خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

تاریخچه ساعت پتک فیلیپ

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1394-03-28 ۱۶:۱۹

 کمپانی ساخت ساعت پتک فیلیپ یکی از برجسته ترین شرکت های ساعت سازی جهان در زمینه تولید ساعت مچی با جلوه ی  اشرافی است. این کمپانی به دلیل تولید ساعت های بسیار گران بها و با کیفیت بی نظیر شهرت دارد. از این جهت در طول سالیان زیاد فعالیت این کمپانی تا کنون محصولات این شرکت مورد توجه ویژه کلکسیونرها بوده همچنین در نظر مردم پتک فیلیپ بسیار دوست داشتی و جذاب است.

ساعت های اتوماتیک تولیدی این کمپانی جزء پیچیده ترین ساعت های جهان می باشند, که از نظر ظرافت و زیبایی در دنیا رقبای زیادی ندارد, البته تمام قطعات موتور و بدنه ساعت پتک فیلیپ را نیز خود این کمپانی تولید می کند.

پتک فیلیپ

تاسیس کمپانی ساخت ساعت پتک فیلیپ

آنتونی پتک طراح ساعت لهستانی بود که در سال 1839 از کشور خود به سوئیس و شهر ژنو مهاجرت کرد و با همکاری دستیار لهستانی خود فرانچس زاپک شروع به فعالیت در زمینه ساخت ساعت نمود. آنها در سال 1844 از یک دیگر جدا شدند و در سال 1845 به گروه ساعت سازی فرانسوی آدرین فیلیپ ملحق شد که نتیجه این همکاری تاسیس کمپانی پتک فیلیپ در سال 1851 بود.
امتیاز این کمپانی در سال 1932 به چالز استر و چالز ژان فروخته شد و تا به امروز این شرکت تحت مالکیت این خانواده قرار دارد.

لوگوی کمپانی ساعت سازی پتک فیلیپ

طراحی مجموعه ساعت پتک فیلیپ

پتک فیلیپ به طراحان خود این اجازه را داده تا آزادی کامل در طراحی مدل های خود داشته باشند و مدل های زیادی را حتی خارج از سیاست شرکت طراحی کنند, با وجود ماهیت اشرافی ساعت های پتک فیلیپ این شرکت قادر به تولید 45 هزار ساعت در سال بوده است و این تعداد برای ساعت های گرانقیمت خیلی بالا است.

اما تمرکز این شرکت روی تولید ساعت های یکتا و خاص می باشد که از نظر طراحی هیچ نمونه ای نداشته باشد و بیننده از دیدن آن به وجد بیاید و همین امر باعث شده است که این شرکت از بدو تاسیس تا کنون تنها 200 مدل ساعت مچی به ثبت رسانده باشد و در طول این سالیان تغییرات تدریجی را در طراحی خود داشته باشد. عمده رنگ مورد استفاده در محصولات ساعت مچی پتک فیلیپ سفید, زرد و طلایی می باشد.

 

شاید جالب باشد بخوانید: بهترین برندهای ساعت در ایران.

 

کمپانی پتک تمرکز و توجه زیادی بر روی بازخورد ساعت های خود در نظر مشتریان دارد و از این اطلاعات در ساعت های بعدی خود استفاده می کند. جالب است بدانید این شرکت در سال 2014 به مناسبت 175 ساله شدن خود ساعت دو طرف صفحه با بیشترین پیچیدگی را تولید کرد که این محصول یکی از گرانقیمت ترین ساعت های پاتک فیلیپ نام گرفت.

ساعت پتک فیلیپ اشرافی برند مارک

موتور و آلیاژهای به کار رفته در محصولات پتک فیلیپ

یکی دیگر از علل خاص بود محصولات تولید شده در کمپانی  ساخت ساعت پتک فیلیپ استفاده از موتورهای سلیکونی در محصولات این شرکت می باشد, موتورهای سلیکونی در مقابل تغییرات محیطی و آب و هوایی مقاوم بوده و واکنشی نشان نمی دهند, این نوع تکنولوژی در موتور باعث می شود در تمام شرایط آب و هوایی ساعت پتک فیلیپ به یک منوال کار کند و در طول زمان نیز هیچ تغییری در عملکرد ساعت رخ ندهد.

این کمپانی در تولید ساعت های خود اکثراً از فلزات گرانبها و بسیار با کیفیتی استفاده می کند که استفاده از این آلیاژها باعث درخشدگی و کیفیت نهایی بسیار بالای ساعت ها می شود.
در کل پتک فیلیپ در انتخاب آلیاژ برای ساخت ساعت بسیار حساس می باشد و یکی از معدود شرکت های سازنده ساعت است که تا به حال برای ساخت هیچ یک از اجزای ساعت های خود از مواد پلاستیکی استفاده نکرده است که از این رو نیز می توان آن را در جهان بی همتا نامید. البته منظور از پاراگراف بدنه و موتور می باشد زیرا پتک فیلیپ ساعت بند پلاستیکی نیز در مجموعه خود دارد.

جالب است بدانید بعضی از محصولات این شرکت متشکل از طلا, الماس, برلیان و… می باشد که قیمت بعضی از این محصولات از یک میلیارد نیز فراتر می برد.

درآمدهای کمپانی ساخت ساعت پتک فیلیپ

کمپانی پتک فیلیپ 2000 کارمند مستقیم دارد و دفتر مرکزی آن در کشور سوئیس می باشد همچنین به اکثر نقاط جهان سرویس می دهد و جالب است بدانید این شرکت در سال 2012 در آمدی بالغ بر یک بیلیون یورو داشته است.

در پایان جالب است بدانید این کمپانی اولین ساعت کرنوگراف, ثانیه شمار مجزا و تاریخ را روی ساعت مچی ها گذاشته است.

شرکت زینت پردازان اشرافی واردکننده انواع ساعت مچی های طرح اصلی با بهترین کیفیت ممکن در کشور می باشد, جهت خرید عمده ساعت مچی های طرح اصلی این کمپانی با ما در ارتباط باشید.

برچسب ها : , , , , , ,
دیدگاه شما

23 پاسخ به “تاریخچه ساعت پتک فیلیپ”

  1. بهنام گفت:

    من یه ساعت دارم نمی‌دونم داستانش چیه کدشو هرچی سرچ کردم تو اینترنت پیدا نکردم،اگر امکانش هست راهنماییم کنین می‌خوام ببینم اگه ارزشیه درستش کنم
    Patek philippe geneve
    Automatic
    1053-2

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      مدل اورجینال نیست و قیمت‌های ویژه برند را شامل نمی‌شود.

  2. رویا گفت:

    سلام من حدودا بیست سال پیش ساعت نیناریچی زنانه کادر گرفتم، اصلا استفاده نمیکنم ایا منبعی درتهران میشناسید که بتونم بفروشم؟

  3. علی گفت:

    باسلام، یه ساعت Geneve 5002j دارم که چندین ساله قبل پدر بزرگم بهم هدیه داده بود، میخواستم راهنماییم کنید برای فروش چیکار کنم،
    شهر خودمون بردم نشون دادم گفتن ببرم تهران، لطفا منو راهنمایی کنید. باتشکر

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      تنها برندهای رولکس، امگا، کارتیه و رادو اورجینال که دارای مدارک باشند، در لیست خرید گالری قرار دارند.

  4. سعید گفت:

    سلام
    متاسفانه در لینک پیچیده ترین ساعتهای جهان به مقاله ترینهای ساعت راهنمایی میشویم و عملا در آن مقاله سخنی از پیچیده ترین ساعتهای مچی نرفته است. لطفا بررسی بفرمایید شاید مقاله دیگری را در نظر داشتید یا اشتباهی شده …؟

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      این دو مقاله از دو دیدگاه متفاوت راجع به ساعت مچی ها که یکی از انها قیمت و دیگری پیچیدگی ساعت مچی می باشند نوشته شده است.

  5. سمی گفت:

    سلام ببخشید من ساعت پتک فیلیپ رو دارم خورد زمین و احتیاج به تعمیر و تعویض شیشه داره نمایندگی کجا دارید بدم برام درستش کنن

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      گالری اشرافی نمایندگی در هیچ شهری ندارد و خدمات تنها در صورتی که فاکتور خرید اشرافی را موجود داشته باشید قابل ارائه می باشد.

  6. جواد دایی گفت:

    سلام..من ساعت مچی مردانه مدل 168 دارم..اصل شما خریدارید..

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      برند ساعتتون رو اعلام نفرمودید. لطفا از طریق تلگرام با ما در ارتباط باشید.

  7. فرشته گفت:

    سلام من یک ساعت پتک فللیپس اصلی مدل5052دارم ایا از طلا است؟ارزش قیمتش چقدر است.

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      این ساعت ها های کپی هستند و قیمت آنها زیر یک میلیون است.

  8. گلچین گفت:

    سلام
    همسرم patek philippe 750 ساخت سوییس مربوط به تقریبا 10 سال پیش را دارد. برای تعمیر و فروش کجا باید مراجعه کنیم ؟

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      معمولا تمامی تعمیرگاه هایی که دارای خدمات موتورهای مکانیکی هستند از عهده تعمیر بر می آیند.

  9. مهدی گفت:

    سلام من یک ساعت دو رو از این مارک دارم میخام بفروشمش کجا باید مراجعه کنم

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      اگر منظورتان ساعت های کپی هست معمولا خریداری نمی شود و خرید تنها به ساعت های اورجینال مربوط می شود.

  10. محسم گفت:

    من واقعا عاشق این ساعتها شدم ،بصورت کاملا تصادفی یدونه توی چهارباغ اصفهان خریدم وقتی متوجه شدم ساعت خیلی اصیلی هست واقعا خوشحال شدم.
    می خوام چند نوع دیگش رو هم بخرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×