خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

همیلتون یا لونژین، مقایسه برندهای ساعت Hamilton و Longines

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-04-16 ۱۹:۱۷
همیلتون یا لونژین، مقایسه برندهای ساعت Hamilton و Longines

مقایسه همیلتون و لونژین و تصمیم گیری در مورد اینکه کدامیک برند بهتری است می‌تواند مشکل باشد. هر دوی این برندها ساعتهایی با کیفیت عالی، با دقت بالا و طراحی‌هایی برجسته تولید می‌کنند. هر دوی این ساعت سازهای سوئیسی در زمینه تاریخچه‌ی ساعتهای خود سابقه‌ای کاملاً مشابه دارند.

در این مقاله سعی خواهیم کرد جواب مشخصی برای این سؤال ارائه دهیم. برای انجام این کار، باید محصولات هردوی این برندها را از نزدیک بررسی کنیم.

اگر در تصمیم گیری در مورد انتخاب همیلتون یا لونژین مشکل دارید، پس به جای درستی آمده‌اید. حال بیایید تا بررسی و مقایسه خود را بین این دو ساعت ساز استثنایی آغاز کنیم.

تاریخچه همیلتون

همیلتون اصالتاً ساعت سازی آمریکایی بود اما از آن زمان تا کنون به یک ساعت ساز سوییسی ساکن در بین سوئیس تبدیل شده است. برند همیلتون برای اولین بار در لنکستر پنسیلوانیا شروع به تولید ساعت‌های جیبی خود کرد که در آن زمان در درجه‌ی اول به شرکت‌های راه آهن فروخته می‌شدند.

همیلتون به دلیل اینکه بازار اصلیش را سرمایه دارهای راه آهن تشکیل می‌دادند، عمدتاً بر روی تحویل ساعت‌های بسیار دقیق و قرار دادن طراحی در درجه‌ی دوم اهمیت مشغول بوده است.

تا سال 1914، همیلتون توانست قراردادی به عنوان تأمین کننده رسمی ابزارآلات زمانسنجی برای نیروهای مسلح ایالات متحده منعقد کند..  این موضوع به تقویت شهرت همیلتون در داشتن برخی از قوی‌ترین ساعتهای آن زمان کمک کرد. به خصوص هنگامی که این برند شروع به تولید ساعتهای میدانی برای افراد درحال خدمت در دسته‌ی پیاده نظام کرد.

اولین ورود همیلتون به بازار ساعت مچی در سال 1917 اتفاق افتاد. اولین ساعت مچی آنها از موتورهای 0-اندازه 17-جواهری 983 استفاده می‌کرد. با طراحی مردانه‌ای که این ساعت داشت، در طول جنگ جهانی اول بسیاری از سربازان آمریکایی به آن علاقمند شدند. علی رغم ظاهر آن، یک واقعیت جالب در مورد این ساعت مچی، استفاده‌ی آن از همان موتوری است که در ساعت‌های آویزدار زنانه دیده می‌شود.

همیلتون ریشه‌های خود را در تاریخ آمریکا دوانده بود که توانست در چندین فیلم هالیوود نیز از خود نامی به جای بگذارد. اولین حضور همیلتون در فیلم‌های سینمایی مربوط زمانی بود که از این برند در فیلم شانگهای اکسپرس استفاده شد. مدت زیادی طول نکشید که از ساعتهای این برند در فیلم تحسین شده‌ی مردان قورباغه‌ای استفاده و همیلتون به یکی از برترین ساعت سازهای زمان خود تبدیل شد.

همیلتون فقط به شهرت خود به داشتن برخی از با دوام ترین ساعت‌های زمان خود اکتفا نکرد. در سال 1957، این شرکت میراث خود را با همیلتون ونتورا ، اولین ساعت الکتریکی بازار، گسترده‌تر کرد.

ونتورا با طراحی سپری شکل خود به سرعت به یکی از نمادین‌ترین ساعت‌ها در این صنعت تبدیل شد. چنان نمادین که بر مچ پادشاه راک‌اند رول، شخصیت الویس پریسلی در فیلم هاوایی آبی قرار گرفت.

به نظر می‌رسد یکی از افسانه‌ای‌ترین فیلمسازان در تمام دوران‌ها، استنلی کوبریک نیز طرفدار این برند بوده است. کوبریک برای تهیه ساعتهای استفاده شده در فیلم علمی تخیلی کلاسیک خود، 2001: ادیسه فضایی، که همیلتون بی نهایت آن را تحسین کرد، به این شرکت مراجعه کرد.

تا به امروز، همیلتون همچنان با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد. آن‌ها به لطف شهرت همیلتون در تولید ساعت‌های بسیار دقیق و قابل اعتماد، به یکی از محبوب‌ترین برندها برای خلبانان تبدیل شده‌اند.

تاریخچه لونژین

لونژین، یک شرکت ساعت ساز سوئیسی است که در سال 1832 تأسیس شد. برخلاف همیلتون که به اروپا مهاجرت کرده و در اصل یک شرکت آمریکایی است، لونژین یک شرکت ساعت ساز سوئیسی با خون واقعی این کشور در رگ‌های خود است. لونژین همیشه به تولید ساعتهای لوکس شهرت داشته است.

لونژین همچنین به دلیل دقت بی عیب و نقص خود در اندازه گیری شناخته شده است. این شهرت به این شرکت کمک کرد تا قراردادهای مشارکت انحصاری در مسابقات ورزشی و همچنین همکاری با چندین تیم رسمی اتومبیل رانی را به دست بیاورد.

این شرکت همچنین هنگام رونمایی از اولین ساعت داخلی خود، Caliber 20A، انقلابی در این صنعت به پا کرد. این ساعت خاص جوایز زیادی از جمله جایزه‌ای از یکی از نمایشگاههای جهانی 1987 پاریس به دست آورد. چنین شروعی به هیچ وجه شروع بدی برای اولین ورود آنها به دنیای ساعت سازی نیست.

در حالی که لونژین بخشی از گروه ساعتهای لوکس و گران قیمت انحصاری است، اما در اصل در بین بازارهای میان و بالا رده قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید تا برای اولین بار وارد بازار ساعت‌های مچی گران قیمت شوید اما مدلی با قیمت‌های مناسب‌تر می‌خواهید، لونژین برندی عالی برای شما است.

همیلتون در مقابل لونژین

حال می‌خواهیم تا از هر دو برند پرفروش‌ترین مدل‌ها و ساعت‌های دارای بالاترین امتیاز را انتخاب کنیم. در این مقایسه، مدل‌های مد نظر خود را از بین دو دسته بندی مشخص انتخاب خواهیم کرد تا درک بهتری از تفاوت‌های میان این دو ساعت ساز داشته باشید..  بیایید شروع کنیم.

ساعت‌های مد

این نوع ساعت‌ها نه تنها باید قابل اعتماد باشند بلکه باید زیبایی خیره کننده‌ای نیز داشته باشند. همیلتون و لونژین مطمئناً کار خود را در این دو محور ساعت سازی به خوبی بلد هستند، همانطور که در دو ساعت زیر خواهید دید.

ساعت آنالوگ Jazzmaster Open Heart همیلتون

کسانی که می‌خواهند در لحظه‌ی ورود خود به اتاق اظهارنظر کنند، مطمئناً Jazzmaster Open Heart دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارند. صفحه نمایش این ساعت دارای یک طراحی باز و عالی است، که به شما امکان می‌دهد تا دیدی واضح به فعالیت‌های داخل بدنه‌ی ساعت داشته باشید.

صفحه نمایش این ساعت دارای چهار نشانگر عددی عربی (12، 3، 6 و 9) است. همچنین این ساعت از نشانگرهای دقیقه‌ای استفاده می‌کند که ساعت، دقیقه و ثانیه را نشان می‌دهند. بدنه‌ی فولاد ضد زنگ این ساعت قطری 40 میلی متر دارد، عددی قابل توجه که هم برای زنان و هم برای مردان مناسب است. همچنین در بندهای این ساعت از نوارهای چرمی ضخیم از جنس پوست گوساله استفاده می‌شود که کاملاً نرم هستند و لطافتشان روی پوست احساس می‌شود.

اگر ظاهری خاص‌تر را ترجیح می‌دهید،Jazzmaster Open Heart دارای مدلی با بندی از جنس فولاد ضدزنگ نیز هست. مانند همه ساعتهای همیلتون، Jazzmaster.  نیز یک موتور کوارتز سوئیس را در خود جای داده است. طراحی اسکلتی این ساعت به شما امکان می‌دهد تا نمای زیبایی از عملکرد این موتور در داخل ساعت را مشاهده کنید.

ساعت مچی Conquest لونژین با صفحه نمایش نقره‌ای

اگر طرفدار ساعتهایی نیستید که دارای طرحهایی غیرمعمول هستند، ممکن است بیشتر به آنچه که لونژین ارائه می‌دهد علاقه داشته باشید..  Conquest رویکرد محافظه کارانه و سنتی‌تری را در طراحی خود ارائه می‌دهد.

قطر بدنه‌ی Conquest Silver با 43 میلی متر کمی بیشتر از رقیب خود است که البته عددی قابل اعتماد و عالی است که هنوز هم می‌تواند بیشتر طرفداران ساعت‌های مچی را به سمت خود جلب کند. این ساعت دارای نوارهای چرمی قهوه‌ای رنگی است که کاملاً با بدنه فولاد ضد زنگ نقره‌ای تطبیق پیدا می‌کنند.

صفحه نمایش ساعت کاملاً بزرگ است و فقط دو نشانگر عددی عربی (12 و 6) دارد و بقیه نشانگرها به شکل خط هستند. این ساعت همچنین دارای یک نمایشگر تاریخ نیز هست که در محل ساعت ۳ قرار دارد. عقربه‌ها و نشانگرهای ساعت به رنگ خاکستری و از جنس فلز کاملاً در پس زمینه سفید آن قابل مشاهده هستند.

این ساعتی کاملاً استاندارد است که با نوار چرمی قهوه‌ای و بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ جذابیتی فوق العاده دارد. در داخل این ساعت یکی از موتورهای ساعت مچی ساخته شده توسط خود لونژین یعنی موتور Caliber 157..  لونژین قرار گرفته است. همچنین صفحه نمایش ساعت نیز در پشت کریستالی از جنس یاقوت کبود با دوام و ضد خش محصور شده است.

بهترین ساعت مچی / رو لباسی – تصمیم گیری در مورد این ساعت بسیار آسان خواهد بود. آیا شما یک ساعت چشم نواز با طراحی خاص و یا یک ساعت سنتی و ظریف‌تر را ترجیح می‌دهید؟

همیلتون به آزمایش در طراحی ساعتهایشان مشهور است، و آنها را به یک برند برجسته تبدیل می‌کند. از طرف دیگر، لونژین کار خود را کامل کرده و ریشه زیادی در تاریخ و سنت دارد.

ساعت‌های کرونوگراف

وقتی صحبت از ساعت کرونوگراف می‌شود، قابل اطمینان بودن ساعت باید اولین موضوعی باشد که آن را در نظر می‌گیرید. همیلتون و لونژین در این گروه چگونه عمل می‌کنند؟ هر دوی این برندها برای ارائه ساعت‌های بسیار دقیق مشهور و ثابت شده هستند. بنابراین نباید از این دو ساعت انتظار کمی داشته باشید.

همیلتون خاکی X-Wind

طبق اساس طراحی یک ساعت کرنوگراف استاندارد، Khaki X-Wind دارای سه صفحه نمایش فرعی است که ساعت، دقیقه و ثانیه را نمایش می‌دهند. هرچند همیلتون در اینجا متوقف نشده است. ابتدا باید بدانید که این ساعت برای مقاومت در برابر عمق 100 متری آب ساخته شده است. این بدان معناست که شما می‌توانید X-Wind را در بیشتر فعالیت‌های آبی مانند شنا و حتی غواصی همراه با خود داشته باشید.

نمایشگر روز و تاریخ در محل ساعت نه قرار دارد؛ در حالی که سه صفحه نمایش جانبی در محل ساعت‌های 12، 3 و 6 روی صفحه نمایشی مشکی رنگ با عقربه‌های سرنگی شکل قرار گرفته‌اند این موضوع کمک می‌کند تا بین تمام نمایشگرها حالتی متعادل وجود داشته باشد.

از ویژگی‌های دیگر این ساعت می‌توان به محاسبه گر زاویه رانش و علامت گذاری سرعت باد اشاره کرد. با افزودن این دو ویژگی، X-Wind را می‌توان به عنوان یک ساعت خلبانی نیز در نظر گرفت. این ساعت، ساعت کرنوگرافی خوش ساخت و دارای ویژگی‌های فراوانی است که قطعاً خریداران خاص خود را خواهد داشت.

ساعت اتوماتیک خود کوک شونده‌ی لونژین

لونژین این کرونوگراف فوق العاده را با تمام امضاهایی که از این برند معروف انتظار دارید ارائه می‌کند. این ساعت با بدنه‌ای به قطر 41 میلی متر، راه خود را از میان انواع طراحی‌ها و استانداردهای مختلف این صنعت پیدا خواهد کرد.

این ساعت از یک موتور اتوماتیک برای صفحه اصلی و صفحات جانبی استفاده می‌کند. برخی از ویژگی‌های دیگر این ساعت شامل نمایش تاریخ و مقاومت در برابر آب تا 30 متر می‌شوند. از آنجایی که مقاومت در برابر آب این مدل بسیار ضعیف است می‌توان متوجه شد که این ساعت چندان برای فعالیت‌های آب طراحی نشده است. اولولیت این ساعت در درجه اول بر روی دقت و عملکرد در فضای باز متمرکز است.

شیشه‌ی محافظ نیز از جنس یاقوت کبود ساخته شده است. این ماده به طور خارق العاده ای در برابر خراش مقاوم است و حتی دارای پوشش ضد بازتاب برای اندازه گیری بیشتر نیز هست..

بهترین ساعت کرونوگراف – این تصمیم در مقایسه با دور قبل کمی سخت‌تر است – هم Hamilton Khaki X-Wind و لونژین Automatic Self-Wind از ویژگی‌های تقریباً یکسانی برخوردار هستند.

همیلتون با دو ویژگی بیشتر خود می‌تواند برنده‌ی این رقابت باشد، اما به طور کلی، این رقابت بسیار نزدیک است. در هر حال مطمئن باشید که با انتخاب هریک از آن‌ها از انتخاب خود کاملاً راضی خواهید بود.

نتیجه

در حالی که هم همیلتون و هم لونژین به تولید برخی از بهترین ساعتهای بازار مشهور هستند، باید یکی از این دو را در نهایت پیروز اعلام کنیم. پس از مشورت فراوان، تصمیم گرفتیم جام را به همیلتون بدهیم.

وقتی هر جنبه از صنعت ساخت ساعت را در نظر می‌گیرید، همیلتون نتایج کاملاً مطلوبی را در آن زمینه ارائه می‌دهد. تطبیق پذیری در طراحی، قابل اطمینان بودن، عملکرد و قیمت انعطاف پذیر چیزهایی هستند که همیلتون ارائه می‌دهد. لونژین برندی عالی است، اما قیمت بالای ساعت‌های آن ممکن است برخی از علاقه مندان به ساعت‌های مچی را از نزدیک شدن به این برند باز دارد.

برچسب ها : , ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×