال شما از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

نتیجه گیری: رادو درمقابل لونژین! کدام ساعت مچی بهتر است؟

در حالی که رادو و لونژین هر دو در این صنعت تأثیرگذار بوده‌اند، می‌توانید آنها را پاسداران قدیمی صنعت ساعت در نظر بگیرید. هنوز هر دوی آنها مارک‌هایی عالی هستند و هر دو حس ظرافت و زیبایی بسیاری دارند که آنها را خیلی بهم نزدیک می‌کند. رادو و لونژین در این بخش تقریباً با هم برابرند. اگر به دنبال ساعت لوکس و مناسب هستید، هر دو این ساعت‌ها گزینه‌ی مناسبی هستند و از انتخاب خود پشیمان نمی‌شوید، به همین سادگی!

جهت خرید ساعت رادو و خرید ساعت لونژین می توانید از فروشگاه اشرافی بازدید کنید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×