خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت استرلینگ، تاریخچه و بررسی برند Stuhrling

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-11-30 ۱۶:۱۲
ساعت استرلینگ، تاریخچه و بررسی برند Stuhrling

وظیفه‌ی یک ساعت بیشتر از گفتن زمان است. این ساعت‌ها آثاری هنری هستند که باید تحسین شوند. در گذشته، ساعت‌ها نمادی از ثروت و جایگاه اجتماعی بودند؛ اما ساعت‌های امروزی کمی متفاوت هستند. امروزه، تقریباً هرکسی می‌تواند یک ساعت مچی داشته باشد و بسیاری از افراد این ساعت‌ها را به‌عنوان نوعی زیورآلات و یا بخشی از پوشش خود در نظر می‌گیرند، نه این‌که آن‌ها را به خاطر توانایی‌شان در اعلام زمان بخواهند (تلفن‌های همراه علاوه بر اعلام ساعت می‌توانند کارهای زیاد دیگری نیز انجام بدهند).

استرلینگ (Stuhrling) را می‌توان در طراحی‌های خلاقانه زیبا و قیمت‌های به‌صرفه خلاصه کرد. این موضوع این برند را تبدیل به یک برند با جایگاهی عالی در بازار میان رده می‌کند. هم‌زمان که استرلینگ می‌خواهد خاص‌تر از گذشته باشد، این هدف را نیز دارد که در دسترس بخش عمده‌تری از بازار عمومی قرار بگیرد. به لطف فناوریِ، روش‌های مونتاژ نوآورانه و برون‌سپاری محصولات، چنین هدفی میسر می‌شود. آیا استرلینگ برای شما ساعت مناسبی است؟ این نقد و بررسی به سؤال شما پاسخ خواهد داد.

تاریخچه‌ی ساعت‌های استرلینگ

استرلینگ یک شرکت ساعت‌سازی آمریکایی است که در طراحی و فروش ساعت‌های مچی تخصص دارد. استرلینگ در این صنعت نسبتاً تازه‌کار محسوب می‌شود و دارای سنت‌هایی قدیمی است که در سال‌های اولیه‌ی شکل‌گیری علم ساعت‌سازی سوئیس به وجود آمدند. اطلاعات کمی راجع به این‌که ساعت‌های استرلینگ چگونه به وجود آمدند وجود دارد. آن چیزی که ما می‌دانیم این است که این برند نام خود را از مکس استرلینگ، یک استاد ساعت‌سازی که در اواخر قرن ۱۸ و در سوئیس زندگی می‌کرد گرفته است.

در سال ۱۹۹۹، این شرکت در نیویورک و توسط‌هایم فیشر تأسیس شد. در همین زمان، پسر نوه‌ی استرلینگ، مکس استرلینگ پنجم، همراه با جورج جی. ون برگ این برند را در سال ۲۰۰۲ وارد خط تولید کردند. این شرکت با دنبال کردن استانداردهای سوئیسی ساعت‌سازی، مدل‌های ساعت مختلفی را طراحی کرده و گسترش داد که دارای نشانه‌های تاریخچه‌ی ساعت‌سازی خود بود.

ساعت‌های استرلینگ در کجا ساخته می‌شوند؟

با وجود این‌که برند استرلینگ رویه‌های قدیمی ساعت‌سازی سوئیسی را به کار می‌گیرد، ساعت‌های آن‌ها اکثراً در هنگ‌کنگ ساخته و سرهم‌بندی می‌شوند. برخی از ساعت‌های استرلینگ نیز دارای موتورهای چینی هستند. ساعت‌های گران‌قیمت‌تر دارای موتورهای سوئیسی و باقی آن‌ها، دارای موتورهای کوارتز ژاپنی هستند.

ازآنجایی‌که نمی‌توانید هیچ نشانه‌ای از این‌که این ساعت‌ها در سوئیس ساخته‌شده باشند پیدا کنید، احتمالاً مشکلی ندارد که تصویر کنید تنها موتورهای این ساعت‌ها در سوئیس ساخته‌شده‌اند. دیگر قسمت‌های ساعت، مونتاژ و فرایند ساخت آن‌ها در هنگ‌کنگ انجام می‌شود.

اگر می‌خواهید سرمایه‌ی خود را صرف خرید ساعتی کنید که ظاهری زیبا و کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسبی دارد، این برند گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شود.

آیا ساعت‌های استرلینگ کیفیت خوبی دارند؟

ساعت‌های استرلینگ طراحی‌های خاص و زیبایی را ارائه می‌دهند. هنگامی‌که یکی از ساعت‌های استرلینگ را می‌خرید، می‌توانید مطمئن باشید که هم‌زمان در حال خرید اثری نیز هنری هستید. این ساعت‌ها ظاهر زیبایی دارند، به‌خوبی بر روی مچ دست قرار می‌گیرند و به‌احتمال‌زیاد دیگران هنگامی‌که آن‌ها را بر روی دست شما می‌بینند تحسینشان می‌کنند. قسمت عمده‌ای از ساعت‌های استرلینگ قیمت‌های کاملاً به‌صرفه‌ای دارند و طبق مد روز هستند.

در بدنه‌ای که همراه با ساعت‌های استرلینگ ارائه می‌شود، معمولاً از فولاد ضدزنگ استفاده‌شده در اتاق جراحی ساخته‌شده است. بندهای این ساعت‌ها از فولاد ضدزنگ، چرم دانه‌دار و یا بندهای کائوچویی ساخته‌شده از قالب‌های سفارشی تهیه می‌شوند. استرلینگ ابایی از ارائه‌ی چیزهای بیشتر همراه با ساعت خود ندارد. برای مثال برخی از این ساعت‌ها از بندهایی با طرح پوست تمساح یا کروکدیل استفاده می‌کنند. نسخه‌های محدود و خاص ساعت‌ها ممکن است در بدنه‌های خود بجای فولاد ضدزنگ از سرامیک استفاده کرده باشند.

علاوه بر این، می‌توانید یکی از ساعت‌های Stuhrling Tourbillon را با قیمتی به‌صرفه خریداری کنید؛ مهم هم نیست که قصدتان خرید ساعتی برای استفاده‌ی روزانه باشد و یا چیزی که مانند طراحی اسکلت مانند، کمی خاص‌تر به نظر برسد.

استرلینگ خط تولیدی برای ساعت‌های توربیلونی دارد که از بازه‌ی قیمتی ۱۵۰۰ دلار شروع می‌شوند؛ درحالی‌که ساعت‌های ساخت سوئیس دارای مکانیسم توربیلون، در بازه‌ی قیمتی ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار و بیشتر قرار می‌گیرند.

در نتیجه برای یک کلکسیونر تازه‌کار، این برند راهی را برای اضافه کردن یک ساعت توربیلون با کسری از قیمت بیشتر این ساعت‌ها به مجموعه‌ی آن‌ها باز می‌کند؛ با این حال در میان طرفداران افراطی ساعت‌های مچی این مخالفت‌ها وجود دارد که آیا اصلاً خرید یک ساعت توربیلون «ارزان» کاری منطقی است؟

در آخر، بندهای ساعت‌های استرلینگ به‌راحتی قابل تعویض هستند. اگر با ساعت‌های مچی آشنایی داشته باشید، تعویض بندها در صورت فرسودگی بندهای فعلی کاری بسیار آسان خواهد بود. تنها کافی است تا بند قبلی را بیرون بکشید و سپس پین‌های بند جدید را محکم کنید و تمام شد! قطعاً می‌توانید این بندها را در نزدیک‌ترین ساعت‌فروشی نیز عوض کنید.

هنگامی‌که بحث از نقاط ضعف ساعت‌های استرلینگ می‌شود، همواره نگرانی‌هایی درباره‌ی کیفیت و مقاومت این ساعت‌ها وجود دارد. برخی از کلکسیونرهای ساعت‌های مچی در برخورد با این برند دچار مشکلاتی می‌شوند که دلیل آن‌ها ساخته‌شدن این ساعت‌ها در هنگ‌کنگ است. تا جایی که بحث طراحی مطرح باشد، می‌توان استرلینگ را با برندی همچون Fossil مقایسه کرد.

هنگامی‌که بحث دقت و کیفیت به میان می‌آید، برندهای دیگر مانند Seiko یا Timex به خاطر تاریخچه‌ی حضورشان در این صنعت ممکن است دست پیش را بگیرند؛ با این حال طراحی‌های این برندها شاید در مقابل برندهای مد روز تری مانند استرلینگ به‌نوعی معمولی‌تر دیده شوند.

مشتریان خارجی ممکن است نتوانند هیچ استفاده‌ای از گارانتی این محصولات بکنند. اگر در آمریکا زندگی می‌کنید، باید ۲۰ دلار و اگر در خارج از آمریکا زندگی می‌کنید باید ۴۰ دلار پرداخت کنید تا ساعت برایتان همراه با گارانتی باز ارسال شود. اگر یک ساعت استرلینگ ۵۰ دلاری را خریداری کنید، آیا منطقی است که ضمانت‌نامه‌ی پس از فروش را دریافت کنید؟ این ضمانت‌نامه به‌اندازه‌ی ممکن سودمند نیست، مخصوصاً هنگامی‌که مشتریان خارجی قصد دریافت آن را دارند.

برخی از مدل‌های استرلینگ دارای بدنه‌هایی هستند که یک طرف آن‌ها ضخامت کمی دارد. با وجود طراحی‌های جذاب این بدنه‌ها، برخی مدل‌ها ممکن است در بعضی موقعیت‌ها بسیار نازک‌تر از حد باشند. ساعت‌های اتوماتیک ممکن است در طول روز چند ثانیه خطا پیدا کنند. این خطاها تنها مختص به استرلینگ نیستند، دیگر برندها نیز از این اشکالات رنج می‌برند. برخی از مدل‌ها ممکن است برای نمایش زمان دقیق به تنظیم کردن‌های مجدد فراوانی نیاز داشته باشند.

اعتبار ساعت‌های مچی استرلینگ

ساعت‌های Original استرلینگ تنها به‌صورت آنلاین فروخته می‌شوند که چنین استراتژی عجیبی در صنعت ساعت‌سازی رایج نیست. در کل، طراحی‌های این ساعت‌ها جذاب هستند و کیفیت آن‌ها نیز بسیار خوب است؛ با در نظر گرفتن این موضوع که در کجا ساخته‌شده‌اند.

حتی ساعت‌های ۱۰۰ دلاری یا ارزان‌تر این برند نیز به‌قدری جذاب هستند که نظر شما را جلب خود کنند. هنگامی‌که به دنبال مدل‌های گران‌قیمت‌تر می‌گردید، حتماً باید به اعتبار و شهرت برندی که می‌خواهید ساعت خود را از آن خریداری کنید نیز توجه داشته باشید.

ساعت‌های استرلینگ در سطح برندهای گران‌قیمت قرار نمی‌گیرند. درعین‌حال نمی‌توان آن‌ها را نسخه‌ی ارزان‌تر شده‌ی رولکس نیز به‌حساب آورد. ساعت‌های استرلینگ در دسته‌ی ساعت‌های مطابق مد قرار می‌گیرند. موضوع فوق‌العاده ای که درباره‌ی این ساعت‌ها وجود دارد این است که طراحی آن‌ها در سبک خود کاملاً متمایز است و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان ساعت‌هایی بی‌نقص برای استفاده‌ی روزانه نام برد. نظرات موجود درباره‌ی ساعت‌های استرلینگ یا به دلیل طراحی‌های زیبای این ساعت‌ها همواره بسیار مثبت هستند و یا به دلیل این‌که در هنگ‌کنگ ساخته‌شده‌اند، معمولاً بسیار منفی هستند.

با وجود این‌که این موضوع هنوز نیاز به تأیید شدن دارد، این‌طور به نظر می‌رسد که این برند از روش‌های ساخت و موتورهای چینی استفاده می‌کند؛ اما در وب‌سایت آمازون ساعت‌های استرلینگ به عنوان ساعت‌های دارای موتورهای سوئیسی یا ژاپنی ثبت شده‌اند. در نتیجه شاید این‌طور فرض کنید که در حالت کلی تنها موتور این ساعت‌ها در سوئیس ساخته‌شده است.

حالا آیا استرلینگ ساعتی ایده‌آل برای یک کلکسیونر ساعت‌های گران‌قیمت است؟ نه. آیا از به دست کردن ساعت‌های استرلینگ در صورت پیدا کردن طراحی موردعلاقه‌ی خود لذت خواهید برد؟ بله؛ و این تمامی چیزی است که باید بدانید.

مدل‌های ساعت‌های مچی استرلینگ

موارد زیر، بعضی از پرفروش‌ترین مدل‌های Stuhrling Original موجود در بازار هستند. می‌توانید با خواندن بررسی‌های زیر از هریک از این ساعت‌ها، با اطلاعات کافی تصمیم به خرید بگیرید.

ساعت مچی مردانه‌ی غواصی Stuhrling Original به همراه موتور کوارتز سوئیسی

Stuhrling Original Men’s Swiss Quartz Dive Watch

ساعت مچی مردانه‌ی غواصی Stuhrling Original به همراه موتور کوارتز سوئیسی از مجموعه‌ی Aquadiver استرلینگ؛ یکی از بهترین و پرفروش‌ترین ساعت‌های استرلینگ با مقاومت در برابر آب تا عمق ۲۰۰ متری. این ساعت دارای حلقه‌ای پیچ شده است که در ساعت‌های غواصی حرفه‌ای پیدا می‌شود. با سفت شدن پیچ‌ها، این حلقه تبدیل به یک درزگیر ضد آب می‌شود که از ورود آب به داخل بدنه جلوگیری می‌کند. این ساعت می‌تواند شما را در تمام ماجراجویی‌هایتان همراهی کند، حتی در هنگام ماجراجویی در زیر آب.

این ساعت مردانه دارای بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ (با ضخامت ۴۲ میلی‌متری)،‌ بندهای قابل تنظیم به همراه اتصالات قابل جداسازی و یک موتور کوارتز روندا ۵۱۵ سوئیسی است. این ساعت برای تمام کسانی که به دنبال ساعتی با ظاهری گران‌قیمت و قیمتی به‌صرفه هستند مناسب است.

ساعت مچی مردانه‌ی اسکلتی اتوماتیک با کوک خودکار Stuhrling Original

Stuhrling Original Men’s Automatic Self-Wind Skeleton Wristwatch

با وجود شماره‌های شفاف و بخش پشتی قاب که درون ساعت را نمایش می‌دهد، می‌توانید ببینید که چطور مکانیسم داخل ساعت گذر زمان را نشان می‌دهد. این ساعت دارای موتوری اتوماتیک و خود کوک شونده است که از حرکات طبیعی دست شما استفاده می‌کند تا ساعت را در حرکت نگه دارد و نیازی به باتری نداشته باشید.

این ساعت ساعتی زیبا و خاص است که مطمئناً توجه دیگران را به خود جلب خواهد کرد. با این حال به‌عنوان یک نقطه‌ضعف، این موتور ممکن است به‌اندازه‌ی یک موتور کوارتز دقیق و مقاوم نباشد. قیمت این ساعت نیز ممکن است آن‌طور که در نظر دارید مناسب نباشد.

ساعت مردانه‌ی مجلسی + طراحی غیررسمی Stuhrling Original

ساعت مردانه‌ی مجلسی + طراحی غیررسمی Stuhrling Original

اگر به دنبال یک ساعت با قیمتی به‌صرفه از استرلینگ هستید، این مورد می‌تواند بهترین گزینه‌ی ممکن برای شما باشد. این ساعت دارای طراحی مینیمالیستی است که در نظر هرکسی ظرافتی جذاب می‌نماید. این ساعت به خاطر حالت کلاسیکی که دارد، هم برای پوشش‌های رسمی و هم غیررسمی مناسب است و در نتیجه می‌توانید در هر موقعیتی از آن استفاده کنید.

این ساعت با وزنی سبک،‌ دارای ظاهری فوق‌العاده ظریف و یک بند چرمی اصل است که در هنگام قرار گرفتن بر روی مچ دستتان احساس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد. همچنین این ساعت دارای یک پنجره‌ی کوچک نمایش تاریخ است تا کارایی آن افزایش پیدا کند. این ساعت تعادل کامل میان ظرافت و متمایز بودن است.

نسخه‌ی محدود ساعت مچی مردانه‌ی مکانیکی و سرامیکی توربیلون Stuhrling Original

Stuhrling Original Men’s Tourbillon Limited Edition Mechanical Ceramic Watch

این ساعت برای کسانی که قصد دارند تا یک ساعت توربیلون در مجموعه‌ی خود داشته باشند انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود. توربیلون‌ها به‌عنوان نمادی از زیبایی هنر ساعت‌سازی، تنها در برخی ساعت‌های گران‌قیمت قرار دارند. با وجود این‌که هنوز بر سر این‌که آیا توربیلون واقعاً باعث افزایش دقت ساعت می‌شود بحث‌هایی وجود دارد، این قطعات همچنان به خاطر اصول طراحی و مهندسی خود بسیار ارزشمند شناخته می‌شوند.

این ساعت سرامیکی سیاه‌رنگ در برابر آب تا عمق ۵۰ متری مقاومت دارد. ساعت‌های مکانیکی مانند این ساعت معمولاً توسط کسانی خریداری می‌شوند که به زیبایی‌ها و ظرافت استادکاری اهمیت می‌دهند؛ و ازآنجایی‌که توربیلون یکی از چالش‌برانگیز سازوکارهای موجود را برای ساخت دارد، قیمت بالاتر این ساعت‌ها نیز قابل توجیه است.

ساعت زنانه‌ی چرمی با گوهردان الماسی سواروسکی Stuhrling Original

ساعت زنانه‌ی چرمی با گوهردان الماسی سواروسکی Stuhrling Original

اگر ساعت‌های زنانه در این فهرست حضور نداشته باشند، بررسی ما از ساعت‌های استرلینگ کامل نخواهد بود. این ساعت مچی بسیار خاص، دارای رنگی طلایی، گوهردان‌های الماس کاری شده‌ی سواروسکی و اعداد دارای بافت است.

این ساعت دارای یک قاب از جنس فولاد ضدزنگ ۳۴ میلی‌متری و بندی چرمی از جنس پوست گوساله به همراه یک گیره‌ی قلابی است. مقاومت در برابر آب تا ۵۰ متر، این ساعت را در هنگام شست و شوی دست‌ها و شنای کوتاه‌مدت مقاوم می‌سازد؛ اما شنا در زیر آب با این ساعت امکان‌پذیر نیست. این ساعت کلاسیک و زیبا می‌تواند هدیه‌ی بسیار مناسبی برای همسر یا نامزدتان باشد.

ساعت‌های استرلینگ را از کجا بخریم؟

برای خرید ساعت‌های استرلینگ سه راه وجود دارد.

اولین راه خرید مستقیم از وب‌سایت خود سازنده است. در این صورت به گستره‌ای بزرگ و متفاوت از ساعت‌های مچی مختلف دسترسی خواهید داشت؛ با این حال ممکن است قیمت‌ها کمی گران‌تر باشند.

راه‌حل دوم خرید از طریق یکی از فروشگاه‌های اینترنتی است. در این صورت می‌توانید نظرات خریداران را درباره‌ی هریک از ساعت‌ها بخوانید.

سیاست ضمانت پس از فروش استرلینگ

هر ساعت استرلینگ همراه با ضمانت پس از فروشی بین‌المللی به فروش می‌رسد اطلاعات کارت ضمانت‌نامه در درون جعبه قرار دارند. معمولاً همراه با این ساعت‌ها یک ضمانت‌نامه‌ی محدود دوساله عرضه می‌شود که تاریخ آن از زمان فروش شروع‌شده و مربوط به تعویض یا تعمیر موتور ساعت می‌شود. همچنین ساعت‌های کوارتز ساخته‌شده توسط استرلینگ دارای ضمانتی یک‌ساله هستند که مربوط به باتری استفاده‌شده در ساعت می‌شود.

ضمانت‌نامه‌ی بین‌المللی شامل بندها، بدنه‌ی ساعت و یا جواهرات به‌کاررفته در ساعت نمی‌شود. پاره شدگی‌های به وجود آمده در اثر به دست کردن عادی ساعت نیز شامل این ضمانت‌نامه نمی‌شوند. ساعت‌هایی که به‌عنوان ساعت‌های مقاوم در برابر آب به فروش نرسیده‌اند شامل ضمانت آسیب در اثر رطوبت نمی‌شوند.

تمامی تعمیرات و تعویض‌هایی که در ضمانت‌نامه شامل می‌شوند به‌طور رایگان انجام خواهند شد. با این حال اگر ساعت نیاز به خدمات پس از فروش داشته باشد، یک کپی از صورت‌حساب خرید اصل و چکی به مبلغ ۲۰ دلار (برای مشتریان آمریکایی) یا ۴۰ دلار (برای مشتریان خارجی) موردنیاز خواهد بود.

جمع‌بندی

اگر به دنبال ساعتی با ظاهری زیبا هستید که مناسب استفاده‌ی روزانه باشد، استرلینگ مدل‌های زیادی دارد که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید؛ اما اگر به دنبال ساعتی هستید که در آینده به قیمت آن افزوده خواهد شد، تنها ساعت‌هایی که به‌طور محدود تولیدشده‌اند مناسب شما خواهند بود. به کلامی ساده، استرلینگ برندی گران‌قیمت برای حضور در مجموعه‌ی شما نیست، بلکه برندی میان رده، طبق مد و مناسب برای استفاده‌ی روزانه است.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×