خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت مچی فولی فولیه

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-06-12 ۱۶:۰۳
ساعت مچی فولی فولیه

فولی فولیه (Folli Follie)، یک شرکت بین المللی یونانی است که جواهرآلات و ساعت‌های مچی لوکس و لوازم جانبی فشن را طراحی، تولید و توزیع می‌کند.

تاریخچه

شرکت در سال 1982 توسط دمیتریس کوتسولیوتسوس (Demitris Koutsolioutsos) در یونان تأسیس شد. اولین فروشگاه آن در منطقه تجاری شهر آتن بود. فولی فولیه با تولید جواهرآلات شروع به‌‍ کار و در سال 1994 خط تولید ساعت مچی خود را راه‌اندازی کرد. در سال 1995 اولین فروشگاه خارج از کشور در ژاپن افتتاح شد. اکنون در بین 10 برند برتر اجناس لوکس در ژاپن با 80 مرکز فروش قرار دارد. فولی فولیه در سال 2008 به‌طور کامل شعبه‌اش را در ژاپن به‌دست آورد.

در سال 1997، در فهرست معاملات بازار بورس در آتن قرار گرفت. از سرمایه آن در رشد سرمایه و توسعه جغرافیایی استفاده شد. برند فولی فولیه هم اکنون در 25 کشور شامل انگلستان (لندن: خیابان باند و خیابان نیوباند)، کاردیف و گلاسکو (مرکز سنت انوش)، سوئیس (ژنو)، ژاپن (توکیو: منطقه گینزا)، فرانسه (پاریس)، آمریکا (نیویورک: خیابان مدیسون)، چین (بیش از 120 فروشگاه) و روسیه (مسکو: میدان سرخ) فعال است. بیش از 380 مرکز فروش دارد. فولی فولیه بیش از 5900 نفر کارمند دارد.

طراحی

تیم طراحی شرکت، متشکل از طراحان برتر ایتالیایی، سوئیسی و یونانی است که با هم کار می‌کنند تا دو مجموعه را در هر سال ارائه دهند: پاییز/زمستان و بهار/تابستان. برند شاخص این مجموعه، مجموعه «Premium K» است که شامل جواهرات و قطعات جانبی در نسخه‌های محدود می باشد. فلسفه فولی فولیه، عرضه «مفهوم کاملی از مد» جواهرات، ساعت‌های مچی و اکسسوری‌های مدرن و مشهور در قیمت‌های مقرون به‌صرفه است. شرکت، همچنین مجموعه ساعت‌های مچی مردانه را با نام فولی فولیه (با نام قبلی تریتون Triton) عرضه می‌کند.

دستاوردها

هلنیک (Hellenic)، شرکت جواهرات بریتانیایی Links of London را در سال 2006 به ارزش 45 میلیون پوند به‌دست آورد.

رسوایی سال 2018

در تاریخ 4 می سال 2018، این ادعای مبتنی بر واقعیت از طرف QCM بیان شد که «عکسی که ما از بررسی صورت‌های مالی فولی فولیه (OTCPK: FLLIY) و اظهارات رسمی در طول سال دریافت کردیم، رشد سریع شرکت مد چندملیتی با رشدی دورقمی در بخش کلیدی خود یعنی در آسیا را نشان می‌داد. متأسفانه درپی یک کار بازرسی و راستی‌آزمایی گسترده، تطابق آن عکس با یافته‌هایمان را غیرممکن می‌دانیم که به یک شرکت غیرسودآور و در حال تقلا اشاره دارد که به لحاظ مادی کوچکتر بوده و ارزش سهام، اندازه شبکه و بیلان مالی آن به‌سرعت در حال کاهش است. هسته این مسئله به‌نظر می‌رسد در نمایندگی آسیایی فولی فولیه و به‌خصوص شرکت‌های چینی متمرکز باشد.

درپی این اظهارات، ارزش سهام فولی فولیه در بازار بورس یونان سقوط کرد و پس از چند هفته معاملات به حالت تعلیق درآمد.

سرانجام در تاریخ 16 آگوست 2018 یک رخداد اعتباری با یکی از اوراق قرضه فولی فولیه اتفاق افتاد، که نشان داد ادعاهای مقامات رسمی صحت دارد.

این رویدادها به‌سرعت در مورد رئیس فولی فولیه و همسرش (هردو مؤسسان شرکت) آشکار شد و در 27 سپتامبر آنها از کار استعفا دادند. البته پسر آنها به عنوان مدیرعامل باقی ماند و مدعی بود پدرش همه مسئولیت ارائه نادرست ارقام مالی شعبه آسیایی شرکت را برعهده دارد. سهامداران مهم نظیر فسون و دوفری بر مسند خود ماندگار ماندند.

آقای کوتسولیوتسوس از سمتش استعفا داد و همین‌طور اتحادیه کارکنان که از دادگاه‌های یونانی به منظور قرارد دادن شرکت تحت یک وضعیت محافظتی در برابر طلبکاران خود، درخواست کمک کردند.

درطول سال 2019 دادگاه‌ها بارها از متوقف کردن مالکیت مجدد وثیقه و مالکیت واقعی توسط طلبکاران خودداری کردند. مذاکرات با سرمایه‌گذاران استراتژیک، در اثر عدم توانایی شرکت برای رسیدن به محافظت از طلبکاران به بن‌بست رسید. حسابرسی در سال 2018 تهیه نشده و حساب‌های سال 2017 نیز به همین ترتیب تعلیق شده‌اند. بنابه گفته روزنامه یونانی Kathimerini، مؤسسه حسابرسی کننده PwC، از صدور گواهی به حساب‌های سال 2017 خودداری کرده و رزرو لیست را به‌همین دلیل ضمیمه کرده است؛ از جمله آنها می توان به کشف وام‌های ناشناخته به میزان بیش از 100 میلیون یورو به یک شرکت وابسته آسیایی، بدون وثیقه یا حتی بدون پرداخت بهره اشاره کرد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×