خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

سیکو یا همیلتون، مقایسه برندهای ساعت Seiko و Hamilton

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-05-13 ۱۸:۵۰
سیکو یا همیلتون، مقایسه برندهای ساعت Seiko و Hamilton

این یک مقایسه جالب بین سیکو و همیلتون است، زیرا وقتی بحث طراحی و ساخت ساعت هایشان مطرح میشود، به راحتی نمیتوانند از یکدیگر پیشی بگیرند. این باعث میشود که این مقایسه تگاتنگ تر شود که کدام برند برای هر مشتری مناسب است.

SEIKO ممکن است برند برجسته تری باشد و یقینا اعتبار خود را به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان ساعت در دنیا بدست آورده است. در مقابل، بسیاریHAMILTON را به عنوان یک برند چندجانبه ساعت مچی همه کاره با طراحی های ابتکاری به حساب می آورند.

هردو برند در صنعت بسیار مورد احترام هستند و هریک با هنروری ساعت خود، تصویری بی همتا ارائه میدهند. آیا HAMILTON میتواند ما را با پیشی گرفتن از SEIKO غافلگیر کند؟ یا آیا SEIKO بار دیگر ثابت می کند که چرا در میان شرکت های برتر این صنعت قرار دارد؟

تاریخچه سیکو

لوگوی برند سیکو

SEIKO یک برند ساعت ژاپنی با شهرت جهانی است. حتی افراد عادی نیز بدون شک با ساعت های SEIKO آشنا هستند. SEIKO سابقه خوبی شده دارد که با فناوری ابتکاری خود انقلابی در صنعت ایجاد کرده است. این شرکت احتمالاً یکی از تأثیرگذارترین ها در صنعت است زیرا ابتکار های آن توانست بازار جهانی را به حوزه های جدیدی انتقال دهد.

یکی از مهمترین نوآوریهای آنها معرفی جنبش کوارتز در سال 1969 است. ساعتهای انقلابی کوارتز به سرعت محبوبیت پیدا کردند و انقلاب ساعتهای کوارتز همزمان با دهه 70 آغاز شد.  Seiko Aston، اولین ساعت مچی با موتور کوارتز در جهان است. با این سطح دستاورد، شما فکر می کنید که SEIKO این کار را آهسته انجام می دهد و از تحسینی که با ساعت های کوارتز خود کسب کرده اند لذت می برد. اما طی یک دهه، SEIKO بار دیگر انقلابی در صنعت ایجاد کرد. در سال 1977، SEIKO از فناوری ساعت مچی خود با انرژی خورشیدی برای عموم رونمایی کرد. با موتور کوارتز بسیار دقیق متعلق به SEIKO، گنجاندن باتری های خورشیدی موقعیت کلی این شرکت را در صنعت به فرازهای جدیدی رساند.

در اواخر دهه 90، SEIKO با معرفی تکنولوژی جدید ساعت مچی، به نام موتور “Spring Drive”، این صنعت را بار دیگر غافلگیر کرد. به عبارت دیگر، نامی که شبیه فیلم های “Star Trek” به نظر میرسید عمدا انتخاب شد. ساعت های با موتور “Spring Drive” برای مقاومت در برابر فشارهای سفر به فضا طراحی شده بودند و در عین حال زمان دقیقی را برای مصرف کننده ارائه می دادند.

“SEIKO” یک غول در صنعت است و میتواند ساعت های اعجاب انگیز تری مانند چرخ های ساعت را تحویل دهد. به زودی انتظارات بیشتری از ساعت ساز ژاپنی داشته باشید.

تاریخچه همیلتون

لوگوی ساعت همیلتونشرکت ساعت مچی مستقر در آمریکا (اکنون در ارتباط سوئیس)، HAMILTON، از سال 1892 در این تجارت فعالیت میکند. ساعتهای HAMILTON همیشه با تاریخ آمریکا مرتبط بوده اند. یکی از دوران برجسته آنها در طول جنگ جهانی دوم بود. HAMILTON تمرکز خود را از ساخت ساعتهای مصرفی به توسعه ساعتهای درجه نظامی تغییر داد.

آنها در این دوره پرهیاهو منحصراً با ارتش آمریکا همکاری کردند. با پایان جنگ جهانی دوم، HAMILTON بار دیگر به ساخت ساعت برای بازار مصرف بازگشت. در سال 1969، همیلتون به سوئیس مهاجرت کرد و از آنجا شروع به کار و تولید کرد. دلیل این تغییر مهم به دلیل خرید آنها از کارخانه Buren است.

از این زمان به بعد، HAMILTON موتور کوارتز سوئیسی را در ساعت های خود قرار داد، در نتیجه، با هنرنمایی چشمگیر آنها پیشرفت کرد. در سال 1974، HAMILTON توسط گروه Swatch انتخاب شد و از آن زمان زیرمجموعه این گروه بزرگ بود. این خرید با گسترش دسترسی به HAMILTON با وسعت پیدا کردن تعداد مخاطبان، به پیشرفت فروش آن کمک کرد. تا به امروز، HAMILTON شهرت خود را به عنوان یکی از مارک های مورد اعتماد در بازار ساعت حفظ کرده است. مدل های آنها در طیف وسیعی از قیمت ها عرضه می شوند و به افراد بیشتری اجازه می دهد از ساعت های فوق العاده خود لذت ببرند.

مقایسه ساعت Seiko و Hamilton

در این بخش، ما از دو مدل برتر ساعت از هر برند استفاده خواهیم کرد. این دو ساعت پرفروش از یک گروه خاص یا لاین فروش از کاتالوگ Seiko و Hamilton خواهند بود. این مقایسه به ما تصویر واضح تری از نحوه مقایسه هر یک از مارک ها از نظر ساخت و طراحی ساعت خواهد داد.

ساعت های کرونوگراف

بیایید با ساعت های کرونوگراف شروع کنیم. این نوع ساعت ها باید قابلیت اطمینان و دقت فوق العاده ای را در اختیار مصرف کننده قرار دهند. زمان این است که ببینیم بهترین کرونوگراف از Hamilton چگونه با بهترین کرونوگراف Seiko رقابت می کند.

Seiko SSC143 Two-Tone Stainless Steel

Seiko SSC143 که از دو ویژگی محبوب سیکو، یعنی موتور کوارتز و مجهز به تکنولوژی خورشیدی استفاده می کند، یک کرونوگراف است که تعداد کمی از ساعت های دیگر می توانند با آن رقابت کنند.  SSC143دارای سه عملکرد استاندارد زیر شماره گیری استاندارد است. ویژگی های اصلی شامل زنگ هشدار، تایمر 60 دقیقه ای و تایمر دوم است.

مانند همه ی ساعت های Seiko، SSC143 از جنس کوارتز ژاپنی همیشه قابل اطمینان با صفحه نمایش آنالوگ استفاده می کند. تمام دستها با Lumibrite پوشانده شده اند تا خوانایی را حتی در محیط های کم نور ارائه دهند.

این ساعت کرونوگراف Seiko با دو رنگ سیاه و نقره ای ارائه می شود. یک توصیف مناسب برای SSC143 این است که یک ساعت شیک با لبه های اسرار آمیز است. این یک طراحی بی پایان است که حتی پس از یک دهه همچنان سر و صدای آن به گوش میرسد.

Seiko SSC143 همچنین دارای بدنه ای شگفت آور با قطر 42.5 میلی متر است. به طور کلی، SSC143 نه تنها یک ساعت مچی خارق العاده قابل اعتماد و خوش ساخت است، بلکه همچنین یک ساعت شیک است که برای همه موارد مناسبت ها مناسب می باشد.

ساعت مچی اتوماتیک Hamilton Khaki X-Wind

ساعت Hamilton Khaki X-Wind AutomaticX-Wind نیز با حرکت اتوماتیک سوئیسی خود بسیار دقیق است. صفحه نمایش آنالوگ در یک پنجره کریستالی یاقوت محکم قرار دارد. کریستال یاقوت کبود استفاده شده مقاوم در برابر خط و خش است و این ساعت را برای استفاده در فضای باز ایده آل می کند.

از نظر عملکرد، Hamilton X-Wind یکی از استثنایی ترین ساعت های شرکت است. از نظر زیبایی، X-Wind با بند محکم چرم گاو و بدنه نقره ای و مشکی، چهره ای ماجراجویانه دارد.

ویژگی های اضافی قابل توجه شامل نمایش تاریخ در موقعیت ساعت 9 و درجه مقاومت 100 متری در برابر آب است. اگر به دنبال ساعت مچی قابل اعتماد کرونوگراف برای بیرون از منزل هستید و حتی به ظاهر مناسب داشتن اهمیت میدهید، بد نیست Hamilton Khaki X-Wind را بررسی کنید.

X-Wind دارای یک بدنه کمی بزرگتر با قطر 44 میلی متر است. دارای سه صفحه اصلی با صفحه نمایش آنالوگ سه دستی است.

یک عامل اصلی تصمیم گیری برای اکثر خریداران قیمت خواهد بود زیرا این Hamilton چندین برابر قیمت Seiko SSC143 وارد بازار می شود.

بهترین ساعت کرونوگراف: قضاوت در مورد این مورد کمی سخت است. هر دوی Seiko SCC143 و Hamilton X-Wind عملکرد فوق العاده ای را در همه جبهه ها ارائه می دهند. هر دو ساعت از نظر جنبه های دیگر تقریباً برابر هستند. در اینجا عامل تعیین کننده این است که آیا شما یک ساعت مچی کرونوگراف با ظاهر ناهموار یا چیزی با هیجان بسیار بیشتر را به ظاهر آن ترجیح می دهید. من همیشه از هاله مرموز Seiko SCC143 لذت می بردم و نمی توانم از قیمت مناسب آن بگذرم، بنابراین در این دور برنده آن را اعلام خواهم کرد.

بهترین ساعت مچی مجلسی

بیایید مستقیماً در این دور به این موضوع بپردازیم که کدام یک ساعت مچی شیک تری را دارد؟

ساعت مچی دو رنگ Seiko SSG10 Coutura

ساعت Seiko SSG10 Coutura Two-ToneThe Seiko SSG10 Coutura از نظر طراحی کاملاً شبیه به Seiko SCC143 است، اما به جای نقوش مشکی و نقره ای، ظاهر نقره ای و طلایی دارد. ضمن حفظ ظاهر حرفه ای و پیچیده، جلوه ای زیبا به آن می بخشد.

با قطر 44.5 میلی متر، بدنه فولاد ضد زنگ قطعا در قسمت بزرگ قرار دارد. برخی از ویژگی هایی که می توانید با Coutura انتظار داشته باشید شامل سه زیرثانیه، یک تقویم دائمی و قابلیت زمان جهانی (حداکثر 25 منطقه زمانی) است. مناطق زمانی از طریق سیگنال های رادیویی که از ژاپن، چین، ایالات متحده و بریتانیا آمده است به روز می شوند.

با اینکه این یک ساعت غواصی نیست، همیشه می توانید با هر ساعت Seiko مقاومت مناسب در برابر آب را انتظار داشته باشید. در این حالت، Coutura برای مقاومت در برابر آب تا 100 متر طراحی شده است، که به آن اجازه می دهد در برابر کمی خیس شدن مقاوم باشد.

در حال حاضر، وقتی صحبت از زیبایی میشود، Seiko SSG10 کاملاً ظاهری سخت را با ظرافت زیبا ترکیب می کند. چیزی سخت برای به انجام رسیدن، اما چیزی که Seiko Coutura موفق شد با ظرافت به آن برسد.

Hamilton Ventura Elvis 80

ساعت Hamilton Ventura Elvis 80ساعت Ventura Elvis 80 را می توان یکی از برترین سری ساعت های Hamilton دانست. با شکل مثلثی منحصر به فرد خود، یقینا احساس می شود که از نظر طراحی یگانه است و نمونه مشابهی ندارد. این سری از ساعت های Hamilton چند دهه است که وجود دارند. این واقعیت که توانسته ارتباط و محبوبیت خود را حفظ کند، گواهی بر سطح مهارت در مجموعه Ventura Elvis است.

با یک قاب مثلث براق 42.5 میلی متری، به اندازه کافی شیک است تا طراحی استثنایی آن را تکمیل کند. در ساعت Ventura، تکنولوژی جنبش کوارتز سوئیسی برای ارائه دقت در اندازه گیری زمان نهفته است. ویژگی های اضافی شامل نمایش تاریخ است که در موقعیت ساعت 3 واقع شده است. صفحه نمایش آنالوگ با استفاده از کریستال یاقوت کبود مصنوعی مقاوم محافظت می شود و تا عمق 50 متر در برابر آب مقاومت دارد.

از آنجا که سری Ventura یکی از مدل های شاخص Hamilton است، انتظار داشته باشید که یک خرید بسیار گران باشد. با این حال طراحی برازنده و ساخت قابل اعتمادش این موضوع را جبران می کند. آیا قیمتش می ارزد؟ اگر از علاقه مندان به ساعت و کلکسیونر هستید، این ساعت نمادین نه تنها به خاطر شکل منحصر به فردش ارزشمند است بلکه هواداران Elvis نیز آن را دوست دارند زیرا بازیگر الویس پریسلی آن را در سال 1961 در فیلم “Hawaii blue” روی مچ خود بسته است.

بهترین ساعت مچی مجلسی: Hamilton Ventura Elvis80 این برد را به ارمغان می آورد. با طراحی یکتای خود که هنوز سطح پیچیدگی یک ساعت لوکس را نشان می دهد، همراه با ساختی چشمگیر که تعداد کمی می توانند به سری Ventura در این زمینه برسند.

نتیجه: Seiko یا Hamilton؟ کدام یک ساعت مچی بهتری است؟

اگر ما از قابلیت اطمینان کلی برای هر مدل ساعت در فهرست خود استفاده کنیم، من Seiko را تایید میکنم. Seiko بارها و بارها ثابت کرده است که ساعتهای فوق العاده ای را ارائه می دهد که شامل یک قیمت مناسب هم می شود. صرف نظر از قیمت ساعت، اگر آن ساعت را Seiko ساخته باشد، می توانید انتظار داشته باشید که یک ساعت بسیار قابل اعتماد باشد. جهت خرید ساعت سیکو از اشرافی اقدام کنید.

Hamilton را دست کم نگیرید. در حالی که ساعت های Hamilton در محدوده قیمت بالاتری قرار می گیرند، ساعت های آنها با دقت کامل ساخته شده اند. به ندرت یک ساعت Hamilton را می بینید که ارزش قیمت آن را نداشته باشد.

برچسب ها : , ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×