خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

برندهای ساعت مچی هلندی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-01-07 ۲۰:۴۷
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
برندهای ساعت مچی هلندی

احتمالاً هلند در صنعت ساعت‌سازی یکی از کشورهایی است که معمولاً نادیده گرفته می‌شود. چیزی که بیشتر مردم نمی‌دانند این است که این کشور خانه‌ی برندهای فروتنی است که ساعت‌هایی بسیار خاص و باکیفیت را ارائه می‌کنند.

در حقیقت سنت ساعت‌سازی این کشور در قرن هفدهم شروع شد. یک مرد هلندی به نام کریستیان هایگنز در سال ۱۶۵۸ از خود کتابی به نام ساعت (Horologium) منتشر کرد. علاوه بر این، او مخترع ساعت پاندولی بود که یکی از اختراعات بسیار مهم در دنیای ساعت‌های مچی است.

امروزه و پس از قرن‌ها، برندهای هلندی مختلف همچنان نوآوری‌های اساسی مهم و طراحی‌های منحصربه‌فردی را به صنعت ساعت‌های مچی ارائه می‌کنند. در این مقاله به معرفی برخی از برندهای ساعت مچی می‌پردازیم که صنعت ساعت‌های مچی هلند را شکل می‌دهند.

بهترین برندهای هلندی

TW Steel

TW Steel

TW Steel که با همکاری پدر و پسری به نام‌های جوردی و تون کبلنز در سال تأسیس شد، به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین و برترین برندهای ساعت مچی در سرتاسر جهان تبدیل شد.

این برند مخصوصاً از طریق ساعت‌های بزرگ‌تر از حد معمول و کرنوگراف‌های خود به شهرت رسید. درحالی که بیشتر برندهای دیگر صفحه‌نمایشی حداکثر تا ۴۰ میلی متر دارند، TW Steel به صفحه‌های ۴۵ و ۵۰ میلی‌متری ساعت‌های خود می‌بالد.  TW Steel برای موتورهای به کار رفته در ساعت‌های خود از موتورهای اتوماتیک ژاپنی که توسط سیتیزن میوتا و موتورهای کوارتز سوییسی ارائه‌شده توسط روندا استفاده می‌کند.

TW Steel برای این که نام خود را حتی بیشتر از این شناخته کند چند شخصیت تجاری نیز دارد. از میان آن‌ها می‌توان به‌کلی رولند، میک دوهان و میشل نیمیر اشاره کرد.

در حال حاضر این برند پنج مجموعه‌ی CEO، Tech، Ace Genesis، Maverick، Ace Aternus و Grandeur Tech را ارائه می‌دهد.

ون در گنگ (Van der Gang)

Van der Gang

برند ون در گنگ برندی است که نام خود را از یک ساعت‌ساز نوآور هلندی دیگر یعنی ویب ون در گنگ گرفته است. ون در گنگ در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ وارد صنعت ساعت‌های مچی شد و توانست موتورهای ساخت خود را تا سال ۲۰۰۸ عرضه کند.

با این حال ون در گنگ در ابتدا قطعاتی را برای صنایع پزشکی، نظامی و هوافضا تولید می‌کرد و بعدها به خاطر این که آقای ون در گنگ کار با محصولات با کیفیت و پیچیده‌تر را جذاب‌تر یافت، تمرکز خود را بر روی ساعت‌های مچی قرار داد.

ساعت‌های ون در گنگ دارای طراحی‌های فوق‌العاده‌ای هستند و از هرگونه مورد اضافه‌ای دوری می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که‌ای برند رویه‌ای بسیار متعادل و با ظرافتی ساده دارد که باعث می‌شود تا هر ساعت تا کوچک‌ترین جزییات خود نیز بی‌نقص طراحی شود. به همین صورت، تعداد ساعت‌های ساخته‌شده‌ی ون در گنگ به‌طور سالانه به کمتر از ۲۰۰ عدد می‌رسد که آن‌ها را به ساعت‌هایی واقعاً محدود و نایاب تبدیل می‌کند.

Dingemans Mechanische Horloges

Dingemans Mechanische Horloges

این برند که بیشتر به‌عنوان D.H.M شناخته می‌شود، محبوبیت خود را مدیون ساخت ساعت‌های سفارشی است.

این برند کوچک هلندی توسط فرند دینگیمنز که از کودکی به ساعت‌سازی علاقه‌مند بود تأسیس شد. به همین خاطر او برای این که بتواند در آینده صاحب شرکت ساعت‌سازی خودش شود، ماشین‌هایی که پدرش برای ساخت ساعت استفاده می‌کرد را تعمیر می‌کرد. این ماشین‌ها همان‌هایی بودند که او هنگامی که کوچک‌تر بود با آن‌ها بازی می‌کرد. ازآنجایی‌که این برند بسیار کوچک بود، تمامی صفحات و بدنه‌های ساعت‌های آن توسط خود شرکت و با استفاده از ماشین‌های تعمیر شده ساخته می‌شدند. از سوی دیگر، موتورهای این ساعت‌ها، موتورهای NOS اتوماتیک تنور دورلی هستند که به خاطر ظاهر آینده‌وار خود مشهور هستند.

D.H.M تنها ۲۴ ساعت در هر سال تولید می‌کند. این تولیدات محدود عمدی با توجه به این حقیقت عملی شده‌اند که تنها دو نفر بر روی هریک ساعت کار می‌کنند: خود فرد دینگیمنز و استاد ساعت‌ساز، فرانس د گروت که به پیاده و سوار کردن موتورها کمک می‌کند.

علاوه بر این، هم‌زمان که خود مؤسس شرکت هریک از ساعت‌ها را می‌سازد، در حین فرایند ساخت ساعت نیز میان او و مشتری همکاری نزدیکی برقرار است. فرد چندین گزینه‌ی مختلف را پیشنهاد می‌کند اما در نهایت این انتخاب مشتری است که ساعت چگونه طراحی و ساخته خواهد شد – از بدنه، حلقه‌ی رویی، رنگ صفحه‌نمایش، شکل عقربه‌ها، جنس بندها گرفته تا حتی جایگاه حلقه.

با وجود چنین همکاری نزدیکی، داشتن یک ساعت D.H.M نه‌تنها مستقیماً به شما اجازه‌ی داشتن یک ساعت را خواهد داد بلکه به نحوی باعث می‌شود تا در این فرایند نیز تجربه‌ی حضور داشته باشید. از این طریق می‌توانید قدر هر تکه از ساعت، حتی کوچک‌ترین جزییات آن را نیز بدانید.

علاوه بر این، ازآنجایی‌که این ساعت کاملاً دست‌ساز است ممکن است متوجه وجود چند نقص کوچک در ساعت بشوید که آن را بسیار خاص و از نظر معنوی ارزشمندتر خواهند کرد؛ اما نکته‌ی منفی این فرایند این است که ممکن است مجبور شوید تا چندین ماه یا حتی سال صبر کنید تا کارخانه شروع به فرایند ساخت ساعت شما کند. با این حال هنگامی که این فرایند آغاز شود، متوجه خواهید شد که چنین چیزی کاملاً ارزش صبر کردن را داشته است.

ون ری واچز (Van Ree Watches)

این برند نام خود را از مؤسس آن یعنی دنیل فلوریس ون ری گرفته است.  ون ری یک ساعت‌ساز هلندی است که حتی در کودکی نیز علاقه‌ی خاصی به مکانیسم‌های پشت صفحه‌ی ساعت داشت. او از آن زمان تا کنون به ادامه دادن راه پدرش ادامه می‌دهد تا دانش و مهارت‌های خود در ساعت‌سازی را بهتر از قبل سازد. ون ری تحت دوره‌ی آموزشی چهارساله‌ای در مدرسه‌ی ساعت‌سازی قرار گرفت و حتی در یک برنامه‌ی آموزشی یک برند ساعت‌ساز سوییسی نیز شرکت کرد.

او به کار کردن برای برندهای ساعت محلی و بین‌المللی مختلف ادامه داد و تجربه‌ی او نه‌تنها باعث پیشرفت مهارت‌های او بلکه باعث افزوده شدن به دانش او در این حوزه نیز شد.

با تمامی این تفاسیر، ون ری در نهایت دست به تأسیس برند خود زد که اولین ساعت آن واقعاً از تمامی ساعت‌ها متمایز است: ساعت شخصی DNA ون ری.

ساعت DNA ساعتی مکانیکی با موتوری خود کوک شونده است. با این حال چیزی که این ساعت را متمایز می‌سازد، همراه آمدن آن با DNA فیزیکی و واقعی صاحب ساعت است. این DNA می‌تواند در صفحه‌نمایش ساعت و در محل ساعت ۴ و از طریق صفحه‌ای شفاف دیده شود. کد ژنتیکی این DNA نیز بر روی حلقه‌ی دور موتور و شیشه‌ی پشتی حک‌شده است.

پریزما (Prisma)

Prisma


پریزما یکی از قدیمی‌ترین برندهای ساعت مچی هلندی است. این برند در سال ۱۹۴۸ و توسط گروهی از ساعت‌سازان تأسیس شد. پریزما با هدف ارائه‌ی ساعت‌های با کیفیت و ظریف با قیمتی مقرون‌به‌صرفه آغاز به کار کرد. این موضوع همچنان به‌عنوان هدف و ارزش اصلی برند باقی‌مانده است.

گذشته از این که این برند بسیار قدیمی به شمار می‌آید، پریزما خود یکی از اولین برندهایی بود که دست به استفاده از موتور کوارتز زدند. این برند توانست با این کار ساعت‌هایی مقرون‌به‌صرفه و دقیق‌تری را تولید کند. با این حال، پریزما همچنان به تولید ساعت‌های مکانیکی و طلا نیز ادامه داد.

پریزما به خاطر تعهد خاطر و تلاش‌های خود در راه هدف اصلی‌شان توانست محبوبیت گسترده‌ای نه‌تنها در هلند و بلکه در سرتاسر جهان به دست آورد.

گرونفلد (Grönefeld)

Grönefeld

گرونفلد در حال حاضر پنج مدل را در مجموعه‌ی ساعت‌های مچی خود ارائه می‌دهد: 1941 Principia، 1941 Remontoire، Bespoke Watches، Parallax Tourbillon و 1896 One Hertz.

گرونفلد توسط دو برادر به نام‌های بارت و تیم گرونفلد بازسازی شد. با این حال تاریخچه‌ی این برند به کارگاهی پدربزرگ این دو برادر می رسد. اشتیاق و هنر صنعت گری مرتبط با ساعت‌سازی انتقال‌یافته در چند نسل مختلف در نهایت باعث به وجود آمدن ساعت‌های مچی گرونفلد شد.

برادرند گرونفلد این برند را با هدف ساخت ساعت‌های ظریفی راه‌اندازی کردند که تنها دارای بهترین نوع قطعات و عملکردها باشند. روش‌های استفاده برای ساخت این ساعت‌ها روش‌هایی هستند که در طی سه نسل منتقل شده‌اند. این برند به‌خصوص در ساخت ساختارهای پیچیده‌ی ماهرانه تخصص دارد.

مونتیک (MontieK)

MontieK

هنگامی که بحث به برندهای ساعت مچی هلندی خاصی می‌رسد که در ساخت ساعت‌های توربیلون تخصص دارد، مونتیک در میان محبوب‌ترین‌های این حوزه قرار می‌گیرد. این برند در سال ۲۰۱۱ توسط جین تاریه تأسیس شد و ساعت‌های آن تنها از طریق وب‌سایت این برند قابل‌دسترسی هستند.

هدف شرکت مونتیک ساخت ساعت‌های توربیلون با کیفیت و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه است. تمام ساعت‌های مونتیک به طرز شگفت‌آوری توسط ساعت‌سازان هلندی طراحی می‌شوند و موتورهای این ساعت‌ها از کمپانی تیانجین سی-گول که در چین واقع شده است تهیه می‌شوند.

این برند تازه‌وارد دارای توربیلون‌های ظریفی است که علاوه بر ظرافت، قابل‌اتکا و دقیق نیز هستند.

کوانتز (Quantuz)

Quantuz

کوانتز در سال ۱۹۹۲ و توسط یک طراح صنعتی و کارآفرین به نام پائولوس ون لییوون تأسیس شد. به خاطر پیش‌زمینه‌ی لییوون، ساعت‌های کوانتز تا کوچک‌ترین سطح غیرقابل‌دیدن خود نیز با دقتی فوق‌العاده طراحی شده‌اند. هنگامی که بحث توجه به جزییات پیش می‌آید، پائولوس ون لییوون قطعاً با ساعت‌های کوارتز خود این توجه را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، کوانتز طراحی و مواد اولیه را با ظرافت ترکیب می‌کنند؛ به همین صورت، هر ساعت ترکیبی متمایز از فولاد، طلای تیتانیوم و کریستال صفیر است. با چنین نحوه‌ی طراحی‌ای، ساعت‌های کوانتز استانداردی برای استفاده‌ی بی‌نقص از سادگی و مینیمالیسم به حساب می‌آیند.

گذشته از این، کوانتز به خاطر این که تنها از موتورهای کوارتز و اتوماتیک سوییسی استفاده می‌کند شهرت دارد.

در حال حاضر، کوانتز دو مجموعه‌ی جدید را معرفی کرده است: سیلک و آلون.

اوزو (Oozoo)

Oozoo

اوزو برند ساعت‌ساز تازه‌کار دیگری است که محل تأسیس اولیه‌ی آن هلند بود. ساعت‌های اوزو کاری بیشتر از تنها نمایش زمان انجام می‌دهند؛ این ساعت‌ها بخشی از پوشاک مد نیز به حساب می‌آیند.

به‌عنوان یک برند، هدف اوزو برقرار کردن ترندهای جدید مد با محصولات خود است. با این حال، قطعاً این موضوع باعث نمی‌شود که دقت و عملکرد درست ساعت نادیده گرفته شوند. ساعت‌های اوزو دارای کیفیتی فوق‌العاده هستند و به چرم خالص و موتورهایی قابل‌اطمینان مجهز هستند.

با وجود تمامی این موارد، اوزو به‌سرعت تبدیل به یک برند مشهور بین‌المللی شد؛ به‌خصوص در کشورهایی مانند آلمان، بلژیک، فرانسه، یونان، انگلستان، لهستان، ایتالیا، اسپانیا و حتی مکزیک، اتریش، نیوزلند و ونزوئلا.

برادران هوئت (Huet Brothers)

Huet Brothers

پائول و تینو هوئت برند برادران هوئت را در سال ۱۹۹۸ تأسیس کردند که به طراحی و ساخت ساعت و اتومبیل در هیلگوم هلند می‌پردازد. پائول هوئت مسئول بخش‌های مکانیکی اتومبیل‌های برادران هوئت است. در عین حال، تینو هوئت مسئولیت ساخت و طراحی ساعت‌های مچی در عین طراحی ماشین‌ها را دارد.

برادران هوئت در حال حاضر مجموعه‌ی HB Benefactor 2018 را ارائه می‌دهد. این کرنوگراف سوییسی که ابتدا در سال ۲۰۰۶ عرضه شده بود، در طی سال‌های گذشته بهبود و ارتقا یافته است. HB Benefactor 2018 شامل یک موتور سوییس روندا، مقاومت ۱۰۰ متری در برابر آب، عقربه‌ها و شماره‌های بازتاب‌کننده‌ی نور، بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ 316L و بندهایی چرمی با کیفیت بسیار بالا می‌شود.

کیز انگلبارتز (Kees Engelbarts)

Kees Engelbarts

کیز انگلبارتز یک برند ساعت مچی هلندی است که در سال 1997 تأسیس شد و نام خود را از مؤسس خود که در مکومه گانه، فنی ژاپنی که به معنای «فلز دارای بافت چوبی» است گرفته است.

ساعت‌های کیز انگلبارتز همگی با دستان مؤسس این برند ساخته شده‌اند و به همین خاطر تعداد محصولات این شرکت بسیار محدود است. این برند به‌خصوص به خاطر ساعت‌های اسکلتی خود که شاهکارهایی بسیار خاص و ارگانیک محسوب می‌شوند شهرت دارد.

علاوه بر این، کیز انگلبارتز به ساخت ساعت‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی مطابق با سلیقه‌ی مشتریان خود نیز می‌پردازد. به‌عنوان یک مشتری، می‌توانید مواد اولیه، موتور ساعت و ظاهر آن را شخصی‌سازی کنید. ازآنجایی‌که کیز انگلبارتز یک استاد حکاکی است، می‌توانید مطمئن باشید که حتی کوچک‌ترین جزییات ساعتی که سفارش داده‌اید نیز نوعی شاهکار به حساب می‌آیند.

ساعت‌های کویل (Kuyl Watches)

Kuyl Watches

برند ساعت‌های کویل که توسط ژان ژپ تأسیس شده، برند بسیار نوپایی است. این برند با هدف و عقیده‌ی ساخت ساعت‌هایی قابل شخصی‌سازی با قیمتی مناسب که بهترین کیفیت را دارند تأسیس شد.

این برند نظرات شخصی مشتریانش را به کار می‌بندد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا قطعاتی که بازتاب‌دهنده‌ی شخصیت و سبک آن‌هاست را انتخاب کنند. حالت حلقه‌ی رویی، رنگ عقربه‌ها و صفحه‌نمایش و حتی جنس بندهای ساعت قابل شخصی‌سازی هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید ساعت‌هایی کلاسیک و یا حتی خارج از عرف بسازید.

برای اطمینان از کیفیت بالای این ساعت‌ها باید به این موضوع اشاره کرد که این برند تنها از مواد اولیه‌ی با کیفیت بالا و موتورهای سوییسی استفاده می‌کند.

کریستیان ون در کلاوو (Christiaan van der Klaauw)

این برند تنها یک نوع ساعت تولید می‌کند: ساعت‌های نجومی.

کریستیان ون در کلاوو نام یک برند ساعت‌سازی است که در سال ۱۹۷۴ تأسیس شد. ون در کلاوو یک برند مشهور هلندی است که بیشتر به علت الهام گرفتن علم نجوم و ستاره‌شناسی در طراحی ساعت‌های خود مشهور است. این موضوع ساعت‌های این برند را از آن زمان تا کنون به ساعت‌هایی بسیار خاص بدل کرده است.

به خاطر طرح‌های پیچیده‌ی نجومی به کار گرفته شده در ساعت‌های ون در کلاوو، او در سال ۱۹۸۹ تبدیل به یکی از اعضای افتخاری AHCI (Swiss Academie Horlogere des Createurs Independants) شد و در سال ۱۹۹۲ جایزه‌ای برای خلاقانه‌ترین طراحی موتور ساعت برنده شد.

با وجود این که مالکیت برند کریستیان ون در کلاوو انتقال‌یافته و تقسیم شده است؛ اما این برند همچنان تنها به ساخت ساعت‌های زیبای نجومی می‌پردازد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×